Jump to content
Annons

En synthdänga


auto mode

Recommended Posts

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Andy pandy jag skiter fullständigt i vad du tycker om min stavning.

Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner lika

mycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel.

Fast det är väl enklare att vara stavningspolis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök ta AndyPandys inlägg med en gnutta humor och en nypa salt istället för så bokstavligt och allvarligt. Inte lönt å bli upprörd. 😱

Själv så sällar jag mig till skaran som gillar låten. Bra jobbat! : 😱

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Andy pandy jag skiter fullständigt i vad du tycker om min stavning. Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner lika mycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel. Fast det är väl enklare att vara stavningspolis.

Det allra enklaste är i alla fall att fortsätta bråka när någon ber om det, till exempel som du gjorde.

Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner lika

mycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel.

Om jag la ned lika mycket energi på en låt som jag gör på att hitta stavfel skulle jag knappt få igång Cubase.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

DEt är ju fan såhär det "lät" förr juh... asgrymt 😏

PÅ med sång, så är den ju klar fö fan 😕

Allt behöver inte låta som ett par vill ha det på forumet.... det är så man får tänka, för folk här är sick dåliga på att ge konstruktiv kritik.

Jag tycker det är en "synthdänga" som du skrivit =)

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag la ned lika mycket energi på en låt som jag gör på att hitta stavfel skulle jag knappt få igång Cubase.

Stackars dig.

Men jag har faktiskt tagit till mig lite av din kritik

ang den dissonanta basgången.Så nu har låten börjat ta en ny form.

Men jag har inte så mycket tid till att hålla på med den här sortens musik.

Så det kan dröja ett tag innan den nya versionen är klar.

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Minns faktiskt inte hur den lät förr, så det är svårt att höra vad som är ändrat. Men gillar den i vilket fall som helst fortfarande! 😕

Måste ladda ned och lyssna högt när ungarna är vakna...tror den blir ännu bättre med lite mer volym (dvs högtalarvolym). 😮

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Shoo shunnar!

Har lyssnat på den nya versionen. Tror jag. I alla fall tycker jag att det låter rätt schysst. Snygg melodislinga, snygga mellanspel. Men jag saknar sång, vilket tycks vara på G.

Det som dock verkligen brister är de tama trummorna. Ni måste jobba mer med cymbalerna. De låter Kraftwerk, medan ni vill låta DAF. Och ... *host* ... handklapp kanske inte är så tufft på slakthuset.

Schas iväg och fixa cymbalerna omedelbums. Ta och sampla lite köttkvarnar och metallskrot och ångestskrik när ni ändå håller på. Stoppa handen i köttkvarnen till exempel och spela in.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte du slänga in låten i cubase eller vad du kör och lira in ett shysst

hi-hat komp då. Jag har lirat hi-haten på min gamla Korg wavestation.

Det är enda sättet för mig att få lite liv i hi-haten,det låter det bara statiskt tictac.

när jag försöker med nåt annat.

Nu var ju inte min tanke att det här ska låta som något hårt ebm band,

jag tycker mer att det låter gammal Depeche Mode eller nåt.

Tama trummor? kaggen låter nästan för fet i min stereo,

och min stereo är GRYM 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Andy pandy jag skiter fullständigt i vad du tycker om min stavning.

Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner lika

mycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel.

Fast det är väl enklare att vara stavningspolis.

Cunnskap är MACKT och Altid stavas alldrig med 2 äll.

...typ !

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart behöver han inte lyssna på de stora banden, men de stora banden har ju lyckats, eller hur? Och jag har själv lyssnat på syntmusik sedan barnsben och jag har hört hur många svenska band som helst som inte har lyckats, och jag kan berätta att gemensamt för många av dem var att de alltid misstog sig på vad som gav den där ödesmättade stämningen som finns i många av de storas bandens låtar.

T ex:

Skinny Puppy använde inte så mycket distat sång som vissa tror.

Nitzer Ebbs sångare skrek inte ut sin sång vilket många tycks tro.

Och vad var det som skapade DAF:s legendariska sound? Tunga basgångar? En skrikande sångare? Och vad var det som gjorde att deras svenska fjantkopior Poupee Fabrikk bara lät löjliga?

Mycket av dagens syntmusik är fångad i myten om hur syntmusik ska låta. Och därför låter det bara larvigt.

Kära AndyPandy,

Jag tycker oftast att du är helt rätt ute, men du är lite väl negativ just nu... Jag har oxo lyssnat på synt sedan barnsben och har min uppfattning om vad so mkännetecknar synt. För mig så är ett enda ljud tillräckligt för att bygga en låt på.

Vad är det som gjort DAF så "stora"? Hur har de byggt sin musik? Basgången,, vad är det som är speciellt med den?

Jag läste i ett musoklexicon, av den tyngre sorten, och där står det att DAF blev kända genom sin monotona musik om extatisk sex.

De "stora" blev nog stora för att de stod på sig och körde sin egna stil, bland annat, eller?

Skinny Puppy,, använder de dist på sången? Eller har sångaren kört ner mic'en i halsen bara? Kommer inte ihåg vad de hette,, Ogilvie, Key? Var inte Adrian Sherwood med på ett hörn? Assimilate är i vilket fall fortfarande en av mina favoriter.

Mig vill han att jag skall "lyssna och lära" av nåt band som hette ***

Jäkla inställning. Skapande kommer inifrån, är ju min inställning

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående låten så är den mycket bra, så bra att den duger som instrumental också (men inte helt säker, behöver några genomlyssningar; den kanske blir tråkig efter ett tag).

Men med sång, tja, det vore ju det bästa då tycker de flesta och jag sällar mig till den skaran. Nåt förslag? Låt texten handla om nåt originellt. 😉

För hur cool låten än är, så är den INTE orignell som debatten med A P visar 🙂 (Detta är inte kritik egentligen, bara en fundering.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Andy Panda:

Du som vill "tillintetgöra" och inte kommentera, borde lyssna och LÄRA av Deicide. De har låtar med texter som "Satanspawn, CACODEMOOON!!!!" Tillintetgörande musik, som borde passa dig...

Ett råd i all välmening.

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är rätt shösst dätta! (Oj jag stavda fel)

Sången skriker efter låt,, hmm,, låten skriker efter sång!

En hel del kul och bra ljud. Sounden känns precis så typiska de skall för denna typ av låt, inget fel med det. Det är rätt bra prod över huvud taget. Enkelt, rakt på, men inte helt utan fantasi. Om du får till lite sång så blir detta rejält bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...