Jump to content
Annons

...


Recommended Posts

Annons
  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Lars Karlberg presenterar en färdig demo och vill ha konstruktiv kritik. Varsågod!

Positivt:

* Fint fångad öppen ljudbild (om man nu föredrar det).

* Det "låter" bra. Proffsig produktion.

* Rösten är bra.

* Verkar vara en bra mik och effektprocessor.

Negativt:

* Låten saknar känsla i betydelsen att den inte berör (mig) det minsta.

* Texten är underlig. Han frågar sig om någon ser honom, men vet tydligen inte om personen befinner sig i huset?!

* Inte något jag skulle kunna tänka mig att höra på mer än en gång.

* Blir lite väl "upptrissat" på slutet, och som en slags festivalstämningsavslut som man till och med är rädd ska brista.

* Verkligen tråkigt basljud.

Övrigt:

Kan inte uttala mig om huruvida detta påminner om M Scocco eller inte. Förmodligen har jag bara stängt av med ens den mannen kommit på radion. Precis som nästan all annan gnällande svensk musik...

-3/5 //:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Skivbolagen vill i regel hitta sånt som inte redan finns.

Ja, eh, just det. Det märker man ju när man kollar på den dussinproducerade skiten som ligger på alla topplistor.

(Ohhh, nu kunde jag inte låta bli, jag kunde bara inte! Men allvarligt talat är det inte så då? Om någon kommer med en hit med vocoder pålagd på rösten så kan du ge dig fan på att det snart kommer en hel uppsjö med andra som nu ochså har "upptäckt" denna effekt. Kommer det en poppis grupp med 2 tjejer och 2 pojkar som dansar och eventuellt sjunger, så kommer det snart fler likadana uppsättningar. Det är väl den japanska modellen, kolla vad som går hem redan och gör en kopia på det... å vad bitter jag låter nu... ja, lite sur över eländet är jag kanske. Men mest för att jag inte åxå gör så och tjänar en massa pengar (skämtsam ton här nu hörrni!)

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Skivbolagen vill i regel hitta sånt som inte redan finns.

Ja, eh, just det. Det märker man ju när man kollar på den dussinproducerade skiten som ligger på alla topplistor.

Word, Hellpig.

Skivbolagen vill ha något att referera till.

"den nya Mauro Scocco" är typ världens bästa säljargument för en A&R.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skivbolagen vill i regel hitta sånt som inte redan finns.

Ja, eh, just det. Det märker man ju när man kollar på den dussinproducerade skiten som ligger på alla topplistor.

Word, Hellpig.

Skivbolagen vill ha något att referera till.

"den nya Mauro Scocco" är typ världens bästa säljargument för en A&R.

Var ju tvungen att lyssna på låten också, så klart... Det är ju slickt som en barnrumpa, väldigt snygg produktion, absolut. Mig tilltalar det inte alls men jag hör potentialen. Jag hade förväntat mig Scoccos klagande, lidande röst som i "åååååååå saaaaaraaaah...". Men jag måste nog säga att jag inte alls tycker att det så pass likt så att det skulle vara ett problem. Stilmässigt skulle det säkert kunna vara en Scoccolåt men jag anser personligen att rösten är tillräckligt egen för att kunna funka... och säkert låten med. Som Danny skrev ovan; säljargumenten 'den nya Mauro...' skulle säkert funka.

För ren bedömning blir det ju en 5:a - så väldigt snyggt gjort, proffsigt arrat etc.

Skulle jag sätta ett personligt betyg blir det en 1:a men det gör jag inte. Man måste inte klaga på sånt man inte förstår eller inte kan göra om själv (pik till en helt annan tråd helt utan anledning ... mer öl nu tack! )

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Men Larsa då!! 😛

Du fick ju godkänt av mig.

Det är bara själva basljudet som jag inte gillade riktigt! Om du sedan lägger om texten lite och kanske ändrar i den där snabba textpassagen, som också Falk påpekade, så blir detta bra, riktigt bra alltså.

Lycka till!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
fregrit (oregistrerad)

Carola och Thomas G-son kan ju gå och lägga sig! 😉

Skicka Karberg till Aten!

"Rock" on magistern!

/Fastén

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker inte vara elak bara säga vad mina öron hör.

Dåligt gehör, som sagt.

Ja, eller så tycker han som han tycker! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

fregrit (oregistrerad)
To: >> MrBluesman: Tackar.

To: >>> fregrit (Fastén). Tack..hehe. Hur gick det under festivalen? Träffade Alec alldeles innan genrepet där han stod bredvid Björn Kjellman & Kikki danielsson och håvade in pengar...haha...

//L

Det gick bra! Sköna fester å så. Kul å få träffa lite branchfolk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag försöker inte vara elak bara säga vad mina öron hör.

Dåligt gehör, som sagt.

Ja, eller så tycker han som han tycker! 🙂

Det enda som är roligare än subtil ironi, är folk som inte förstår den.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jösses!

Jag är svår på Scocco.

Bra låt, fick ståpäls. Det var längesedan jag fick det av någon helt ny svensk artist.

Jag tycker inte att man kritisera nåt. Känns färdigt. Men gillade inte blipp ljudet på slutet tog lite udden av dramatiken och passar inte in ljudmässigt. Byt sound eller "kill your darlings" :-) Jag skulle välja ett mjukare.

Jag höll också på att sätta i halsen för jag har också skrivit en låt som heter "Kan du se mig" i början av 90 talet. Låter Scocco om den också... höhö. Dock inte rösten. Skulle vilja skicka upp den så ni kan lyssna men den är tingad till Melodifestivalen 2007. Min är upptempo.

JL

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag försöker inte vara elak bara säga vad mina öron hör.

Dåligt gehör, som sagt.

Ja, eller så tycker han som han tycker! 😆

Det enda som är roligare än subtil ironi, är folk som inte förstår den.

Äsch! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa på att download-bunkra nu vänner! Nu signar jag! 😏

Och då (senare idag) måste jag dessvärre ta bort denna låt från forumet efter drygt 420 downloads.. 😆

TACK TACK TACK för alla komplimanger, hyllningar, konstruktiva tankar och idéer! Kanske inte hade fortsatt med "kan du se mig" om det inte vore för era ovationer. TACK!

Vi ses på listorna!

Följ utvecklingen på Karlberg Station

MVH

Lars Karlberg alias Kaffespillaren

Då är det bara å gratulera!!!

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja....snyggt, slickt och välproddat men (i mina öron får man väl lägga till för säkerhets skull 🙁 )ointressant svensktopp/melodifestival/flickpop.

Ok hyfsad "stegring" från starten men lämnar mig oberörd. Men det spelar ju mindre roll eftersom jag inte ingår i publiken...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
>> To: MUSIKANTEN

Tackar. 429 stycken downloads blev det på det här forumet. Nu återstår att se om någon vill betala för den på CDON...

Peace out.

//L

Lycka till!

JL

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker inte vara elak bara säga vad mina öron hör.

Dåligt gehör, som sagt.

Ja, eller så tycker han som han tycker! 🙂

Det enda som är roligare än subtil ironi, är folk som inte förstår den.

Kan kanske tyckas, men i skrift kan det ibland vara svårt att förstå ironi. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...