Jump to content
Annons

Thomas G:son


Nightroad

Recommended Posts

Roger Pontares låt är i grund och botten "We will rock you" med Queen. Sedan har han skrivit om låten lite. Usch 😄

What.. tänkte inte alls på Queen när jag hörde den.. måste lyssna på den igen! 😄 tyckte faktiskt den var rätt ok

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 183
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

G:son kanske är skicklig kompositör i grund och botten, men att han måste göra skval för att kunna leva på det han gör?

Det är en av anledningarna till att jag inte ens försöker mig på en karriär inom branschen..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

G:son kanske är skicklig kompositör i grund och botten, men att han måste göra skval för att kunna leva på det han gör?

Det är en av anledningarna till att jag inte ens försöker mig på en karriär inom branschen..

/Daniel

Tycker han skall ta och lägga ned schlager-yran-i-mössan och köra heltid Masquerade istället... där var det ändå hyfsat bra musik ibland.

Han lever nog ganska gott på det han gör, så denna tråd lär nog inte påverka hans framtid nämnvärt, =)

Link to comment
Dela på andra sajter

"Han lever nog ganska gott på det han gör, så denna tråd lär nog inte påverka hans framtid nämnvärt, =)"

Hur mycket tror ni han har tjänat egentligen? Vad får man om man lyckas skriva en låt som kommer med i Meodifestivalen ungefär? 😎

Vore kul att veta

EDIT: Varierar säkert mycket beroende på skivkontrakt, hur stor hit låten blir m.m.

Redigerat av The Edge
Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa som gör inlägg i den här tråden ponerar att Thomas G:son är dålig på det han gör. 😏

Thomas är en himla bra och produktiv låtskrivare, producent och studiojobbare.

Det verkar som om många som skriver i tråden tror sej om att kunna producera samma saker om dom bara skulle kunna tänka sej att ”sänka sej till hans nivå” och skriva på det viset. 😆😆

Jag är absolut inte ett fan av hans musik, men om jag jämför hans hemstudioproduktioner (Många av dom som spelas som bakgrunder på festivalen och plattorna) med det jag hör av dom som hackat mest på honom i tråden, så blir det lite skrattretande. 🙂

Däremot tycker jag Nightroads fråga i tråden är himla intressant och relevant… :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på mig som bor här i Skövde då. Så fort man nämner att man sysslar med musik på fritiden så säger alla att man borde skriva musik med G:son och samarbeta med Bert Karlsson.

Blä .. 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan är det ju generellt sett ganska vanligt att folk tror att målet för vareviga musiker/kompositör är att kunna leva på sin musik. Ungefär som man inte räknas om man inte jobbar kommersiellt.

Sen om man säger att man gör musik för musikens skull så skakar de bara på huvudet.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på mig som bor här i Skövde då. Så fort man nämner att man sysslar med musik på fritiden så säger alla att man borde skriva musik med G:son och samarbeta med Bert Karlsson.

Blä .. 🙂

/Daniel

Håller med som 99% av alla andra i trakten... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa som gör inlägg i den här tråden ponerar att Thomas G:son är dålig på det han gör. 😏

Thomas är en himla bra och produktiv låtskrivare, producent och studiojobbare.

Det verkar som om många som skriver i tråden tror sej om att kunna producera samma saker om dom bara skulle kunna tänka sej att ”sänka sej till hans nivå” och skriva på det viset. 😆😆

Jag är absolut inte ett fan av hans musik, men om jag jämför hans hemstudioproduktioner (Många av dom som spelas som bakgrunder på festivalen och plattorna) med det jag hör av dom som hackat mest på honom i tråden, så blir det lite skrattretande. 🙂

Däremot tycker jag Nightroads fråga i tråden är himla intressant och relevant… :rolleyes:

Vilken himla tur att jag inte har postat någon demo 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa som gör inlägg i den här tråden ponerar att  Thomas G:son  är dålig på det han gör. 😏

Thomas är en himla bra och produktiv låtskrivare, producent och studiojobbare.

Det verkar som om många som skriver i tråden tror sej om att kunna producera samma saker om dom bara skulle kunna tänka sej att ”sänka sej till hans nivå” och skriva på det viset.  😆  😆

Jag är absolut inte ett fan av hans musik, men om jag jämför hans hemstudioproduktioner (Många av dom som spelas som bakgrunder på festivalen och plattorna) med det jag hör av dom som hackat mest på honom i tråden, så blir det lite skrattretande.  🙂

Däremot tycker jag Nightroads fråga i tråden är himla intressant och relevant… :rolleyes:

Vilken himla tur att jag inte har postat någon demo 🙂

Mitt syfte var inte att hacka på någon, utan bara skapa balans i tråden... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan är det ju generellt sett ganska vanligt att folk tror att målet för vareviga musiker/kompositör är att kunna leva på sin musik. Ungefär som man inte räknas om man inte jobbar kommersiellt.

Sen om man säger att man gör musik för musikens skull så skakar de bara på huvudet.

/Daniel

Man skall inte göra musik för musikens skull utan för att bli känd. Allt annat är ett brott fri företagsamhet. Hur skulle det gå om alla gjorde som du.

Nu går du ögonaböj med mössan i handen och anmäler dig till fame factory! Sen när du fått din artistutbildning så tar du kontakt med G:son och sjunger på MF. Så får du glada tillrop istället för huvudskakningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan är det ju generellt sett ganska vanligt att folk tror att målet för vareviga musiker/kompositör är att kunna leva på sin musik. Ungefär som man inte räknas om man inte jobbar kommersiellt.

Sen om man säger att man gör musik för musikens skull så skakar de bara på huvudet.

/Daniel

Man skall inte göra musik för musikens skull utan för att bli känd. Allt annat är ett brott fri företagsamhet. Hur skulle det gå om alla gjorde som du.

Nu går du ögonaböj med mössan i handen och anmäler dig till fame factory! Sen när du fått din artistutbildning så tar du kontakt med G:son och sjunger på MF. Så får du glada tillrop istället för huvudskakningar.

Här är en kille som känner till Skara...

Är det så att du och Kristian Wejshag en och samma person... :rolleyes:

Han ska ha fruktansvärt dåligt gehör... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Roger Pontares låt är i grund och botten "We will rock you" med Queen. Sedan har han skrivit om låten lite. Usch  🙂

What.. tänkte inte alls på Queen när jag hörde den.. måste lyssna på den igen! :rolleyes: tyckte faktiskt den var rätt ok

Trummorna kändes rippade från Queen rakt av och gitarrerna kändes lite som den där Joan Jett låten vad den nu heter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå röstat, kan man fler ggr, precis som i melodifestivalen...?  😲

ja, fast från mobilen, då.... kostar 150 spänn per samtal.. 1,35 kr går till räddabarnen och resten direkt in på mitt konto 😉

Va fasen Magnus, du skulle ju ge mej 100 spänn om jag gav Keykeeper 6p lovade du i PM'et, och det gjorde jag ju... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå röstat, kan man fler ggr, precis som i melodifestivalen...?  😲

ja, fast från mobilen, då.... kostar 150 spänn per samtal.. 1,35 kr går till räddabarnen och resten direkt in på mitt konto 😉

Va fasen Magnus, du skulle ju ge mej 100 spänn om jag gav Keykeeper 6p lovade du i PM'et, och det gjorde jag ju... 😱

hahahaha.. jajust... glömde ju bort det... jaja, jag PM:ar över pengarna 😱

EDIT: stvafle

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa som gör inlägg i den här tråden ponerar att  Thomas G:son  är dålig på det han gör. 😛

Thomas är en himla bra och produktiv låtskrivare, producent och studiojobbare.

Det verkar som om många som skriver i tråden tror sej om att kunna producera samma saker om dom bara skulle kunna tänka sej att ”sänka sej till hans nivå” och skriva på det viset.  😛  😆

Jag är absolut inte ett fan av hans musik, men om jag jämför hans hemstudioproduktioner (Många av dom som spelas som bakgrunder på festivalen och plattorna) med det jag hör av dom som hackat mest på honom i tråden, så blir det lite skrattretande.  😆

Däremot tycker jag Nightroads fråga i tråden är himla intressant och relevant… 😉

Iofs så har väl Thomas en ANINGENS bättre hemstudio än de flesta här på forumet. Men visst, jag beundrar honom också. Han är grym på att göra ointressant musik...

Det måste vara svårt att vara så nytänkande som han är.

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena på er era nissar 🙂

Måste säga att det börjar bli lite roligt att läsa allt skit ni skriver om dittan och dattan, t.ex. carola, melodifestivalen generellt och att Thomas G:son är en urkass kompositör. En sak som jag inte riktigt förstår är varför ni överhuvudtaget ser på melodifestivalen? Om det är så dåligt som ni antyder så borde ni inte ens ha sett programmen.

Vad gäller Thomas G:son så får han lite oförtjänt med kritik. Han har kontakter, vad annars. Men han står där inte ensam och gör alla låtar utan där finns många andra som är i samma sits som honom, även om nu Thomas G:son är lite extrem av sig.

Det var ganska uppenbart att carola skulle vinna, hon regerade över de andra. Detta har ingenting med vilken låt hon sjönger eller om hon tar någon ton fel, det är mänskligt att fela, utan hur hon gör låten till sin. Ingen annan skulle gå ut som hon gjorde och vara den här stjärnan som hon är. Det var grymt att se. Sedan får man tycka vad man vill om låten. Att hon sen vinner hela tävling är väl ingen överaskning precis, hon spelar ju i en annan division så att säga.

ska bli kul att få se vilka kommentarer man får på detta.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är så dåligt som ni antyder så borde ni inte ens ha sett programmen.

Vad gäller Thomas G:son så får han lite oförtjänt med kritik. Han har kontakter, vad annars.

Det var ganska uppenbart att carola skulle vinna, hon regerade över de andra... Ingen annan skulle gå ut som hon gjorde och vara den här stjärnan som hon är. Det var grymt att se. Sedan får man tycka vad man vill om låten.

Man kan hålla på och resonera som du gör även om 99% av programmen är av dålig kvalitet. Bara säga se dem inte, kom inte med någon kritik. Tycker inte att det är vettigt att bara inta den ståndpunkten.

MF är trots allt något som de flesta av oss växt upp med och som det spenderas en massa resurser på. Jag tycker inte det är underligt om folk har åsikter om det.

G:son har kontakter och så var det klart med det. Och vad vill du egentligen säga?

Du tycker att Carola regerar och är grymt bra. Jag tycker inte det. Jag struntar i s.k. stjärnor, du bedåras av dem?. Jag vill höra bra musik, för dig fungerar det bara Carola är med.

Det är just låten det skall handla om är det meningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders , de rättfärdigar inte detta rävspel , att man försöker göra om

skit i grunden till nån välproducerad dynga

Carolas medverkan har du däremot rätt i

hon är Proffsig , och kan bättre än de vi såg sist

Men ja mår dåligt nu , av att se Bobby Ljunggren och denna

G:son och denne kindbom stå för halva startfältet år efter år ....

Hade låtarna vart bra , men nu är ju de mesta skit .....

Christer Björkman , du borde lämna din post nu ......

Vi behöver inte denna pajas-festival , bara för att dessa skivbolag

skall få sälja sina skitmusik på statoilmackarna

Vågar ingen SÄGA sanningen längre

Är tidningar helt köpta idag

Rednex istället för Isakssons härliga sång

ja hur lågt skall vi sjunka i musikupplevelse ?

Va de bättre förr , ne girigheten i sth:s maffian

och skara maffian lär vi nog få leva med ett bra tag till

, eftersom svt:s byggnader är en kvarleva ifrån

gamla östblocket ........

pugga pugga pugga ta mej , som Dahlin sa

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Thomas är en himla bra och produktiv låtskrivare, producent och studiojobbare.

Det sägs att Per Gessle också är det. Än så länge har jag inte hört en enda låt från någon av dessa herrar som faller mig i smaken. Det handlar inte om att jag tror att jag skulle göra bättre ifrån mig utan om att jag inte tycker att de är bra. Det är skitsamma hur demosarna låter eller hur många polare i branschen de har. Musiken som de skapar säger mig nada, ingenting, bara blankt.

Men att de är produktiva råder ingen tvekan om och det är rätt coolt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara ett förtydligande 😆😕

Jag har aldrig sagt att jag gillar G:sons låtar, ärligt talat kommer jag inte ihåg en enda och skulle inte köpa en skiva med det han gör idag... Jag sa bara att han är en bra studiojobbare, bra produktiv låtskrivare och producent...

Med det menar jag heller inte världsklass, men väl över den genomsnittlige forummedlemmen... 😆😆

Edit: Stavfel

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Jag sa bara att han är en bra studiojobbare, bra produktiv låtskrivare och producent...

Med det menar jag heller inte världsklass, men väl över den genomsnittlige forummedlemmen... 😕😆

Jo, om man går efter efter de som väljer ut bidrag i melodifestivalen är han ju det. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är väl lite som Per Gessle. Ointressant musik med ointressanta texter som tydligen går hem i stugorna. Han känner rätt folk och gör "bra" ifrån sig (Gessle har bara pengar).

Orkar inte reta mig på honom eftersom allt sånt här jippo (från schlager till oscarsgalan) handlar om pengar från början till slut. Helt ointressant.

Däremot borde han klippa sig. Bågarna på huvudet är pinsamt höga.  😕

Word

snyggt, hög nivå på diskussionen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...