Jump to content
Annons

Thomas G:son


Nightroad

Recommended Posts

Carola har aldrig tilltalat mej men en fantastisk sångare är ju Magnus Bäcklund som gick vidare i "andra chansen".

Instämmer till fullo! 😏

Det tråkiga är att hans låt, precis om så många andra, led av "nära plagiat-syndrom"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 183
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Carola har aldrig tilltalat mej men en fantastisk sångare är ju Magnus Bäcklund som gick vidare i "andra chansen".

Instämmer till fullo! 😏

Det tråkiga är att hans låt, precis om så många andra, led av "nära plagiat-syndrom"...

Och ännu en bra sångare är Patrik Isaksson, hans röst var den som absolut tilltalade mig mest under hela spektaklet. Han låt var dock inte heller originell så det störde :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ännu en bra sångare är Patrik Isaksson, hans röst var den som absolut tilltalade mig mest under hela spektaklet. Han låt var dock inte heller originell så det störde :/

...men texten var helt ok. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får ni väl ge er....Carola är ju en av Sveriges bästa sångerskor! Tycker jag i alla fall... 😏

Synd att hon inte kan vara bara det!

Hoppa över tokerierna liksom 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir förbannad på dessa giriga artister som försöker Psyka CAROLA

, med att säga att du har inte samma väloljade maskiner som oss ,

du är chanslös i Aten , ja Rednex fick chans med att skryta att dom sålt

2 miljoner skivor , och Bard att dom är stora i Ukraina och spelat inför

60.000 människor , men va har detta med vår tävling att göra .............

Skall man alltså ta hänsyn till hur giriga dessa artister blivit som bara

vill ha mer och mer av kakan ........dessutom har dom ju riktiga skitbidrag

själva i dessa sammanhang .........

Skall vi alltså stötta denna giriga skivbransch som gör allt

för att jäva sej fram i dessa sammanhang ?

Allt går tydligen att sälja om man ger sej FAN på de ........

mama take me home , låter som en musiker som ropar på hjälp ....

med ORDEN , ja har sålt min gitarr , nu får ja bara spela på ackord ......

fy va jobbigt att behöva dras med detta pack rent ut sagt ......

som bara vill göra dollar istället för musik ......

Tror man kan döda samhället med dålig konst

människan kommer bli som ett girigt kallt monster till slut .....

Se bara på Finlands bidrag .......de kanske redan börjar nu .........

hjälp

vi kanske går in i rymdålder nu , burr va kyligt ....

tänker på en viss musik i startreek , som börjar

likna dagens schlagerbajs .......

vi kanske har fått kontakt :-)

i en ändlös stjärtmusik .....

som aldrig tycks sluta prutta nu .....

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Carola sjunger väl OK men det finns det många svenska damer som gör och förmodligen så får vi aldrig höra mer än ca. 10% av alla dessa juvliga stämmor. Men det är klart skulle alla få chansen då skulle betalningen minska drastiskt och musik skulle begränsas till att bara vara ett jobb som alla andra och man skulle vara tvungen att klara sig på en lön motsvarande en fabriksarbetares. Men va fan musik är ju skoj så det borde ju inte vara ett problem tycker man. Det skulle också vara roligt att undersöka om en riktigt ful sångerska nånsin har fått en chans. Man tänker lite på uttagningarna till Famefactory och Idol där lätt överviktiga och människor som varit mindre atraktiva på andra sätt fått utstå rena påhoppen.

Kanske lite lätt of topic men det får ni stå ut med 😳

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Carola sjunger väl OK men det finns det många svenska damer som gör och förmodligen så får vi aldrig höra mer än ca. 10% av alla dessa juvliga stämmor. Men det är klart skulle alla få chansen då skulle betalningen minska drastiskt och musik skulle begränsas till att bara vara ett jobb som alla andra och man skulle vara tvungen att klara sig på en lön motsvarande en fabriksarbetares. Men va fan musik är ju skoj så det borde ju inte vara ett problem tycker man. Det skulle också vara roligt att undersöka om en riktigt ful sångerska nånsin har fått en chans. Man tänker lite på uttagningarna till Famefactory och Idol där lätt överviktiga och människor som varit mindre atraktiva på andra sätt fått utstå rena påhoppen.

Kanske lite lätt of topic men det får ni stå ut med 😳

tyckte de stod off topp less

ja tänk om artisterna står där i toppless i framtiden

allt för att sälja skivor .......................

Man borde inte få se artisternas ansikten

ja har hört otroliga bitar , innan alla bitarna

faller på ett utseende ....eller för .....

Gruppen Residens är en föredöme

när dom gjorde skivan Eskimå , så hade

dom fiskhuvven på huvvena istället o.s.v ......

i dessa sammanhang börjar grishuvven passa för en del ......

Link to comment
Dela på andra sajter

Carola sjunger väl OK men det finns det många svenska damer som gör och förmodligen så får vi aldrig höra mer än ca. 10% av alla dessa juvliga stämmor. Men det är klart skulle alla få chansen då skulle betalningen minska drastiskt och musik skulle begränsas till att bara vara ett jobb som alla andra och man skulle vara tvungen att klara sig på en lön motsvarande en fabriksarbetares. Men va fan musik är ju skoj så det borde ju inte vara ett problem tycker man. Det skulle också vara roligt att undersöka om en riktigt ful sångerska nånsin har fått en chans. Man tänker lite på uttagningarna till Famefactory och Idol där lätt överviktiga och människor som varit mindre atraktiva på andra sätt fått utstå rena påhoppen.

Kanske lite lätt of topic men det får ni stå ut med 😆

Carola sjunger ju mer än okej tycker jag och framförallt så sjunger hon inte så j-v surt som alla andra nya artister gör. Hörde ni Sandra Dahlberg? Det var ju så snett att katterna drog åt helvete!

Sen vilka värderingar hon har och bla bla bla bla skiter faktiskt jag i. Hon är en av Sveriges bästa sångerskor...punkt slut! Tänk dig att vakna upp en söndagmorgon med Carola vid din sida som visksjunger "Störst av allt e kärleken".....Mmmm...ojdå nu kom jag visst in på nåt helt annat 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Carola sjunger väl OK men det finns det många svenska damer som gör och förmodligen så får vi aldrig höra mer än ca. 10% av alla dessa juvliga stämmor. Men det är klart skulle alla få chansen då skulle betalningen minska drastiskt och musik skulle begränsas till att bara vara ett jobb som alla andra och man skulle vara tvungen att klara sig på en lön motsvarande en fabriksarbetares. Men va fan musik är ju skoj så det borde ju inte vara ett problem tycker man. Det skulle också vara roligt att undersöka om en riktigt ful sångerska nånsin har fått en chans. Man tänker lite på uttagningarna till Famefactory och Idol där lätt överviktiga och människor som varit mindre atraktiva på andra sätt fått utstå rena påhoppen.

Kanske lite lätt of topic men det får ni stå ut med 😄

Carola sjunger ju mer än okej tycker jag och framförallt så sjunger hon inte så j-v surt som alla andra nya artister gör. Hörde ni Sandra Dahlberg? Det var ju så snett att katterna drog åt helvete!

Sen vilka värderingar hon har och bla bla bla bla skiter faktiskt jag i. Hon är en av Sveriges bästa sångerskor...punkt slut! Tänk dig att vakna upp en söndagmorgon med Carola vid din sida som visksjunger "Störst av allt e kärleken".....Mmmm...ojdå nu kom jag visst in på nåt helt annat 😕

eller att hon säger

störst av allt är pengar

ut o jobba med dej nu

Se på Svk , vilka börshajar

och på musikbörsen är man bara

populär , så länge börsen sjunger fyllevisor

Link to comment
Dela på andra sajter

Carola sjunger väl OK men det finns det många svenska damer som gör och förmodligen så får vi aldrig höra mer än ca. 10% av alla dessa juvliga stämmor. Men det är klart skulle alla få chansen då skulle betalningen minska drastiskt och musik skulle begränsas till att bara vara ett jobb som alla andra och man skulle vara tvungen att klara sig på en lön motsvarande en fabriksarbetares. Men va fan musik är ju skoj så det borde ju inte vara ett problem tycker man. Det skulle också vara roligt att undersöka om en riktigt ful sångerska nånsin har fått en chans. Man tänker lite på uttagningarna till Famefactory och Idol där lätt överviktiga och människor som varit mindre atraktiva på andra sätt fått utstå rena påhoppen.

Kanske lite lätt of topic men det får ni stå ut med 😄

Carola sjunger ju mer än okej tycker jag och framförallt så sjunger hon inte så j-v surt som alla andra nya artister gör. Hörde ni Sandra Dahlberg? Det var ju så snett att katterna drog åt helvete!

Sen vilka värderingar hon har och bla bla bla bla skiter faktiskt jag i. Hon är en av Sveriges bästa sångerskor...punkt slut! Tänk dig att vakna upp en söndagmorgon med Carola vid din sida som visksjunger "Störst av allt e kärleken".....Mmmm...ojdå nu kom jag visst in på nåt helt annat 😄

Hon har alltid varit tonsäker som få - men hennes röst har ju i princip stått still i utveckling sedan "främling" och har fortfarande barnarösten kvar - något som är minst sagt tirist när hon är en sådan naturbegåvning som hon trots allt är...

I sista deltävlingen sjöng hon däremot inte bra enligt hennes vanliga standard. 🙁

Att hon alltid är millisekunder ifrån att brista ut i ett "halleluja" och alltid ser så insmickrande och småfalsk ut, är något som inte har med sånginsatsen att göra, så det lämnar vi utanför... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

hennes röst har ju i princip stått still i utveckling sedan "främling" och har fortfarande barnarösten kvar...

Här håller jag helt med. Det är hemskt att höra hennes insjungna psalmer med hennes larviga babiesröst ungefär på samma sätt som Kate Bush höll fast vid sin gimmickröst från den mäktiga Wuthering Hights men senare insett att man måste leva med att bli äldre och mognare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Gruppen Residens är en föredöme

när dom gjorde skivan Eskimå , så hade

dom fiskhuvven på huvvena istället o.s.v ......

Hmm artister med fiskhuvven intressant tanke kanske vore nåt 😱 det tycker jag vi kör på jag vill va en torsk 😆 eller en liten löja kanske 😎 . Hmm ännu mera of topp less 😎 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice om man skulle få en 2h konsert framförd i P3 live samtidigt som tv4 sände den...

Ja, visst skulle det. Det kan man leva gott på ett tag... drygt 150000 om det skulle vara musik hela de två timmarna (om jag fattat rätt). Så varje gång de visar skitmusik som gessles (min dator vägrar skriva namnet med stor begynnelseboksstav, förstår inte) och rocktåget och liknande så blir det mer pengarna i svensk musiks pinsammaste artisters fickor (lite bitterhet där). SVT ska ju även bevara "kulturen" vilken skitkulturgärning de gör med melodifestivalen och liknande evanemang. Det skulle vara betydligt mer kulturingivande om de bara körde runt Alfons Åberg hela dagarna och Bamse... där får vi både värderingar och bra musik.

Jag blev visst arg. 🙂

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att många har missat att Melodifestivalen i första hand är ett underhållningsprogram, ingenting annat. Kvalitetsmusik/kultur erbjuder SVT genom Musikbyrån, Veckans konsert, Rundgång, This is our music, Klassiska typer, Studio Pop, Kobra, mm. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

... Nämligen...Björn Kjellman...va fan...allvarligt, vad gör han där?

Inget ont om Björn som skådis, tyckte han va bra i Zingo men min farmor är bättre artist än vad han är...

Men herregud I Zingo!? En riktig jävla skitfilm. Var han bra där?

Jaha, det kanske han var 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

"G:son har inget liv."

Säger grabbarna som skriver fyra sidor på ett internetforum om hur mycket de inte gillar en av snubbarna bakom några låtar i sveriges melodifestival. Det tycker jag verkar vara tecken på kvalitet i tillvaron. 🙂

.. och livet i Lima fortsätter som om inget hänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att många har missat att Melodifestivalen i första hand är ett underhållningsprogram, ingenting annat. Kvalitetsmusik/kultur erbjuder SVT genom Musikbyrån, Veckans konsert, Rundgång, This is our music, Klassiska typer, Studio Pop, Kobra, mm. 🙂

Jag måste säga att jag ínte förstår vad du menar. Visst är jag fullt medveten om att SVT gör en hel del för kulturen. Men förstår ändå inte vad det har med en kvalitetsmässigt usel MF att göra. Förklara gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

"G:son har inget liv."

Säger grabbarna som skriver fyra sidor på ett internetforum om hur mycket de inte gillar en av snubbarna bakom några låtar i sveriges melodifestival. Det tycker jag verkar vara tecken på kvalitet i tillvaron. 😄

.. och livet i Lima fortsätter som om inget hänt.

word... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"G:son har inget liv."

Säger grabbarna som skriver fyra sidor på ett internetforum om hur mycket de inte gillar en av snubbarna bakom några låtar i sveriges melodifestival. Det tycker jag verkar vara tecken på kvalitet i tillvaron. 😄

.. och livet i Lima fortsätter som om inget hänt.

word... 😛😆

Icke-wörd

Jag ser inget fel i att kritisera något som man upplever som snett. Varför skall man hålla tyst. Visst finns det en risk att man bara pratar och babblar utan att vara särskilt precis och konstruktiv, men att predika tystnad som kvalitet här - varför då?

Upplever man att något/några oförtjänt får fördelar så kan man väl åtminstone få diskutera det. Makt och privilegier fördelas inte alltid på bästa sätt, eller på det man själv tycker är ett bra sätt. Sen är det på något sätt allas vår angelägenhet med SVT.

Men det kanske är det rätt, jag har måhända ett lågkvalitativt liv 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Var inte utgångsläget på tråden lite att han alltid verkar ligga bakom minst på tok för många låtar varje MF i modern tid 😛 . Jag fick ett intryck av att folk tycker att det finns fler låtskrivare som borde få chansen och det kan väl inte vara fel eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

men att predika tystnad som kvalitet här - varför då?

Men snälla du, läs igen... Det har väl ingen gjort...? 😛

Max x 3 ville bara peka på paradoxen i en tråd som heter

Thomas G:son har inget liv... 😆

Edit: Postade samtidigt som Sven...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

men att predika tystnad som kvalitet här - varför då?

Men snälla du, läs igen... Det har väl ingen gjort...? :rolleyes:

Max x 3 ville bara peka på paradoxen i en tråd som heter

Thomas G:son har inget liv... 🙂

Edit: Postade samtidigt som Sven...

Jag har följt diskussionen tycker jag, och visst, den har bytt ämne litegrand... förklaringen är väl lite att det kommit fram att det är förklarligt att G:son lägger så mycket energi på att vara med i melodifestivalen då det genererar så enorma pengar... då är det väl en intressant att diskutera hur snevridningen i det musikaliska utbudet i SVT och TV4 m.m

Kanske är värt att försöka sammanfatta en petition som folk kan skriva under och skicka in till svt... eller starta en ny tråd i ämnet! =)

EDIT: jag är nog f.ö rätt delskyldig till vändningen i tråden, kom liksom av mig.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har alltid varit tonsäker som få - men hennes röst har ju i princip stått still i utveckling sedan "främling" och har fortfarande barnarösten kvar - något som är minst sagt tirist när hon är en sådan naturbegåvning som hon trots allt är...

I sista deltävlingen sjöng hon däremot inte bra enligt hennes vanliga standard. 🙁

Att hon alltid är millisekunder ifrån att brista ut i ett "halleluja" och alltid ser så insmickrande och småfalsk ut, är något som inte har med sånginsatsen att göra, så det lämnar vi utanför... 😉

Jag håller väl inte med om att hennes utveckling har stått still sedan främling, det är väl lite överdrift va? Men å andra sidan så är det ju dumt att ändra ett vinnande koncept! 😉

Det finns två sångerskor som jag tycker är i särklass i sverige. Givetvis Carola och sen så har vi Helen Sjöholm. Sen finns det ju givetvis andra som är vädligt bra också, men dessa två nämda är proffs.

Så nu behöver vi inte diskutera detta mer eftersom jag nu har sagt hur det ligger till 😛

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

... Nämligen...Björn Kjellman...va fan...allvarligt, vad gör han där?

Inget ont om Björn som skådis, tyckte han va bra i Zingo men min farmor är bättre artist än vad han är...

Men herregud I Zingo!? En riktig jävla skitfilm. Var han bra där?

Jaha, det kanske han var 😉

Va, var den? Kommer inte riktigt ihåg själv. Har för mig att den va rolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte klaga på Björn Kjellman...

Han gör det han älskar mest! Vem tar inte den chansen?

Om Anitra Steen får chansen i melodifestivalen

då lovar ja att supa till rejält

steenfullt huvud idag istället för att bli stenfull med pengar vid pensionen

, skall dom köpa världen eller ?

( giriga är vi allihopa , ta en skopa , nu vi supa , giriga är vi allihopa

, även om vi har mycket ,

ja vill , vill ha mer )))))))))))))))))))))))) paus

ja vill , vill ha mer)))))))))))))))))))))))))))))) .... skål .............

de är en fin hjulsång , när pengarna rullar in ..............rolling steens orkester ....

spelar nu på wallmans salonger

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...