Jump to content
Annons

Sanna - Not Uncertain


Recommended Posts

LÅTNAMN: Not Uncertain

ARTIST/GRUPP: Sanna + Staplegun

GENRE: Pop eller liknande mähä

LÅTLÄNGD: 2.30

KOMPOSITÖR:Sanna Melin Schyllert och Carl-Christian Tuvesson

PRODUCENT: Mikael Nilsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,44 MB

STATUS: Skiss

Lägger upp en bättre version denna gång. Tyck till för f*n! 🙁

Sanna___Staplegun___Not_Uncertain.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det här blir bra kanske lite vekt sound på nåt sätt i och för sig men jag har ganska kass lyssning. Är det visp på virveln låter lite nja kanske man skulle mecka lite med den. Nåväl som sagt det här kommer att funka, det finns ju ganska många såna här låtar men den här kvalar in ganska högt tycker jag nog.

Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Staplegun 😄 ..var det inte du som var i "hetluften" förra året!?..nåha hur som helst den här skissen tycker jag så här om:

1. Kan bli en riktigt bra poplåt a la Lloyd Cole..fast med kvinnlig sång..

2. Rösten kan utvecklas..låter just nu lite för osäker o en aning för lite känsla..men har möjlighet att bli bättre.

3. Du bör kanske gör atrummorna lite "hårdare"

Nja..det var mina första spontana kommentarer till den här skissen som jag gillar!

Link to comment
Dela på andra sajter

melodin är skön och trallvänlig 😕.

Tyvärr tycker jag trummorna inte alls går ihop med det övriga soundet. De låter statiska medans resten är mer akustiskt.

byt gärna ut klockljudet?? mot ett pianoljud och gör det lite mindre framträdande.

markera tydligare övergångar mellan vers och ny vers, kanske kommer någon ny melodi eller stråkar in som varierar, och även vers ref.

rösten kan när den blir säkrare bli riktigt bra.

kanske något parti utan trummor mitt i låten för att bryta av? tyckte ju inledningen var bra.

helt ok 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar nu med att få lite mer liv i trummorna.

Vad är det med rösten som är vekt? Måste allt låta wail-Britney?!

Jag tycker att man kan sjunga utan att klydda till allt så mycket.

Låten är inte gjord för att spelas på NRJ eller liknande mähä-kanaler. :rolleyes:

Tack för konstruktiv kritik, inga fler som vill tycka till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra som grundidé, men virveln får du göra något åt: typ antingen göra den mer electro och utstående, mer som ett element i låten som bryter genren.. eller göra om den till ett mindre framträdande element, längre bak i mixen, kanske fläska på kroppen lite för att inte tappa markeringarna den gör..

Gillade attityden i resten av arret, ganske lite väl torrt och sparsmakat..men som sagt, en bra grundplåt..

Kör på

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide på poplåt...

En del är ju sagt redan i tråden...

Jag skulle framförallt gärna ha lite mer driv i låten... Typ, en gitarr till men i en annan rytmik skulle ge det...

Kör på... 😄

Känns spontant som en bra idé, kanske skulle testa det. Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bättre nu.

Riktigt bra seperation i mixen. Bra bredd. Slutet är lysande 😱

Rösten ligger rätt.

Fotfaranade snett på en hel del ställen men jag vet ju att du gillar det så.

Hade nog lagt lite overdrive på gittarrerna för att de ska passa mer med resten av electrokompet.

Vet inte om det e mina lurar men jag tycker mixen lutar aningen åt höger.

Tycker fortfarande du borde lägga lite längre sustain på strängarna. Hacket stör mig.

Snygg mix överlag 😆

Redigerat av Distorted man
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att trummorna skulle spela i halva hastigheten, dvs virveln slår på 3:an istället för 2:an och 4:an. I de sånglösa partierna saknas soloinstrument, det känns som att något saknas med bara ett komp som upprepar två ackord likadant så pass länge. Snygg melodi om än aning svajig sång men ändå mysigt med sån spröd stämma :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att trummorna skulle spela i halva hastigheten, dvs virveln slår på 3:an istället för 2:an och 4:an. I de sånglösa partierna saknas soloinstrument, det känns som att något saknas med bara ett komp som upprepar två ackord likadant så pass länge. Snygg melodi om än aning svajig sång men ändå mysigt med sån spröd stämma 🙂

Det är tre ackord i de sånglösa partierna, men det hörs inte så bra i mixen. Det har diskuterats fram och tillbaka om det här med nåt slags solo emellan verserna.... har inte anlänt till någon slutsats angående det ännu. Får väl fundera lite mera! 😉

Angående hur trumkompet ligger; varför känns det som att det skulle bli bättre med virveln på 3an? Blir det för hetsigt annars?

/Sanna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...