Jump to content
Annons

...


Recommended Posts

Oj! Jag satt och läste i tråden, och många tyckte det var skitbra, så mina förväntningar var i topp innan jag lyssnade. Men inte blev jag besviken! Som sagt är rösten gudomligt skön!!

Äckligt bra!! Bästa jag hört på forumet.... nånsin. Du ÄR verkligen en superstar!

edit: Jag vill höra mer! NU!! 🙂

Jo, en sak till. Titta på reglerna på demopostningar här

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jo, en sak till. Titta på reglerna på demopostningar här

Har jag missat något vitalt? Jag är inte så hemma på det hela... Hjälp mig om jag missat något.

Vad gäller reglerna, så handlar det bara om informationsformuläret som saknas i första inlägget.

Titel, kompositör, producent, ev. medverkande osv.

Klicka på Ändra i ditt första inlägg, kopiera/klistra in formuläret från regeltråden och skriv in dina uppgifter. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

😛🙂🙂🙂🙂 ..Med beröm väl godkänt 🙂 ..ojojoj vad det låter Scocco..fick vibbar från en av hans hits från 80-talet.."Det är ngt jag måste säga"..

Den enda anmärkning jag har är partiet vid 1.08-1.10 där jag tycker du sjunger "snubblande fort"..hör inte vad du sjunger..

O du det här är inte en demo..det är en färdigpaketerad hit som får unga flickors hjärtan att smälta en kall vinterkväll 🙂

Mvh

Falk

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
..det är en färdigpaketerad hit som får unga flickors hjärtan att smälta en kall vinterkväll 🙂

Word.

Tack, Karlberg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag lyssnar på den här låten flera gånger om dagen.

Jag är verkligen en Mauro-sucker så jag älskar det här.

När kommer nya grejer?

Kan man få remixa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättsmält som en päronsplitt i juli.

Det där nån skrev om att du sluddrade till, det kan hända den bäste. Tog hur många radiolyssningar som helst innan jag hörde vad Scocco sjöng i refrängen på den där nyare hiten "stjärna" nånting. Trodde först det var Kent! :rolleyes:

Nä, här har vi redan fått tjuvlyssna på sommarens radioplåga. Och vi känner oss priviligierade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena. Jag är en av de där som kräks på Mauro Scocco. Allt han gör är vedervärdigt.

Men fan; om jag inte måste omvärdera efter att ha hört det här. Är det du som är hästlängder bättre, eller är det så - hemska tanke - att Mauro är bra?

Jo, jag är imponerad. Även om (som antytts) det inte är min påse.

Kör hårt, och lycka till. Visst kan du gå hur långt som helst.

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
HAhA .. Danny Cort .. jag tror SM i namedropping redan är avslutat sen ett tag tebax faktistk ...

& jag tror att SM i felstavning är avslutad.

Du vann i år igen.

Grattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska se till att Mauro får höra detta i veckan, vore kul att höra vad han tycker, kanske blir du stämd för att ha snott ett helt koncept!

Så vad tyckte Mauro? 😄

Det här är inte alls min musiksmak, alldeles för smörigt för mig, men om jag bortser från det är det rrrrrrrrktigt bra. 😎 Len röst och väldigt rent proddat.

Kul som fan för dig att du kom med i Morgonpasset i P3 oxå... hur gick intervjun?

Grattis oavsett! Anar att din karriär står och hoppar i startgropen just nu. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var ju riktigt bra! Vilket sound du fått till och vilken bra röst du har! Jag tillhör dom som inte gillar dåligt smör men bra smör har jag alltid diggat. 😉 Detta tycker jag är bra smör. Grattis till en snygg låt med nattradiostuk! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Karlberg,

Du har lyckats få till det där Mauro soundet riktigt bra. Men varför härmas med en redan befintlig artist fattar jag inte riktigt. Mauro själv har ju säkert haft en del problem med sin senaste platta Herr Jimsons Äventyr. Han dök t ex aldrig upp på Grammis galan senast trots att han var nomenerad.

Du har klart talang men varför inte göra något eget ? Det skulle du säkert klara.

Sneglar man för mycket åt något som redan finns så blir man ingen vinnare.

Hur ställer sig skivbolagen med någon som låter precis som Mauro ?

Skivbolagen vill i regel hitta sånt som inte redan finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

ja, varför inte instämma i flaggtåget och av med hatten!

DETTA VAR GRYMT SNYGGT!

Även jag önskar Lycka till med framtiden som ser ljus ut! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Visst är det slickt, men som sagt var....

Jag har en liten reservation mot sångreverbet som har en lite vass svans tycker jag. Det skär lite i öronen i min lyssning, speciellt när jag krämar på med volymen.

Är det bara jag så kanske det är dags att penisonera mina senheiserlurar. 🙁

Arrangemanget är mycket bra och låten är snygg. Trist att hela tråden domineras av Mauroliknelsen. Jag tycker nog att man hör att du har en egen röst. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte alls lika imponerad. Du kan definitivt sjunga även om det låter för pojkbandsaktigt i början (inte Mauro i mina öron). Du kan skapa bra ljudbild och spela. Låten är helt ok med en skön laidback feeling. Men det är för lite nerv och för mycket sirap.

Dessvärre så blir arret av låten bara smörigare och smörigare ju längre låten går. Även om rösten rister till emellanåt dränks det i ett överlastat svirrigt arr. Jag tycker att du/ni sabbar låten i dessa kaskader och att allt som är kvar mot slutet är melodifestival.

Är det melodifestival ni vill uppnå så antar jag att ni är på rätt väg. Sen att jag tycker att det är synd och att den lite souliga början bara var en början spelar väl mindre roll.

Jag försöker inte vara elak bara säga vad mina öron hör. Förresten tycker majoriteten att det är toppen, bara det att jag tillhör den missnöjda gnällminoriteten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...