Danabacken Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 (redigerat) Hej! Jag tyckte det var sĂ„ kul förra gĂ„ngen vi hade en samarbetslĂ„t, som alla (som hade reason 3.0) kunde ladda ner, och bygga pĂ„. Varför inte starta en sjĂ€lv, tĂ€nkte jag. đ Vem som helst fĂ„r ladda ner och bygga pĂ„ lĂ„ten om dom vill. (du mĂ„ste ha reason 3.0) Regler: Man fĂ„r bara anvĂ€nda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt. ( Edit: du kan Ă€ven anvĂ€nda andra ljud, men dĂ„ mĂ„ste du bĂ€dda in dom i rns-filen, sĂ„ att nĂ€ste man ocksĂ„ fĂ„r dom ) Och om du har bestĂ€mt dig för att bygga pĂ„ lĂ„ten, gör ett inlĂ€gg, sĂ„ alla vet vem som har bollen! Det vore vĂ€l bĂ€ttre sĂ„, Ă€n att alla tankade ner 1:a versionen, och sen bombade oss med lĂ„tar! SĂ„ först till kvarn. Har ni ingen server att lĂ€gga lĂ„ten pĂ„ nĂ€r ni Ă€r klara, sĂ„ kan ni lĂ€gga dom hĂ€r, eller hĂ€r, sen lĂ€nka. đ Ja, javet att trance inte Ă€r min starka sida, sĂ„ jag hoppas att nĂ„n annan dĂ€r ute kan lite mer Ă€n jag om sĂ„nt hĂ€r. đ <borttagen fil> LĂ„ten finns lĂ€ngre nedĂ„t edit: glöm inte att lĂ€gga ett inlĂ€gg om ni Ă€r pĂ„, Ă€r ni snĂ€lla. jag tĂ€nkte att jag tar bort lĂ„ten frĂ„n sajten efter det att förste man (som Ă€r pĂ„) har tankat ner den. edit2: den som tar lĂ„ten nu, Ă€r inte den som jag hade tĂ€nkt ska göra klart lĂ„ten. Jag tĂ€nkte att den skulle gĂ„ mellan nĂ„gra personer. Vi kan ju göra den till en 15 minuterslĂ„t om det nu skulle va sĂ„. đ edit3: Linus frĂ„gade om man fĂ„r ta bollen mer Ă€n en gĂ„ng. Och ja, det fĂ„r man. đ Redigerat 6 mars 2006 av Danabacken
Danabacken Postat 4 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 mars 2006 kom igen nu, gubbz! đ Ingen som har lust? đ
Danabacken Postat 4 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 mars 2006 Men danis! Du har ju nĂ€stan redan gjort allt! đ nĂ€, ja har ju bara fixat en grund till er. đ
Pluffo Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 LÄter skoj men vad hÀnder om tvÄ stycken har arbetat vidare och sedan tankar upp varsin version? MÄste man inte hojta till om man tar över hatten, sÄ att sÀga?
Danabacken Postat 4 mars 2006 TrÄdstartare Postat 4 mars 2006 (redigerat) LÄter skoj men vad hÀnder om tvÄ stycken har arbetat vidare och sedan tankar upp varsin version? MÄste man inte hojta till om man tar över hatten, sÄ att sÀga? jo, det var det jag skrev. Den som tar bollen fÄr sÀga till. annars kan det bli kaos. Redigerat 4 mars 2006 av Danabacken
Linus Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 Regler: Man fÄr bara anvÀnda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt. Att anvÀnda refills blir struligt, eftersom alla inte har samma refills. Men fÄr man inte anvÀnda samplingar som man bÀddar in i rns-filen dÄ? DÄ fungerar den ju bra hos alla.
Danabacken Postat 4 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 mars 2006 Regler: Man fĂ„r bara anvĂ€nda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt. Att anvĂ€nda refills blir struligt, eftersom alla inte har samma refills. Men fĂ„r man inte anvĂ€nda samplingar som man bĂ€ddar in i rns-filen dĂ„? DĂ„ fungerar den ju bra hos alla. Jomen visst kan du bĂ€dda in dom. Men det gĂ„r ju med dom refillsarna. Dom krĂ€vs ju för att programmet ska funka. đ
Pazo Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 Men kom igen gubbar! Lek lite spawna lite nya ider med jag kan inte just nu. Ă€r för full för det! Men ni andra! Jag vet at ni vill đ
Linus Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 SvĂ„rmixat đ Varför hĂ„ller du ner nivĂ„erna till minimum sĂ„ du mĂ„ste krĂ€ma pĂ„ 30 dB i masteringen? đ±
mornel Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 SvĂ„rmixat đVarför hĂ„ller du ner nivĂ„erna till minimum sĂ„ du mĂ„ste krĂ€ma pĂ„ 30 dB i masteringen? đ± HĂ„ller verkligen med om det đ JĂ€tteknepigt att fĂ„ in nĂ„gonting. La en fĂ„nig lead (som jag slĂ€ngde ganska snabbt dĂ€refter). För att inte fĂ„ den att ta över hela ljudbilden fick jag dra ner mixerregeln till 3.
Danabacken Postat 5 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 mars 2006 hehe đ± ja, jag var lite klumpig med mixningen hĂ€r. đ menmen, alla fĂ„r ju Ă€ndra vad dom sjĂ€lva vill.
Linus Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Jag tar bollen en timme, sĂ„ fĂ„r vi se om jag kan skyffla om i racket đ
Danabacken Postat 5 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 mars 2006 (redigerat) Jag tar bollen en timme, sĂ„ fĂ„r vi se om jag kan skyffla om i racket đ gött! vi har 1:a deltagaren! đ edit: tog bort lĂ„ten Redigerat 5 mars 2006 av Danabacken
Linus Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 (redigerat) trancestafett.rns EDIT: Bollen har gĂ„tt vidare. BlĂ€ddra ner för den senaste versionen. Jag skruvade om ganska mycket och rensade mixen, men Ă€r rĂ€dd att jag gjorde en ganska svĂ„r boll sjĂ€lv Ă€ndĂ„... đ Jaja, nĂ„n som vill bygga? EDIT: Ordnade Your browser does not support the HTML5 audio tag för er som inte anvĂ€nder Reason 3, och dĂ€rmed inte kan vara med i stafetten men Ă€ndĂ„ Ă€r nyfikna pĂ„ hur det lĂ„ter just nu... Redigerat 6 mars 2006 av Linus
Randerson Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Tjabba! Har suttit och lekt lite med den dÀr lÄten nu, och som vanligt (nÀr det gÀller mig)sÄ har det spÄrat ur efter nÄn timmes pysslande Vet dock inte hur man laddar upp den hÀr? Telll me! MVH Richard
Pluffo Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Tjabba!Har suttit och lekt lite med den dĂ€r lĂ„ten nu, och som vanligt (nĂ€r det gĂ€ller mig)sĂ„ har det spĂ„rat ur efter nĂ„n timmes pysslande đ Vet dock inte hur man laddar upp den hĂ€r? Telll me! MVH Richard ( Kolla första inlĂ€gget )
allansson Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Du kan anvÀnda dessa tvÄ stÀllen: FileGone.com YouSendIt.com
Randerson Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 (redigerat) Haha, snacka om blind! đł HĂ€r Ă€r den iaf: Trancestafett v2.0 Hade inte tĂ€nkt lĂ€gga upp den först pga att det spĂ„rade ur lite, men va fan! Redigerat 6 mars 2006 av Randerson
Pluffo Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Haha, snacka om blind! đł HĂ€r Ă€r den iaf: Trancestafett v2.0 Hade inte tĂ€nkt lĂ€gga upp den först pga att det spĂ„rade ur lite, men va fan! Det Ă€r vĂ€l bara för nĂ€sta man att sĂ„lla lite? Eller Ă€r det tillĂ„tet att massakrera?
Randerson Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Det Ă€r vĂ€l bara för nĂ€sta man att sĂ„lla lite? Eller Ă€r det tillĂ„tet att massakrera? För min del spelar det ingen som helst roll vad ni gör med lĂ„tarna. Ni fĂ„r gĂ€rna fortsĂ€tta bygga pĂ„ "originalet" ocksĂ„ om ni vill det. Jag vill ju inte komma in och förstöra för er som startade den hĂ€r trĂ„den! đł Vad det gĂ€ller min version sĂ„ har jag idĂ©brist för tillfĂ€llet, sĂ„ nĂ„gon annan med friska öron fĂ„r mer Ă€n gĂ€rna ta över. Ha dĂ©
Linus Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 FĂ„r man ta bollen tvĂ„ gĂ„nger? đ IsĂ„fall kommer en fortsĂ€ttning hĂ€r: trancestafett_v4.rns
Danabacken Postat 6 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 mars 2006 (redigerat) FĂ„r man ta bollen tvĂ„ gĂ„nger? đ det gĂ„r bra! đ hade sjĂ€lv tĂ€nkt göra det senare. đ edit: ojdĂ„! jag kunde inte öppna din lĂ„t, Linus. Bad format, stod det. đ fixa! đ Redigerat 6 mars 2006 av Danabacken
Linus Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 đ Den funkade för mig... NĂ„ja, nu har jag sparat filen igen och laddat upp pĂ„ nytt.
Danabacken Postat 6 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 mars 2006 đDen funkade för mig... NĂ„ja, nu har jag sparat filen igen och laddat upp pĂ„ nytt. nĂ€, ja för inte upp lĂ„ten nu heller. đ kan det bero pĂ„ nĂ„gra inbakade samplingar?
Danabacken Postat 6 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 mars 2006 Jag kan öppna Linus fil alldeles utmĂ€rkt. vaf-n? đł vad kan det vara dĂ„? đ±
mornel Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Jag kan öppna Linus fil alldeles utmĂ€rkt. vaf-n? đł vad kan det vara dĂ„? đ± Kör du 3.0.4?
Danabacken Postat 6 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 mars 2006 (redigerat) Jag kan öppna Linus fil alldeles utmĂ€rkt. vaf-n? đł vad kan det vara dĂ„? đ± Kör du 3.0.4? nej, jag gör ju inte det. 3.0 sa vi ju. đ± edit: nu gör jag det! đ Redigerat 6 mars 2006 av Danabacken
mornel Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Jag kan öppna Linus fil alldeles utmĂ€rkt. vaf-n? đł vad kan det vara dĂ„? đ± Kör du 3.0.4? nej, jag gör ju inte det. 3.0 sa vi ju. đ± Uppdateringen Ă€r gratis, bara att kila över till Propellerheads.se och hĂ€mta hem. Det Ă€r vĂ€l en sjĂ€lvklarhet att man kör senaste, buggfria, versionen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.