Luigi Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Hej har lite problem med midi instrument, ja kan "måla" ut toner o dom spelas som vanligt, men jag kan inte trycka på klaviaturen i cubase, det kommer inget ljud då... bild1 setup tacksam för hjälp, hej!
Luigi Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 ja kan inte heller spela ljuden med min midi keyboard. fastän midi-in signalerna kommer in i programet. både globala midi och midi signalerna till den kanalen instumentet ligger på när ja spelar på keyboarden. ja kan dock spela "realtime" med musen på midi instumentets klaviatur... tacksam för hjälp
Rapid Wanker Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 (edited) Om du trycker in "monitor"-knappen på spåret (den lilla högtalaren bredvid den röda rec-knappen på setup-bilden) så kommer det nog att funka. Edited January 25, 2006 by Rapid Wanker
henning Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Se även till att ev. powerknappar på midi-keyboardet är på.... (vis av egen erfarenhet 😛 ) /Henning.
Luigi Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 nope funkar fortfarande inte trots intryckt monitor och powerknapp ;-(
Signert Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 (edited) Edit: Glöm, läste inte ordentligt... 🙂 Edit2: Förresten, kolla i alla fall att instrumentet tar emot midi på kanal 1. Edited January 25, 2006 by Signert
Luigi Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 den tar emot. den ger utslag på kanalen och allt. jag har provat i reason o det funkar som det ska.... skummt...
trancer Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Om du ändrar midi in till "all midi inputs" . va händer då ?
Luigi Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 samma som innan, men det ska ju va juli@ midin som ska vara ändå...
Recommended Posts