Vallhagen Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 (edited) Edit: Äh det var inget... jag hittade rätt knapp. Sorry. Inte <e-to-e> , utan <enable-to-end> ... sorry igen. ******************* Hejhej...! Inspelning av audio; jag lyckas inte få direktmonitor, alltså lyssning ur programmet under tiden jag spelar in! Eller om ni så vill, jamma loss med VST-gitarreffekter. Enligt helpen så ska man klicka <e-to-e> knappen nere till höger, men det låter intet ändå... Jag kan ju nämna att det går utmärkt att spela in och lyssna sen. *** Märkligt att jag inte frågat tidigare, men jag brukar grejja "inspelningslyssningen" externt o lira in med POD. Jag antar att det är nåt enkelt jag missat? mvh bengan Edited February 3, 2006 by Vallhagen
barkley Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Har haft samma fundering, men har numera övergått till att ha en mixer mellan ljudkortet och ljudkällorna. Då kan man styra monitornivåerna hur man vill, plus lägga gain och eq, och även t ex koppla in externa effektburkar. Att lyssna via mjukvaran i datorn är bara onödigt egentligen
Recommended Posts