Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Ngn som vet varför jag får det här felet, och hur man kan avhjälpa det??

VST Mixer Warnings (Monday, February 13, 2006)
===============================

This mixer configuration expected "Battery 2" to have 1 Stereo, 
    -> The instrument currently has 1 Stereo, 5 Mono, 
    -> Change the instrument configuration before reloading this setup without saving
===============================

I min battery anger jag att jag vill ha 1stereo och 5 mono kanaler (som det anges här ovan), detta för att kunna separera trumdelarna. I Cubase dyker alla dessa kanaler upp som "VST audio channels" , där jag kan lägga på effekter, ändra volym osv osv...

Allt går frid o fröjd, till jag startar om Cubase.... Då får jag felmeddelandet ovan med följd att mina VST audio kanaler är puts väck. Här måste jag alltså ta bort battery och lägga till den igen och ladda mina samplingar. Då dyker kanalerna upp igen..

Kan man slippa detta på ngt sätt?? hur ändrar jag min "mixer configuration" som här ovan verkar vara satt till 1 stereo? Är detta knutet till ljudkortet??

MvH/Hb

Annons
Posted (edited)

Ändrar du konfiguration i Battery 2 och sparar Cubase-projectet, sedan ändrar i Battery 2 så sparas de nya inställningarna i battery, men Cubase har den gamla inställningen kvar....

Så det är inget konstigt, men lite lustigt att Native Instruments inte kunde göra funktionen dynamisk 🙁

Lösningen kan vara att använda Templates i Cubase.

Alltså: Har du en konfiguration i Battery2 med 4 stereo och 2 mono, sparar den som Mall( save as Template ) med namnet Battery 4x2 så kan du skapa en annan med Battery-konfiguration 6x6 och spara den som Mall... Battery 6x6 o.s.v

Varje gång när du startar Cubase kan du ställa in så du får upp dialogrutan "new project" och de mallarna du skapat finns som valbara project-typer.

Det är lättare att jobba strukturerat på det sättet än att hela tiden göra olika från gång till annan och sedan försöka komma ihåg hur man gjorde... ba ett tipps helgge 😄

Lycka till

Edited by Lundin
Posted (edited)
Ändrar du konfiguration i Battery 2 och sparar Cubase-projectet, sedan ändrar i Battery 2 så sparas de nya inställningarna i battery, men Cubase har den gamla inställningen kvar....

Så det är inget konstigt, men lite lustigt att Native Instruments inte kunde göra funktionen dynamisk  😉

Lösningen kan vara att använda Templates i Cubase.

Alltså: Har du en konfiguration i Battery2 med 4 stereo och 2 mono, sparar den som Mall( save as Template ) med namnet Battery 4x2 så kan du skapa en annan med Battery-konfiguration 6x6 och spara den som Mall... Battery 6x6 o.s.v

Varje gång när du startar Cubase kan du ställa in så du får upp dialogrutan "new project" och de mallarna du skapat finns  som valbara project-typer.

Det är lättare att jobba strukturerat på det sättet än att hela tiden göra olika från gång till annan och sedan försöka komma ihåg hur man gjorde... ba ett tipps helgge  🙂

Lycka till

jahaaaaaa, men det var ju......ologiskt... hmmm

Så mao kan man inte göra dessa ändringar efteråt?? när man väl har en projektfil med en massa inspelningar o inställningar redan??? måste man alltid utgå från en template?? skumt

Edited by hobbex2004