Jump to content
Annons

Get down


Hur bra är dethär?  

12 röster

  1. 1. Hur bra är dethär?

    • 5 Kul och bra!
      3
    • 4 Rätt ok
      4
    • 3 Tja, vad ska man säga...?
      3
    • 2 Eeh... vad håller du på med?
      0
    • 1 Ta bort!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Get Down!

ARTIST/GRUPP: Neko

GENRE: EDM

LÅTLÄNGD: 2:13 (ej klar)

KOMPOSITÖR: Neko

PRODUCENT: Neko

EV. MEDVERKANDE: T-101 (och mr pablo, ja...)

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3/ogg

STORLEK: 2.54 MB

LÅTLÄNK: Get Down.ogg Get down.Mp3

Denna låt skall inte tas på 100% igt allvar.... kan vara värt att påpeka, och det glömde jag tidigare. Det är mest ett kul test för att se vad man kan göra med lite arnold och musik.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul, men enformig. Däremot så misstänker jag att "Get down, get down again!"-samplingen kommer från en kille som heter Pablo Francisco och inte från The Governor himself. En kul kille som är en jävel på ljud och effekter. Förutom en lysande Arnold så gör han en minst lika lysande CASIO! Ladda ner på DC eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer faktiskt. Det är inte arnie som säger get down, även om immitationen är bra. 🙂

Kul att den fått så bra betyg ändå 😄

Ska jobba upp mina beats så att jag kan göra bättre andra låtar. Detta var egentligen ett snabbt jobb. Tog väl inte en timme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt fel det här, även om det egentligen inte är min kopp te. Herr Francisco är ju för övrigt jävligt rolig ("What is this? This is the devils music!" "Kill myself..." etc). För att spinna vidare på hammagrellas idé kan man ju även tänkte sig ett stick med James Browns Sex Machine ("gidappa") och kalla låten The Governor vs The Godfather... Eller nåe... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul, men enformig. Däremot så misstänker jag att "Get down, get down again!"-samplingen kommer från en kille som heter Pablo Francisco och inte från The Governor himself. En kul kille som är en jävel på ljud och effekter. Förutom en lysande Arnold så gör han en minst lika lysande CASIO! Ladda ner på DC eller nåt.

Det låter faktiskt som Pablo ...

"Comedy - Pablo Francisco - Stand Up.mpg" från Comedy Central går att få tag på .. på vilken hubb som helst 😳 .. 20 minuter av oavbrutet skrattande ...

Nu till mitt betyg: .. en solklar 4:a..

Härligt Neko!..

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jävlar 😎 Kul att ni gillar den. Gillar med det där sawljudet. Använder det rätt frekvent i lite olika eq varianter.

Får fundera på vidare mixar. 😳 Nästa låt skall vara seriös dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött Neko!! 😎 Det här var C 😎🙂 LT!

Jag kan höra den framför mig på ett antal clubbar och barer, men för att den ska ge den där riktiga tunggungskänslan är det lite magert på sina ställen... men det fixar du säkert i ett nafs om du gör mer än bara ett oseriöst test av det! 😳

Mer sånt här! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej du!

Ljudbilden är väl helt okej, gillar alla ljud utom hihaten i början, som skär lite väl mycket i mina diskantkänsliga öron.

Det märks dock att det är en "testlåt". Så jobba några timmar till med den så den får lite struktur, så blir den klart bättre.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Låg mellanregister behöver en liten uppsving..nu är det mycket färg i botten och klicktopp... skapligt enerverande kille som gastar "get down" hela tiden... 🙂

låter som den där elaka jä@£$€la jympaläraren man hade i årskurs 3 som bara ville att man skulle göra armhävningar hela tiden...

Sawljudet är ju äkta Culture beat - Mr Vain -

När basen kommer in 00:25 blir låten bättre balanserad..introt med klickbas har en lite för vass briljans i diskanten.. annars är det helt ok...inte riktigt min grej men ändå..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...