The Edge Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Tja!! Efter att ha kollat på Blues Brothers och Wasas knäckebrödsreklam 🙂 har jag fått upp öronen för gospel. Är det nån som kan tipsa om bra artister eller låtar? vore toppen! Ha det
dancedancedance Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 kolla efter gamal svart gospel. vit gospel är förödande och likriktig... (vet själv eftersom att jag spelar det 🙂 )
Mutto Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 aretha franklins rötter ligger i gospeln.. det finns en eller flera gamla plattor med henne där hon sjunger gospel, det är sjukt bra. jag är inte så inne på gospel så jag kan säga om det är bra eller dålig gospel liksom, men aretha är alltid aretha.
DåligtGehör Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Lite äldre stil men väldigt bra - The Golden Gate Quartet - oftast a capella. The Dixie Hummingbirds. The Soul Stirrers (med Sam Cooke).
Lilleman Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Chicago Community Choir (US) André Crouch (US) Solid Gospel (Swe) Piteå Gospel, lite nytt R&R gospel
The Edge Posted February 15, 2006 Author Posted February 15, 2006 Tack så mycket! kolla efter gamal svart gospel. vit gospel är förödande och likriktig... (vet själv eftersom att jag spelar det 😄 ) Ja, jag tror det är just det jag är ute efter..Någon artist du kan rekommendera?
Guest booster Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 (edited) "Contemporary gospels" stora namn: Kirk Franklin /J Edited February 15, 2006 by booster
Recommended Posts