Grebdnull Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Om ni kör med svenskt XP och Waves i kombination med Sonar 5 och Sonar kraschar när ni sparar egna presets beror detta på en decimalbug i Waves. För att åtgärda detta gör man en anpassning av Nationella inställningar (Kontrollpanelen -> Nationella inställningar och språkinställningar). För tal och valuta sätter man decimaltecken till "." (punkt) och tusentalsavgränsare till "," (komma), d.v.s. tvärt om vad det är per default. Efter detta ska allt fungera klockrent. Jag har testat med Sonar PE 5.0.1 och Waves Diamond och hos mig fungerar det perfekt.
mindcolecter Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 tack som fan...har alltid undrat varför det hänger sig men har aldrig tänkt på att det kan vara det som var orsaken... tack tack
Linus Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Värdefull information för de som använder Sonar 5 och Waves! Bra tips Genesis!
Grebdnull Posted February 28, 2006 Author Posted February 28, 2006 Det var så lite så 🙂 Jag var själv kraftigt förbryllad innan jag hittade lösningen på problemet. Tänkte att jag kanske inte var ensam om att ha råkat ut för detta.
Recommended Posts