clickpop records Posted May 21, 2004 Report Share Posted May 21, 2004 (edited) LÅTNAMN: Headspin Master ARTIST/GRUPP: Planet 2 GENRE: Electro Break LÅTLÄNGD: 4 min KOMPOSITÖR: Planet 2 PRODUCENT: Planet 2 EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: MP3 STORLEK: 4 MB LÅTLÄNK: Planet 2 "Headspin Master" Svensk electro inspirerad av filmen "Break Dance" från 1984. Edited May 21, 2004 by clickpop records Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted May 21, 2004 Report Share Posted May 21, 2004 Mixa om låten och 1: sänk trummorna eller 2: höj allting annat, speciellt det vokala skulle behöva en volymökning och mer närhet hihaten har liten aning för mycket 8khz som gnager på trumhinnan Annars låter det rätt electro-aktigt.. /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik Posted May 21, 2004 Report Share Posted May 21, 2004 Ja, det som lät rätt nice var ju refrängen. Lite småcoolt vocodad sång. Själva "rappen" är väl inget jag lyfter på hatten för. Trummorna är enkla men funkar väl, dock för hög volym som demoniqus sa. Melodier i låten är heller ingen höjdare tycker jag. En godkänd produktion... Ursäkta mig för att vara så negativ 😠 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted May 22, 2004 Report Share Posted May 22, 2004 Trevligt knorrande synthar måste jag säga. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neko Posted May 22, 2004 Report Share Posted May 22, 2004 Aningens ojämna nivåer upplevde jag, och inte bara på sång, kör en vända till i mixern så låter det nog ännu bättre. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Norén Posted May 23, 2004 Report Share Posted May 23, 2004 Mer luft Du tappar svänget och tyngden när allt låtrer hela tiden längre och mjukare breaks Kraftigare baskagge Vet inte om rösten är samplad eller om det är någon i din närhet men om det är du eller din kompis kör omdet efter ni trixat med arret och ljudet Kanske skulle det va en poäng att titta över Bpm:et 84 var det mer driv lyssna på planet rock Hoppas du gör låten ändå bättre för den är grym Bg up Link to comment Share on other sites More sharing options...
clickpop records Posted May 24, 2004 Author Report Share Posted May 24, 2004 Tack för synpunkterna! Vi ska titta över mixen, låten år inte komprimerad och det skulle behövas. Den tenderar att bli lite "gles" ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts