Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hör göra för att kunna lägga ett ljud på varje tangent så det startar ljudet ifår när man trycker eller håller in en tangent. Går det stata och stoppa en loop/slinga genom att trycka på en tanjen så startar det o samma tangent igen så stannar den.? kanske förklara lite dåligt men hoppas ni förstår

Edited by DjBox
Annons
Posted

Det tror jag inte men varför vill du det?

I Impulce finns 8 tangenter med olka ljud men jag tror inte det är möjligt med Operator. Vill du loopa ett ljud på en tangent så får du nog hålla den inne och bygga loopen med oscialltorerna.

Posted (edited)

jag menar ungeför såhär: Jag har trumma 1 på tangent ett sedan trumma 2 på tangent två melodi 1 på tangent tre... osv osv.. alltså jag vill kunna starta/stoppa det med ett enkelt tryck på en knapp så att så att säga. Har lekt lite med midimappningen men blir tossig. Om jag markerar ett spår eller en loop och signar det till en tagent så kommer det upp en liten ruta på den markerade loopen som ändras nr jag trycker på en tangent på klaviaturet. Men nått e skumt för ibland så funkar det o så det kommer upp en ruta där det står nått om att det är klart och då funkar det att starta/stoppa med den tangenten. MEN, det funkar bara på vissa loopar.. förstår inte riktigt vad jag gör för fel!

<EDIT>

löste sig var ju bara o mappa o sen köra:P

</EDIT>

Edited by DjBox