Guest Andrew Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 # LÅTNAMN: Alcoholic Deathride # ARTIST/GRUPP: Ponamero Sundown # GENRE: 70 tals hårdrock, stoner # LÅTLÄNGD: 5 min # KOMPOSITÖR: Ponamero Sundown # PRODUCENT: Andrew # EV. MEDVERKANDE: Bandet # INSPELNINGSÅR: 2006 # FORMAT: mp3 # STORLEK:7 mb # STATUS: I princip färdig demo(as good as it gets) # LÅTLÄNK Your browser does not support the HTML5 audio tag Hepp nästa färdiga mix. En betydligt snabbare låt än den förra. Japp pukbreak i den här med. Som sagt. Inspelat och mixat av mig(spelar även gitarr i bandet). Lyssna och kom med ris och ros om ni har lust.
bimbambop Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Toktufft! Det låter rockenroll som fan. Fett impad.
johahl Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Skriver medans jag lyssnar. Härligt groove och sväng i denna. Synd att gitarrljudet är så bröligt, ett klarare sound skulle framhäva riffen bättre. Ball och rockig röst! Den ligger lågt mixad i jämförelse med resten? Gitarren dominerar. Jag gillar mellanspelet, mystiskt och stämningsfullt. Solot låter konstigt mixat som om det är någon annanstans än i låten själv. Får citera bimbambop "Det låter rockenroll som fan. Fett impad." Kunde inte sagt det bättre själv Hoppas ni fått något värdefullt utav det jag sagt. Lycka till!
Guest Andrew Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Oj tack för dom kommentarerna. 🥰 Asså jo alla synpunkter är bra. Det får en ju att tänka till och lyssna lite extra på mixarna. Det här är första gången jag känner mig hyfsat nöjd med resultatet. Tidigare demos med förra bandet lät ju bedrövliga ibland. Cheers...
Guest starboy Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Toktufft! Det låter rockenroll som fan. Fett impad. Håller med. Bra jobbat! Men ...., tycker mixen låter lite instängd. Tror det sitter mest i gura + bas. Well, my thougts. Rock on! cheers
Guest Andrew Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Tack tack. Hehe jag ska ge mig på instängdheten lagom till nästa demo... Då ni...
Kornsan Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 (edited) ÖÖÖÖÖÖÖÖSSS!!! Härligt! Känner mig genast mycket bättre trots feber oc huvudvärk. Jag gillar instängdheten ni har i soundet. Låter gammalt, smutsigt vilket ger härlig stämning till låten. (Kan det möjligtvis vara samma sångare som tidigare sjungt i Alingsåsbandet Custom? Är väldigt likt.) Nä f*n nu kör vi den igen... Edited February 28, 2006 by Kornsan
Roger Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Toktufft! Det låter rockenroll som fan. Fett impad. Exakt, det går ej säga på ett annat sätt. Finns inget att klaga "konstruktivisera kritiken" 🙂 på alls, tycker jag. Riktigt tungt, denna kommer att lyssnas på många ggr... Vill höra mer... // Roger
Nix Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 (Kan det möjligtvis vara samma sångare som tidigare sjungt i Alingsåsbandet Custom? Är väldigt likt.)>>>> Nä..inget alingsås för mig inte..Kanske nån klonad halvbrorsa.Tack som fan för alla positiva reaktioner iaf 🙁
Kornsan Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 (Kan det möjligtvis vara samma sångare som tidigare sjungt i Alingsåsbandet Custom? Är väldigt likt.)>>>> Nä..inget alingsås för mig inte..Kanske nån klonad halvbrorsa.Tack som fan för alla positiva reaktioner iaf 😄 Troligtvis.. 🙁 Riktigt skön röst iallafall. Diggar!!
Recommended Posts