Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Fantastiskt! Jag som har letat efter ett enkelt sätt att micka högtalare. Å så finns det så här Creative:a lösningar. Och billigt också! Jag har alla delarna hemma redan... 😱

Posted

Jösses, om man har råd med så mycket utrustning kan man inte lägga en tusing på en schysst mikrofon? 😱

Posted (edited)

Låter som sagt apa - men nöden har ingen lag... 😮

Jag har några gånger varit med om att man kör slut på micstativ - och får köra en riktig nödlösning; att låta micen hänga i kabeln, som knyts fast i stärkarens handtag (eller ännu värre: sätts fast med gaffa, om det inte finns handtag på toppen av stärkaren - ha man riktig "tur", så släpper gaffan, med allt vad det innebär... 😄 ). Till livebruk fungerar det ju med konstiga uppmickningar, eftersom det inte rör sig om någon finlyssning precis - men inspelning? Nej, tack... 😄

På tal om det, så roade jag mig med att köpa en riktig skräpmikrofon till den nu nästan avslutade omgången testinspelningar. Brusigt som 17 blev det - men i övrigt var ljudet förvånansvärt bra med tanke på att micen bara kostade några tior... 😛

Edited by Claes