Jump to content
Annons

Thomas G:son


Nightroad

Recommended Posts

G:son + Carola = BÄST I HELA VÄRLDEN!!

Öh..nej. De vann den svenska tävlingen. De har en bit kvar innan en seger i Aten. 😕

Sanning broder...sanning! Fast å andra sidan så blir ingen bäst i världen då heller eftersom att det bara är europeiska länder.

Det är som att Sverige skulle ta EM-guld i hockey. Man skulle bli alldeles.....alldeles, ja typ ingenting! 😉

i Aten lär vi bli helt Steenade

men med Guds hjälp kanske

vi inte behöver begå någon martyr död

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 183
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

G:son + Carola = BÄST I HELA VÄRLDEN!!

Du tycker det alltså? På allvar? 😲

Att Carola vann telefonomröstningarna visar ju bara vad det är för folk som tittar på Melodifestivalen. 😱

Tänkte på den där harpo låten hono hono lulu , lägg nu inte till nåt M nånstans

men ja har fått en ny texthook på refrängen på den gamle harpan

gräddfil , vi vill åka gräddfil , vi vill åka gräddfil , hela livet ut , i en jäv o häv

sen så kommer snart versen

e ja inte duktig

funderar på att sälja den cd-singel utanför tv-huset i augusti

när Christer Björkmans telefånerier börjar gå varma

när alla hans kompisar vill vara med i år igen å igen å igen

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

G:son + Carola = BÄST I HELA VÄRLDEN!!

Du tycker det alltså? På allvar? 😲

Att Carola vann telefonomröstningarna visar ju bara vad det är för folk som tittar på Melodifestivalen. 🙂

Jupp, det svenska. 😄

Va? 😲 Vadå "det svenska"? Det svenska folket?

Så vem röstade på de andra bidragen då? Det icke-svenska folket? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

G:son + Carola = BÄST I HELA VÄRLDEN!!

Du tycker det alltså? På allvar? 🙂

Att Carola vann telefonomröstningarna visar ju bara vad det är för folk som tittar på Melodifestivalen. 🙂

Tycker inte att någon låtskrivare i årets melodifestival gjorde speciellt bra ifrån sig faktiskt. Däremot så vann ändå rätt artist enligt mig, det bästa framträndadet helt enkelt.

Det otroliga var inte att svenska folket la mest röster på Carola, det otroliga var att BWO fick näst mest röster! Allvarligt......hur kan man lägga en röst på en artist som inte sjunger en enda ton rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

G:son + Carola = BÄST I HELA VÄRLDEN!!

Du tycker det alltså? På allvar? 😲

Att Carola vann telefonomröstningarna visar ju bara vad det är för folk som tittar på Melodifestivalen. 😲

Jupp, det svenska. 😄

Va? 😄 Vadå "det svenska"? Det svenska folket?

Så vem röstade på de andra bidragen då? Det icke-svenska folket? 🙂

Ja, det var väl något slags försök till skämt... 🙂

Fast allvarligt talat så är det bara "folkkära" artister - som Carola - som har någon verklig chans så länge telefonröstningen är utslagsgivande.

Link to comment
Dela på andra sajter

G:son + Carola = BÄST I HELA VÄRLDEN!!

Du tycker det alltså? På allvar? 😲

Att Carola vann telefonomröstningarna visar ju bara vad det är för folk som tittar på Melodifestivalen. 😱

Jupp, det svenska. 😄

Va? 😲 Vadå "det svenska"? Det svenska folket?

Så vem röstade på de andra bidragen då? Det icke-svenska folket? 😳

Ja, det var väl något slags försök till skämt... 😄

Fast allvarligt talat så är det bara "folkkära" artister - som Carola - som har någon verklig chans så länge telefonröstningen är utslagsgivande.

Okeeej. 🙂

Men alltså... vilket "folk" är Carola "folkkär" för? Jag har svårt och tänka mig att hon går hem hos någon majoritet av de som är födda 1970 eller senare. Däremot kan jag tänka mig hon går bättre hem hos äldre och kristna.

Jag kan klart ha fel. Men där var iaf min poäng med att Carolas seger visar vem som tittar på Melodifestivalen. 😉

Men visst, heja Carola. Så här sade hon själv om sitt prestation och seger:

-Jag gick på kanske 25 procent av min potential. Men tack vare bön, viljestyrka och ett underbart stöd så gick det bra. Gud övertalade mig att ställa upp, och det gick ju bra, säger hon och skrattar.

-Som tur är så känner ju svenska folket mig, de vet vad jag går för. De vet vad jag kan prestera. Även en Carola på halvfart räcker för att vinna, fortsätter hon.

Haaaaaaaaallelulja. 😱

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

G:son + Carola = BÄST I HELA VÄRLDEN!!

Du tycker det alltså? På allvar? 😲

Att Carola vann telefonomröstningarna visar ju bara vad det är för folk som tittar på Melodifestivalen. 😱

Jupp, det svenska. 😄

Va? 😲 Vadå "det svenska"? Det svenska folket?

Så vem röstade på de andra bidragen då? Det icke-svenska folket? 😳

Ja, det var väl något slags försök till skämt... 😄

Fast allvarligt talat så är det bara "folkkära" artister - som Carola - som har någon verklig chans så länge telefonröstningen är utslagsgivande.

Okeeej. 🙂

Men alltså... vilket "folk" är Carola "folkkär" för? Jag har svårt och tänka mig att hon går hem hos någon majoritet av de som är födda 1970 eller senare. Däremot kan jag tänka mig hon går bättre hem hos äldre och kristna.

Jag kan klart ha fel. Men där var iaf min poäng med att Carolas seger visar vem som tittar på Melodifestivalen. 😉

Men visst, heja Carola. Så här sade hon själv om sitt prestation och seger:

-Jag gick på kanske 25 procent av min potential. Men tack vare bön, viljestyrka och ett underbart stöd så gick det bra. Gud övertalade mig att ställa upp, och det gick ju bra, säger hon och skrattar.

-Som tur är så känner ju svenska folket mig, de vet vad jag går för. De vet vad jag kan prestera. Även en Carola på halvfart räcker för att vinna, fortsätter hon.

Haaaaaaaaallelulja. 😱

haha

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hacke har rätt.

Nu röstade ju inte jag, jag tittade inte ens. Men hade jag röstat hade jag garanterat röstat på Carola för att hon är så fruktansvärt snygg. Tror inte jag skulle vara ensam heller 😄

Så jävla mycket melodifestival är det ju inte av det hela nu för tiden.

Crummy music by crummy people for crummy people. Typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså... vilket "folk" är Carola "folkkär" för? Jag har svårt och tänka mig att hon går hem hos någon majoritet av de som är födda 1970 eller senare. Däremot kan jag tänka mig hon går bättre hem hos äldre och kristna.

Kan inte tänka mig att det bara är äldre och kristna som röstar på henne......men å andra sidan så kan man inte veta det heller.

Alltså Carola's ideologi är väl inget man hänger i granen precis men hon gjorde ju det bästa framträndadet! Det går det ju inte att tvista om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen skulle ha en chans i Europa. Det är egentligen ingen tävling eftersom östländerna bara röstar på varandra.

/ Bert Karlsson

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=547864

Jag vill inte påstå att Bert är ett snille, men där har han faktiskt rätt.

.Viktor

...och de nordiska länderna har aaaaaldrig gjort så...? 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jösses. Hur många schlagerfestivaltrådar har ni satt igång? Hela forumet är nerlusat av trådar som säger ungefär samma sak. Schlagerfestivalen är en orättvis tävling och fel låtar får komma med. Hur orkar ni bry er?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jösses. Hur många schlagerfestivaltrådar har ni satt igång? Hela forumet är nerlusat av trådar som säger ungefär samma sak. Schlagerfestivalen är en orättvis tävling och fel låtar får komma med. Hur orkar ni bry er?

nån måste våga bry sej

du gör tydligen inte de av nån anledning 😛

du vill kanske inte att nån skall reagera ?

på detta rävspel som får pågå år efter år tills ......

någon vågar göra en stor sak av de hela

för de finns mycket som pekar åt samma håll nu 😄

i detta kloaktillställning där man sitter på

varandras dasslock tills stanken får sanningen

att fly ifrån detta gastronomiska tarmsystem

som bara bygger på skit .......

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jösses. Hur många schlagerfestivaltrådar har ni satt igång? Hela forumet är nerlusat av trådar som säger ungefär samma sak. Schlagerfestivalen är en orättvis tävling och fel låtar får komma med. Hur orkar ni bry er?

nån måste våga bry sej

du gör tydligen inte de av nån anledning 😄

du vill kanske inte att nån skall reagera ?

på detta rävspel som får pågå år efter år tills ......

någon vågar göra en stor sak av de hela

för de finns mycket som pekar åt samma håll nu 😄

i detta kloaktillställning där man sitter på

varandras dasslock tills stanken får sanningen

att fly ifrån detta gastronomiska tarmsystem

som bara bygger på skit .......

Bry dig om saker som spelar nån som helst roll istället. Svält, krig, fattigdom.. Det är väl lite viktigare frågor än vem som vinner melodifestivalen och varför.

Dessutom genererar förmodligen alla dessa trådar bara fler tittare. Knappast färre i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså... vilket "folk" är Carola "folkkär" för? Jag har svårt och tänka mig att hon går hem hos någon majoritet av de som är födda 1970 eller senare. Däremot kan jag tänka mig hon går bättre hem hos äldre och kristna.

Kan inte tänka mig att det bara är äldre och kristna som röstar på henne......men å andra sidan så kan man inte veta det heller.

Alltså Carola's ideologi är väl inget man hänger i granen precis men hon gjorde ju det bästa framträndadet! Det går det ju inte att tvista om.

Varenda liten tjej i Sverige som står framför spegeln och mimar är fullständigt tokig i Carola. Ungefär samma gäng som avgudar Celine Dion och Mariah Carey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen skulle ha en chans i Europa. Det är egentligen ingen tävling eftersom östländerna bara röstar på varandra.

/ Bert Karlsson

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=547864

Bert Karlsson vet säkeert av nån Ändledning iaf hur han skall bli inröstad i

vår egen tävling år efter år , och hade säkert gjort bra ifrån sej ....

som vår nya Utrikesminister ....

Då hade antingen Kindbom , Divdrickson , G:son eller Ljunggren

vunnit nästan varje år , av nån Ändledning .

ja dom som vill ha mer , är oftast väldigt giriga , kanske de som föder

så många fina människor i de här landet .......att sträva och tävla

tills man nästan ligger i graven , och sen får man ändå inte ligga där

, då Försäkringskassan säger , upp och hoppa nu , DU ÄR INTE SJUK

vi har ett mål uppsatt på pappret nämligen ....å då får ja 30 miljoner i pension .....

...ja karusellen är som ett slutet kretsavlopp ....

Girigheten , vem bryr sej på djupet , när Pengar agerar och regerar

Mänsklighetens fall och KONSTENS div lemmar

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...

Varje vecka som jag kollat på Melodifestivalen så har jag förundrats över hur många bidrag Thomas G:son har med. Årets upplaga består som bekant av 32 låtar. Av dessa 32 låtar har G:son varit inblandad i 6 låtar. Hur går det till?

Det innebär alltså att G:son står för 18 % av bidragen. För att få med så stor andel låtar så bör han sannolikt också ha skickat in ca 18% av dom 3000 bidrag som skickades in till jurryn från början. Detta blir alltså ca 540 bidrag!!! Då ställer jag mig bara frågan... Har inte den killen nåt liv? Han måste alltså skrivit och spelat in i genomsnitt 1,5 låtar per dag under ett års tid. Hmm.... Melodifestivalen i mina ögon är inte längre någon ärofylld tävling. Vad har det blivit av det hela kan man undra? Varför inte döpa om tävlingen till "G:son festivalen" direkt? 😆

Fattar inte vad denna tråd går ut på 🙁

Ring eller skriv,eller ta & åk till Svt och fråga dom ställ dom/han mot väggen som vet.Eller ge fanken i att betala Licensen 🙂

Förresten dom borde förnya sig som alla andra moderna medium.Det borde kallas

Artistgala inte Melodifestival.Eller är det så kanske att svenska folket vill se & höra trolldanslåtar med Am/E7 i rundgång.Sorgligt på samma gång med tanke på vad många andra duktiga låtskrivare det finns ute i stugorna.Tyvärr återspeglas denna mentalitet ute i samhället.Som parantes kan jag berätta en som jag tror skröna/sägen 😆 .

Dom har en låda med bidrag,4 meter framför sig 2 papperskorgar,sen turas dom om vem som ska kasta,det bidrag som hamnar i "bidragskorgen" lyssnar dom på 😱

Lev väl spela & ha roligt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker ladd låtar på Din länk,med det kommer upp nån svarthyad man som sjunger &spelar porrfilmsmusik,Du vet bara masssa wah wah

tack för tipset , bra skriven artikel ....

Ser att de finns många här som verkar jäviga skådespelet

och som inte vill få sin gräddfil fördärvad .......

Men ja kan lova , om de hade funnits rättvisa i den här

tävlingen så hade nog i Thomas G:son fått med något

bidrag ..........ja har hört bidrag som verkligen håller klass

som aldrig fått en chans på 10 år , som gång efter gång

skickas in , men som Bert Karlssons eller förlagens hundar

äter upp , under deras skrivbord .......

De måste bli nya regler

1 bidrag per låtskrivare vore inte fel

men en fuskare hittar ju alltid nya offer ......

så fort man vågar säga sin mening,

om mer moraliska värden , då får man höra

att man är avundsjuk på dem som roffar åt sej ,

som vill fortsätta med de , som om vi levde i

den värsta nöjes diktaturen

Ne denna kartellfråga borde utredas mer

allt är ju solklart vilka som rör sej runt

bjälkmans bord , dom speglar ju resultatet ochså

spyr snart igen

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker ladd låtar på Din länk,med det kommer upp nån svarthyad man som sjunger &spelar porrfilmsmusik,Du vet bara masssa wah wah

tack för tipset , bra skriven artikel ....

Ser att de finns många här som verkar jäviga skådespelet

och som inte vill få sin gräddfil fördärvad .......

Men ja kan lova , om de hade funnits rättvisa i den här

tävlingen så hade nog i Thomas G:son fått med något

bidrag ..........ja har hört bidrag som verkligen håller klass

som aldrig fått en chans på 10 år , som gång efter gång

skickas in , men som Bert Karlssons eller förlagens hundar

äter upp , under deras skrivbord .......

De måste bli nya regler

1 bidrag per låtskrivare vore inte fel

men en fuskare hittar ju alltid nya offer ......

så fort man vågar säga sin mening,

om mer moraliska värden , då får man höra

att man är avundsjuk på dem som roffar åt sej ,

som vill fortsätta med de , som om vi levde i

den värsta nöjes diktaturen

Ne denna kartellfråga borde utredas mer

allt är ju solklart vilka som rör sej runt

bjälkmans bord , dom speglar ju resultatet ochså

spyr snart igen

börjar snart skriva punklåtar , som ja sen framför , untanför tv-huset

med min batteriorkester

Textförslag emottages 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...