Jump to content
Annons

Sökes - Gitarrist vill Vikingarockband!


Hellhoff

Recommended Posts

Allvarligt talat ditt JÄVLA NAZZESVIN!!!

Skärp dig för helvete, stå för vad du verkligen tycker istället och argumentera för det du tror på, istället för att förneka det alla andra har fattat för länge sen.

Ultima Thule är rasister/nazister/nationalister/patrioter eller vad fan du nu vill kalla dom! Allt för mycket pekar åt det hållet, det börjar bli lite tunt med motargument!

Och till alla er som inte tycker detta är "viktigt" att argumentera för, ATT TIGA ÄR ATT ACCEPTERA!! Gör man inte motstånd mot dessa extremhögersvin varhelst de dyker upp så kan ni ju räkna med att vi förr eller senare kommer att leva i en totalitär diktatur!

Och till Moderator:

Jag är väl medveten om personangreppet och forumreglerna, men detta är min åsikt och jag VÄGRAR att ge dessa nazistsvin utrymme utan motstånd!!

Det hoppas jag att fler här på forumet ställer sig bakom. Man kan tycka att detta är en liten petitess och inte så mycket att bry sig om, men sätter vi inte ner foten direkt när dom dyker upp, så växer en fjäder ganska fort till en höna, och ju mer fotfäste vi låter dom få, desto svårare blir dom att stoppa sedan.

KROSSA FASCHISMEN!! VÅGA GÖRA MOTSTÅND!!

(till surikatmamma: läs igenom tråden istället och begrunda argumenten mot thule så vaknar nog du oxå till slut)

Du det där är inte ok.

Enda anledningen till det uppskruvade tonläget är att du försöker provocera - killen söker bara en gitarrist.

Vill du diskutera politik, sök dig till ett lämpligt forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tråden har ju utvecklas till ngt som inte har med underforumet "samarbeten" att göra, i många fall är det helt ok, men borde den inte splitas från där det spårade ut.

Dock kan jag själv inte förstå hur man ens kan vilja spela vikingarock, förskräcklig musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

oj. som att gå tillbaka till 1993 eller nåt att diskutera detta. vill minnas att jag då någon gång på tv såg en spelning med UT, med massa skinnbollar i publiken som alla stod och gjorde sieg heil med nävarna till rocknroll-versionen av "du gamla du fria"... men det är klart... man kan ju ändra sej...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite vanligt sunt förnuft verkar finnas lite var stans här, tack till er som förstått att detta är en sökan efter gitarrist och inte i grund och botten en diskussion om vilka Ultima Thule är. Till er som säger att vikingarock är kass musik så får ni gärna tycka det. Men det är musiken jag brinner för och det är allt jag kräver. 😠

Jag ska dock återkomma med en FTP med några låtar så skall vi se om ni fortfarande tycker att det är helt omusikaliskt - För det är det inte.

Jag vidhåller mitt sökande efter gitarrist!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj, nu tyckte du att du lyckades va? Snacka om genomsyrad av propaganda. Om du hade kollat bakgrunden på tidningen EXPO som du roligt nog använder så skulle du se att den drivs att diverse människor med skumma bakgrunder och vänsterextrimistiska värderingar, nåja, jag är inte den som dömer människor på det sättet. Jag får dra igenom det här punkt för punkt, även om jag knappt orkar. 😆

"Genomsyrad av propaganda", vad menar du med det? Vems propaganda? Expos stiftelseordförande är Per-Erik Nilsson, tidigare chefs-JO och rättschef hos Olof Palme och Thorbjörn Fälldin. Ansvarig utgivare är Robert Aschberg. Knappast några ljusskygga typer.

I övrigt noterar jag att du viftar bort Bruno Hansens engagemang i Nordiska Rikspartiet, försöker förminska betydelsen av Ultima Thules samröre med BSS och deras medverkan i "vit makt"-sammanhang (med starka argument som "förmodligen...skitsnack"), verkar tycka att Ragnarock Records INTE är nazianstruket, osv. Istället för att tjafsa här, hänvisar jag återigen till Expo. Gör en sökning på Ultima Thule och läs på.

Jag har inga illusioner om att omvända dig, Helloff, och jag tror inte att en diskussion mellan dig och mig på ett webforum leder någonstans. Men till er övriga vill jag säga: om man verkligen vill ta avstånd från nazism, rasism och högerextremism är det MYCKET enkelt. (Distribuera t.ex. inte dina skivor till återförsäljare som Nordiska Förlaget.) Ultima Thule har gjort ett avståndstagande i ord men inte i handling. Oavsett om de menar det eller inte så kvarstår faktum, de är en av "vit makt"-rörelsens viktigaste broar mellan det rumsrena och det icke rumsrena. Förtäckta s.k. "patriotiska" formuleringar kan vara mycket farligare än jönsar som står och skriker "gasa judesvinen" eller liknande.

Slutligen:

Ultima Thule är för övrigt det enda svenska band som haft 4 skivor inne på topplistan samtidigt. Det har INGEN annan artist lyckats med. Det säger inte lite om deras storhet  😄

Nej, det gör det inte. Det säger däremot väldigt mycket om de mörka strömningarna i Sverige vid den tiden. Hoppas att vi slipper uppleva det igen.

Edit: Moderatorer, ledsen att jag gör detta inlägg som ytterligare leder bort tråden från det ursprungliga ämnet, men jag kan bara inte låta sådant här stå oemotsagt. Jag hoppas att med detta kunna dra mig ur diskussionen.

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft den tvivelaktiga äran att en gång i tiden bevittna Ultima Thule live på en tämligen ljusskygg bikerfest. Förutom att dom var direkt pinsamt dåliga så hade dom uppenbarligen inga problem att lira i en lokal där naziflaggor ogenerat hängde framme. Behöver jag tillägga att jag inte blev särskilt långvarig på den festen?

Det är ganska uppenbart att alla fjortisar, skinnhuven, blöjbikers och andra gillar UT för att dom är provocerande (eg rasist/nazivänliga), då det vore en orimlighet att nån skulle gilla dom för att dom är bra. Därför blir det obegripligt när folk som gillar dom sedan skall försöka påstå att dom visst har rent mjöl i påsen...

Lets face it, det är ingen samling smarta människor vi har att göra med här 😉

edit: stavar fel i hastgihetn....

Redigerat av bimbambop
Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt talat ditt JÄVLA NAZZESVIN!!!

[...]

KROSSA FASCHISMEN!! VÅGA GÖRA MOTSTÅND!!

[...]

Du det där är inte ok.

Det är ganska tidstypiskt att det är Axl-s inlägg som får svara mot moderator.

Är det inte fascinerande att trådens nationalist svarar artigt med idel smajlisar på alla sakliga eller förbannade mothugg? Är det ren vänlighet eller en väl trimmad retorik?

Dagens unkna brunfascism jobbar hårt för att bli rumsren. Man mörkar våldstendenserna och jobbar med insmickrande vältalighet. Får in ett mandat i kyrkofullmäktige där man bjuder pensionärerna på bullar. Naturligtvis är man oklanderligt klädd och man svär inte.

Sen ser man till att demonstrera lagligt, och låter motdemonstranterna - tanter med hund och vänsteraktörer - ta konflikten med ordningsmakten. Det skapar mediapoäng.

***

Det Axl och Signert säger, är att de har genomskådat det här för länge sen.

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska tidstypiskt att det är Axl-s inlägg som får svara mot moderator.

🙂 Mmmm... Den vinkeln såg jag inte förut, men nu när du säger det så!

Är beredd att hålla med... 😄

(moderator blir säkert sur på mig nu, men bli det då... jag är ant-faschist och jag tar plats. Så är det bara!!)

Till alla er som håller Hellhoff och Thule om ryggen:

Sluta tramsa, våga protestera, innerst inne måste ni oxå förstått vilka Thule är.

Det finns allt för många bevis som talar till deras nackdel..att fortsätta försvara en så fullständigt vidrig ideologi, är helt förkastligt och fegt. Att ta Thule och Hellhoff i försvar efter denna långa debatt, där så många bevis lagts fram som talar för vilken ideologi Thule står för, är antingen ren dumhet och ni vet inte bättre, eller så håller ni helt enkelt med om vad dom står för!

Och att tycka att det är okej att ge Hellhoff utrymme här på forumet, till att söka bandmedlemmar till sitt rasistband, så länge han inte uttrycker något olagligt, måste även det ses som att man håller med. Visst alla får tycka och tänka som dom vill, för vi lever i ett demokratiskt samhälle. (OCH SÅ SKA DET FÖRBLI!!)

Men låter vi dom hållas så vet vi alla vad som händer, och vi är väldigt, väldigt många i detta mångkulturella samhälle som skulle släpas till gaskammrarna.

Inte bara Conny Tycon och Kalle vars pappa är jude, utan säkert även "raggar sven" som är rasist och är så korkad att han knappt fixar att knyta sina egna skor.

Allvarligt talat, gör något...

(Oj då, jag skulle ju sluta skriva i denna tråden?)

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska intressant att det tar upp tre hela sidor när man argumenterar med en "vikingarockare", men när vardagsrasismen smyger sig in i ett inlägg där Silbersky anklagas för att citat,: " han luktar skinka", skrivs inte en rad.

Lägg inte det på mig bara, jag har ingen aning om vad det är för inlägg.

Men det du skriver (han luktar skinka) låter ju inte så speciellt rasistiskt.

Du kan ju länka oss dit så vi får se vad du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur man länkar, men tråden heter Hagamannen är gripen, 1/4. Och att antyda att en jude äter skinka är ju inte menat som en komplimang.

Ok! har kollat tråden. Nä, detta tycker inte jag är okej. Men då jag inte anser mig vara en självutnämnd antinazipolis, bara för att jag har varit väldigt aktiv i denna tråden, tycker jag att du tar ditt ansvar och argumenterar mot detta. Det va ju du som va först där, då kan ju du det ansvaret. Så kanske jag joinar sedan, om det behövs.

PEACE 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolig tråd det här.

Jag gillar inte Vikingarock på grund av vad den associeras till. Mycket möjligt att det är fördomar som gör att man tror de är nazistiska/rasistiska men eftersom jag är emot det så tar jag avstånd från det.

Lycka till med sökandet efter en gtarrist!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Det är ganska tidstypiskt att det är Axl-s inlägg som får svara mot moderator.

Varför skulle han inte göra det, när han helt uppenbart bryter mot forumreglerna och hoppar på trådskaparen personligen?

Provocerar man får man ibland smaka batong 🙂 det vet jag bättre än de flesta, så sluta whina.

Den här tråden startades för att någon sökte gitarrist, så enkelt är det. Allt annat är off-topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska tidstypiskt att det är Axl-s inlägg som får svara mot moderator.

Varför skulle han inte göra det, när han helt uppenbart bryter mot forumreglerna och hoppar på trådskaparen personligen?

Provocerar man får man ibland smaka batong 🙂 det vet jag bättre än de flesta, så sluta whina.

Den här tråden startades för att någon sökte gitarrist, så enkelt är det. Allt annat är off-topic.

Läs inlägget igen, och försök inse att det inte är whine (stavning) utan ett försök till reflektion utifrån ett möjligen vidgat perspektiv. Axl såg det och fick en liten aha-upplevelse.

Jag kanske borde varit tydlig med att det inte skrevs direkt riktat till (som kritik mot) dig/moderator, utan citatet plockades för att understryka det jag menade.

***

Å andra sidan så är inlägget 10 veckor gammalt, och jag är inte speciellt intresserad av att driva diskussionen vidare (eller åt sidan). Tråden bumpades nyss av Hellhoff, som la upp en demopost.

Klart slut från mig

***

Glad missåmmar ... blot eller ej ... 😳

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska tidstypiskt att det är Axl-s inlägg som får svara mot moderator.

Varför skulle han inte göra det, när han helt uppenbart bryter mot forumreglerna och hoppar på trådskaparen personligen?

Provocerar man får man ibland smaka batong 😳 det vet jag bättre än de flesta, så sluta whina.

Den här tråden startades för att någon sökte gitarrist, så enkelt är det. Allt annat är off-topic.

Läs inlägget igen, och försök inse att det inte är whine (stavning) utan ett försök till reflektion utifrån ett möjligen vidgat perspektiv. Axl såg det och fick en liten aha-upplevelse.

Jag förstår vad du menar, men som jag ser det finns inget behov av att utreda nazikopplingar, skrapa på ytor eller förstå högerretorik.

Killen söker bara en gitarrist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ni aldrig lär er? Precis som Dumb Dan säger så söker jag gitarrist. Jag har inte brytit mot några forumregler, jag har inte uppträtt oartigt och jag har sakligt förklarat att jag inte är nazist/rasist och att jag inte befattar mig inom såna svängar. Vad är det ni vill höra? Småbarnsfasoner är vad det är, och det var det sista jag skulle förvänta mig av studiomänniskor.

Ni får gärna tro vad ni vill om mig, jag vet vem jag är och vart jag står och det räcker bra för mig. Men snälla, tråden handlar om ett sökande efter gitarrist, och nu det senaste inlägget som jag bumpade för att jag ville ha en kommentar musikmässigt och ljudmässigt på demoinspelningen!

Skall någon svara i den här tråden: Så gör det utifrån ämnet!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Kan man klara av att bränna kyrkor med en hand tillika som man spelar gitarr med den andra, då må det ju gå.

För fan.

Pun(sch) intended.

Till midsommar skall ju en massa skit ända brännas.

edit: fan, nu svara jag utanför ämnet, men det blev på samma minut.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Killen söker bara en gitarrist.

Ja, och då är det ju okej att vara hur patriotnazi man vill. 😉

för det första: Ja, det är ok, man har rätten att tycka som man vill, däremot kan man inte alltid göra som man vill.

för det andra så säger juh hellhoff att han söker någon som "* Är positiv till vårt land, vår kultur och vår historia samt utefter sunda värderingar vet att rasism/nazism inte hör hemma i vår musik." Vilket jag inte kan se hur du eller någon annan lyckas tolka som att han är och/eller söker en "patriotnazist" till gitarrist. Han har väll dessutom inte häller sagt något som ens gränsar till någon form av hets mot folkgrupp(?).

..däremot kan man väll ifrågasätta er andra som inte bara har fördomar om hellhoff utan dessutom, så som jag uppfattar det, agerar ganska illa mot honom, helt baserat på era fördomar. Det beteendet, om något i den här tråden, kan väll liknas med vad ni säger er tycka så illa om(?).

precis som dumb dan sa. Killen söker/sökte bara en gitarrist. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla, och jag menar verkligen alla inlägg i denna tråd som hädanefter ens nämner nazism eller pratar om något liknande kommer att leda till varningar.

Det här har varit en helt onödig diskussion, Hellhoff har uppträtt exemplariskt, speciellt med tanke på hur många påhopp han fått.

Det är lika lite stötande att sjunga om vikingar och gamla gudar inom asatron som det är att sjunga kristna psalmer. Har ni verkligen något under fötterna så är det en sak, men tills dess är det bara rena spekulationer. Vill ni diskutera politik så kan ni göra det här: http://www.lunarstorm.se - I detta forum är huvudämnet musik.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har stelbent rockmusik och krystade texter med "vår" kultur och historia att göra?

Vems kultur och vems historia?

Om man går ut öppet med att spela "vikingarock" så får man väl räkna med mothugg, precis som om man beter sig på vilket annat provocerande sätt som helst. Alla, och då menar jag a-l-l-a som jag har träffat på som lyssnar på och/eller spelar den här typen av "bara patriotisk" musik har undantagslöst också tyckt att vi har för mycket invandring och att muslimer är farliga och att Nationaldemokrater och Sverigedmokrater har "vettiga" åsikter.

Det finns odiskutabelt mycket starka kopplingar mellan s.k. vikingarock och rasistiska/nazistiska rörelser - varför skall man på Studios forum nödvändigtvis låtsas som att det inte är så? Inte vet jag, snubben ifråga här kanske verkligen är i avsaknad av rasistiska/antidemokratiska/våldsglorifierande/elitistiska värderingar, men jag har svårt att tro det. Varför skulle man då välja att profilera sig som musiker i en genre som är så starkt kopplad till sådant? Och skulle det som sagt ändå vara så, så får man ju också vara beredd på att bli misstänkligjord och tveksamt bemött.

Att en fjunig moderator nu kommer att "varna" mig bekymrar mig föga eller intet, det som bekymrar mig mer att jag i allt fler sammanhang träffar på den här attityden att "det är väl inte så farligt". Historien, vår gemensamma historia, visar väldigt tydligt att det faktiskt är farligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bimbambop:

Lyssna på ljudklippet, läs igenom Hellhoff's inlägg. Hittar du något som är öppet rasistiskt? Nej, inte jag heller. Är han eller hans musik dömd för hets mot folkgrupp? Inte vad jag vet om. Och så länge dylika åsikter inte uttrycks i text eller musik här på forumet så finns det absolut ingenting att reagera över.

Hellhoff gör tvärtom ett ställningstagande mot rasism då han vet att genren ofta förknippas med det. Men eftersom du ändå envisas med att svartmåla honom så antar jag att du sitter inne på någon sorts bevis att det Hellhoff säger inte är sant? Om inte så förstår jag inte vad diskussionen handlar om.

De som varit med ett tag på forumet minns säkert den här tråden. Det är precis lika fel att reagera agressivt nu som det var då:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=2539&st=0&hl=

Du menar säkert väl, men om ditt mål är att bekämpa främlingsfientlighet, gör det med öppna armar.. inte med sparkar och slag.

-----

Fjunig moderator?

Nej jag är en slätrakad admin

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla, och jag menar verkligen alla inlägg i denna tråd som hädanefter ens nämner nazism eller pratar om något liknande kommer att leda till varningar.

Det här har varit en helt onödig diskussion, Hellhoff har uppträtt exemplariskt, speciellt med tanke på hur många påhopp han fått.

Det är lika lite stötande att sjunga om vikingar och gamla gudar inom asatron som det är att sjunga kristna psalmer. Har ni verkligen något under fötterna så är det en sak, men tills dess är det bara rena spekulationer. Vill ni diskutera politik så kan ni göra det här: http://www.lunarstorm.se - I detta forum är huvudämnet musik.

/Majken

Tycker du låter som en liten faschist just nu. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

*suck* Tråden är till för vårt sökande av gitarrist och inget annat, precis som Majken sa. Men eftersom folk inte kan lyssna, läs bimbambop, försvarar jag mig igen.

Vad tror du att vi gör på våra konserter? Spontanheilar och läser "Mein Kampf"? Säljer nazistisk propaganda? I de få fall det händer att någon gör en hitlerhälsning på en spelning med vikingarock blir denne utkastad, utskälld och i vissa fall även polisanmäld. Se t. ex Ultima Thules reaktion i filmklippet jag postade på första sidan.

Banden tar avstånd ifrån rasism och nazism, Exit(organisationen som hjälper nazister att lämna det livet bakom sig) ställer sig helhjärtade bakom bandet Hel och går i god för dem på alla sätt och vis. När rikspolisstyrelsen, Säpo, med flera gjorde en grundläggande undersökning av t. ex mitt band Njord och bandet Hel kom de fram till att inga rasistiska eller nazistiska undertoningar eller kopplingar finns. Jag sökte efter någon som vet att nazism/rasism inte har med vår musik att göra! Vad säger detta?

Om vi så frenetiskt försöker stoppa folk från att göra hitlerhälsningar på våra spelningar, om alla banden tar avstånd från de där ideologierna, hur kan vi då agera inkörningsport till nazism och rasism? Vi är ALTERNATIVET till det felaktiga, och det finns inget fel på vår musik.

Det är väl klart att jag visste från början att det skulle bli svårt och mycket mothugg - för vikingarocken är bannlyst och hatad. Tror du det stoppade mig från att börja lira? Nej det sporrade mig, det är en musikstil som alla andra och den förtjänar att bli uppskattad precis som allt annat!

Snälla, ni som tvivlar, sätt er ner, lyssna igenom texterna och musiken, känns det hatiskt? Känns det som en inkörsport? Bilda er EGEN uppfattning, och lyssna inte på vad folk säger eller tror.

Och nu ber jag er, vill ni diskutera mitt band, Ultima Thule eller något annat som rör vikingarocken, gör en tråd på något forum som handlar om det. Det här är ett musikforum, jag vände mig hit för att hitta medlemmar, inte för att bli anklagad för att vara idiot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bimbambop:

Lyssna på ljudklippet, läs igenom Hellhoff's inlägg. Hittar du något som är öppet rasistiskt? Nej, inte jag heller. Är han eller hans musik dömd för hets mot folkgrupp? Inte vad jag vet om. Och så länge dylika åsikter inte uttrycks i text eller musik här på forumet så finns det absolut ingenting att reagera över.

Hellhoff gör tvärtom ett ställningstagande mot rasism då han vet att genren ofta förknippas med det. Men eftersom du ändå envisas med att svartmåla honom så antar jag att du sitter inne på någon sorts bevis att det Hellhoff säger inte är sant? Om inte så förstår jag inte vad diskussionen handlar om.

De som varit med ett tag på forumet minns säkert den här tråden. Det är precis lika fel att reagera agressivt nu som det var då:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=2539&st=0&hl=

Du menar säkert väl, men om ditt mål är att bekämpa främlingsfientlighet, gör det med öppna armar.. inte med sparkar och slag.

-----

Fjunig moderator?

Nej jag är en slätrakad admin

/Majken

1: Jag har aldrig påstått att varken Hellhofs eller annan "vikingarock" nödvändigtvis skulle vara öppet rasistisk, tvärtemot är den det oftatst inte - och det är ju därför man bör vara observant.

Ta en funderare på varför websajter som säljer "vikingarock" också säljer öppet nazistisk/rasistisk litteratur/klistermärken osv.

2: Jag har aldrig smutskastat Hellhof eller påstått att han står för antidemokratiska värderingar, jag har sagt att om man väljer att profilera sig med "vikingarock" så får man räkna med att folk blir misstänksamma. Han kan ha hur rent mjöl i påsen som helst. Jag har aldrig, mig veterligen uttalat mig om Hellhof som person eller musiker utan om Ultima Thule och annan s.k. "vikingarock" i allmänhet.

3: Att du jämför en gren av rasistisk/nyfascistisk propaganda med bajshumor är lindrigt sagt förvånande och säger väl något om hur viktig du tycker att frågan är.

Har jag trampat Hellhof på tårna ber jag om ursäkt, men om han verkligen tar avstånd från vikingarockens normala värderingar så borde det ju inte uppröra honom, utan då borde han ju hålla med?

Vänligen och för sista gången i denna tråd

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...