Guest vkn Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Hej Är helt ny här på forumet, å tänkte ta forumssvendommen med en fråga. Jag sitter med en ganska begränsad budget och hyffsat många synthar, hitills har jag spelat in kanal för kanal med mina 2in , men tänkte nu försöka få bättre på inspelningsresultat(brusnivån) och bli av med min externa analoga mixer. Ett alternativ på ett bra ljudkort med många ingångar är vad jag söker, å just nu lutar det åt wamirack. Wamirack har ju fått bra betyg i diverse tidningar, men ska jag kanske satsa på nåt annat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
suedehead Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 (edited) om du har pengar till det så rekomenderar jag emu 1820, bättre kort för dom pengarna finns inte. några anledningar varför 1820 är bättre än wamirack - lägre brusnivå - klarar av högre upplösning av ljudet - har adat, ett stort plus - fler in och utgångar - har 48V utan krussidull till skillnad från wamirack - word clock - riaa ingång - något mer CPU snål visst är den något dyrare med det är det absolut värt ! Edited January 26, 2006 by suedehead Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkera Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Hur länge har Emu 1820 funnits? Funderade på hur det är i jämförelse med Edirol FA-66 och om Musikbörsen inte var helt "kompetenta" i sin rådgivning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vkn Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Ja har bara hört gott om 1820, men det är kostar ganska mkt mer. Man kan ju få ett Wamirack under 3200kr!!! 🤪 Om jag har förstått rätt så är 1820M samma kort som 1212M borstett ifrån breakout boxen, stämmer det? För då kanske man kan satsa på det å sedan när pengarna tillåter införskaffa sig en breakout box. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 (edited) Jo, nästan! Det skiljer ngn sync-in/ut-gång som 1212m inte har! 1212m är ju sinnesjukt prisvärt annars! Och man kanju då köpa breakoutboxen senare om man behöver den. Här får man Emulator X på köpet! Edited January 26, 2006 by Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts