Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

😳

Mornelis 🥰

Kommit hem från skolan/jobbet?

Jepp. Har haft utbildningsdag i pedagogik och ledarskap. Mycket intressant. På måndag börjar lärarvikarierandet mer seriöst.

Ok 🙂

Vad ska du bli för typ av lärare? :rolleyes:

Lärarvikarie, om jag får be. Till läraryket har jag många år av studier, som jag förmodligen inte kommer att ta.

Ska vikariera i de flesta ämnen. Men det har du väl redan frågat mig och jag har svarat för några dagar sedan?

Jepp 🙂

Ok, kan man utbilda sig till vikarie? 🙂

Njaej. Jag är anställd på en vikarieförmedling och har haft en internutbildningsdag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

😳

Mornelis 🥰

Kommit hem från skolan/jobbet?

Jepp. Har haft utbildningsdag i pedagogik och ledarskap. Mycket intressant. På måndag börjar lärarvikarierandet mer seriöst.

Ok 🙂

Vad ska du bli för typ av lärare? :rolleyes:

Lärarvikarie, om jag får be. Till läraryket har jag många år av studier, som jag förmodligen inte kommer att ta.

Ska vikariera i de flesta ämnen. Men det har du väl redan frågat mig och jag har svarat för några dagar sedan?

Jepp 🙂

Ok, kan man utbilda sig till vikarie? 🙂

Njaej. Jag är anställd på en vikarieförmedling och har haft en internutbildningsdag.

Ahaaa... 🙂

*känner sig blåst...*

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, Pico är ju nästan ikapp mig i tråden!

Tusan, jag får inte börja jobba nästa vecka, då kommer han äga mig 🙁

Jag har sportlov nästa vecka... gissa vilken min sport kommer bli? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Sportlov NÄSTA vecka?????

Det var sent!!

🙁

Din sport kommer att bli att ta "ledningen" i denna tråden, förbi Grahn t.o.m.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sportlov NÄSTA vecka?????

Det var sent!!

🙁

Din sport kommer att bli att ta "ledningen" i denna tråden, förbi Grahn t.o.m.....

Inte alls sent, vi har haft v. 10 som sportlovsvecka här uppe så länge jag kan minnas. 🙁

Förbi Grahn? Nja, då snackar vi nog sportlovsår.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det var nån förut som sa "Bananas is the shit!" och sedan kom nån annan och istället menade att "Ananas is the shit!". Jag petade runt förut i min avföring med en lång träpinne, men lyckades inte på så sätt luska ut vad min shit bestod av...

..men då drog jag mig till minnes att jag faktiskt ätit tortellini. Därför får jag väl lov att säga att "Tortellini is the shit!".

Eller så kan man säga "The shit is Tortellini!" (rak ordföljd) alternativt lägga in en konstpaus och säga "Tortellini...is the shit!"

Vadan detta plötsliga avföringsintresse, månne???

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

mornel...din gamle proletär...

Då hoppas du inte att borgarna vinner valet väl?

De har ju lovat att ta bort allt vad vikarier heter och att endast behöriga lärare med lärarhögskola i botten ska få jobba som lärare överhuvudtaget...

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

mornel...din gamle proletär...

Då hoppas du inte att borgarna vinner valet väl?

De har ju lovat att ta bort allt vad vikarier heter och att endast behöriga lärare med lärarhögskola i botten ska få jobba som lärare överhuvudtaget...

🙁

Eh, jävla idioter. Det är ju för helvete brist till och med på vikarier!

Då blir det nog inte blankröst i år. En blankröst är en röst på de blå... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Är det brist på lärarvikarier? De borgerliga kommer säkert se till att öka antalet platser till sådan utbildning på Högskolan.

ICA Limeläsk. Bra antitips. Ett av mina tips är limeläsken på burk hos Willy's. Billig och den godaste läsk jag vet...

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det brist på lärarvikarier? De borgerliga kommer säkert se till att öka antalet platser till sådan utbildning på Högskolan.

ICA Limeläsk. Bra antitips. Ett av mina tips är limeläsken på burk hos Willy's. Billig och den godaste läsk jag vet...

🙁

:musik

Ja, det verkar vara brist på vikarier. Vikarieförmedlingen som jag är anställd på har för lite personal och alldeles för många skolor som ringer dem och behöver folk. Det är självklart att personer med lärarutbildnning inte kommer att nöja sig med att vikariera, vikariera bör vikarier göra, arbeta som lärare bör lärare göra. Inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Är det brist på lärarvikarier? De borgerliga kommer säkert se till att öka antalet platser till sådan utbildning på Högskolan.

ICA Limeläsk. Bra antitips. Ett av mina tips är limeläsken på burk hos Willy's. Billig och den godaste läsk jag vet...

😉

:musik

Ja, det verkar vara brist på vikarier. Vikarieförmedlingen som jag är anställd på har för lite personal och alldeles för många skolor som ringer dem och behöver folk. Det är självklart att personer med lärarutbildnning inte kommer att nöja sig med att vikariera, vikariera bör vikarier göra, arbeta som lärare bör lärare göra. Inget annat.

Så ni behöver vikarier att vicka på vikarieförmedlingen för vick på arbetsplatser? 🙁

Jag hann med att bli förvirrad innan jag skrivit klart den meningen... orkar inte

reda ut det nu... 🙁

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

De kanske ska införa en regel som säger att lärare inte får vara borta från arbetet? Då behövs ju inga vikarier...

Det har ju varit tal om att förbjuda "Vård av sjukt barn" och sånt...

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...