Torwald Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Vid tiotiden på morgonen på torsdagen beställde jag en sådan här från Komplett.se. Redan igår, fredag, anlänge den, och idag installerade jag den. Min spontana reaktion var: YIPPIE! TYST! För tystare blev det. Även om installationen var lite pillrig och tog en liten stund kan jag inte komma på några särskilda nackdelar. Det enda man får se till är att ha gott om plats bredvid grafikkortet, eftersom kylaren behöver platsen motsvarande nästa PCI-kort. Förutom att datorn blev tystare blev även mina hårddiskar svalare. Jag har ganska dålig luftgenomströmning i datorn, och mycket utav värmen från GPU:n leds nu ut i rummet utan att först värma upp mina hårddiskar. En helt klart trevlig "bieffekt". Kan helt klart rekommendera!
kallemio Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 finns det inget sånt nätt o billigt till cpu'n?
MusicGene Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 själv har jag ett gammal grafikkort utan fläkt. Det funkar också.
Linus Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 finns det inget sånt nätt o billigt till cpu'n? 😄
Torwald Posted February 4, 2006 Author Posted February 4, 2006 Linus, det där ser rejält smaskigt ut. Berätta mer 🙁
Karemil Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 finns det inget sånt nätt o billigt till cpu'n? 😄 hrm hrm linus, nätt och billigt var det 🙁 om jag inte ser helt galet är det ett zalman tnn-chassi. Kostar 10000, nätt och billigt... 😄
Recommended Posts