Guest Anders Bergström Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Hej! Jag håller på att försöka klura ut något smidigt sätt där man kan styra flera yttre MIDIenheter genom enkla "upp eller nedstegningar". Har några keyboards som ska ha olika ljud från mjukvarusyntharna i datorn samtidigt plus en Yamaha 01V som ska byta efterklanger etc. Jag vill kunna stega fram så att alla enheter byter setup samtidigt. (Typ scenminnen.) Vore enkelt om det går i Logic för att jag har det men finns det andra program som är bättre på det kanske.?
VacUm Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Ska nog inte va några problem i Logic. Mitt tips är att du plockar fram någon sorts manual och kollar upp hur environment för midi funkar ordentligt. Där kan man lösa i stort sett vad som helst. Fast det innebär givetvis en hel del jobb.
Guest Anders Bergström Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Ja det är precis vad jag försöker med, lite tips från någon som har gjort något liknande skulle vara kul att höra.
milton Posted March 10, 2006 Posted March 10, 2006 Vilken logicversion använder du? Express-varianterna har tyvärr tappat lite environmentstyrka..
Guest Anders Bergström Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 Jag kör Pro 7.1, har haft Logic rätt länge men det här var lite klurigt tycker jag. Just nu testar jag att hoppa mellan olika setuper genom att byta channelsplitter. Kör fast i en del ändringar som inte hänger med när man gör detta. Känner på mig att det finns smartare lösningar.
Recommended Posts