Jump to content
Annons

Kan hörlurar tappa basen?


ChrioN

Recommended Posts

Har ett par akglurar som tycks ha tappat mycket av basen. akg k271s heter dom. Jag kommer ihåg att när jag köpte dom så var basen 10ggr djupare och fetare än på mina k141 (tror dom heter så), men nu låter dom ungefär likadant.

Vad tror ni? Jag tror garantin går ut snart nämligen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ett par akglurar som tycks ha tappat mycket av basen. akg k271s heter dom. Jag kommer ihåg att när jag köpte dom så var basen 10ggr djupare och fetare än på mina k141 (tror dom heter så), men nu låter dom ungefär likadant.

Vad tror ni? Jag tror garantin går ut snart nämligen..

Lurigt det där 😄 ... Hrm 😉 Ja.. Har inte varit med om något liknande men har spräckt membranen på en del mindre lurar genom åren. Kan bli sådär när man är väl så ivrig och inte ser upp med impedansen på vissa uttag.. Det visade sig inte genom att basen försvann utan precis som på högtalare så skorrar, "distar" och skränar ljudet. 🙁 Dock inte nödvändigtvis alltid, utan ibland bara vid vissa frekvenser 😆 . Det där kan ju ställa till det eftersom man kan tro att det är materialet man lyssnar på som spökar 😆 ..

Vete faen vad som har hänt dina men eftersom du har garanti kvar så spring iväg och få de åtgärdade eller utbytta bums.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...