Jump to content
Annons

Folkmusik


Umemagnus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 230
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Räknas Kantri?

Kantri ä fint

Å ang, folkmusik (å nyckelharpa)... Ni missar väl inte att komma och hejja på mig när jag ska försöka försvara titeln från 2004 "Världsmästare på Gammelharpa" ?! 😏

VM:et går av stapeln i juni på Österbybruks herrgård i Uppland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör just nu 18 folkmusik jobb... Jag har inte direkt sysslat med det förut, men en kompis tjatade på mej att hänga på...

Jag kan bara säja att det var länge sen jag hade så roligt på ett krog jobb som på dom här spelningarna... 🙂😕

Folk är trevliga och normalt sociala när man kommer... Och man behöver inte 14 000 watt att släpa på... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör just nu 18 folkmusik jobb... Jag har inte direkt sysslat med det förut, men en kompis tjatade på mej att hänga på...

Jag kan bara säja att det var länge sen jag hade så roligt på ett krog jobb som på dom här spelningarna... 😲🙁

Folk är trevliga och normalt sociala när man kommer... Och man behöver inte 14 000 watt att släpa på... 😄

Sjysst!

Nåt band man känner till?? Spelar ni nära sthlm ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör just nu 18 folkmusik jobb... Jag har inte direkt sysslat med det förut, men en kompis tjatade på mej att hänga på...

Jag kan bara säja att det var länge sen jag hade så roligt på ett krog jobb som på dom här spelningarna... :rolleyes:  😛

Folk är trevliga och normalt sociala när man kommer... Och man behöver inte 14 000 watt att släpa på...  😄

Sjysst!

Nåt band man känner till?? Spelar ni nära sthlm ?

Nej vi är inget band direkt, mest ihop plock av folk...

Tjejen på fiol heter Sussanne Lind och invaggar oss nybörjare i en slags falsk trygghet... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
nåå? ingen som ska dit? Om ni åtminstone bor i Karlstad me omnejd då borde ni fara dit!!

Åjå, jag ska dit.... Men det visste du ju redan... 😳

Kom igen nu allihopa!

/H.

jahujja... är laddad som tusan, ska bli tokskoj 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tjosan.

Skulle Ni vara uppe i västerbotten i början av juli så kan jag tipsa om "Burträsksvängen".

Börjar på fredagen med "Rock och Blues"-kväll, för att sedan under lördagen och söndagen inrikta sig på folkmusik i olika former. Missa nu inte ett besök i Västerbottensostens hufvudstad 😛

Burträsksvängen

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hur var det med den dära Tärnsjö ?? Lät ju riktigt scysst ju !

Finns det mer info om den ?

EDIT : stavning...

Ska ta och gräva upp lite info..återkommer om det...

EDIT:

Här kommer info om Folkmusikfesten vid NEdre Dalälven 2006..

Det händer massor under hösten, klicka å kolla...

Tärnsjö

Översikt över alla festivalerna..

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Nämen ser man på! Är rätt ny på forumet, och blev glad när jag såg att en folkmusiktråd dök upp. Visserligen gammal, men det kan ju ändras på...  😛

Jodå. I den här tråden är vi för bumpning när som helst!!!

😄

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Nämen ser man på! Är rätt ny på forumet, och blev glad när jag såg att en folkmusiktråd dök upp. Visserligen gammal, men det kan ju ändras på...  😆

Välkommen hit 🥰

Folkmusiker? Släng upp en presentation på "Medlemspresentationer" så man får se vem du är 😄

EDIT:

Sen är det bara att fylla på i denna tråd om det ska snackas folkmusik 😳

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...