Henkera Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 När jag försöker göra en bastrumma på subtractorn så uppstår ett fenomen, ljudet håller sig inte "samma". Jag har kollat varenda inställning men jag blir inte klok på vad det är som gör att jag inte får ett ljud som låter exakt likadant vid varje nedslag, och det verkar inte spela nån roll vare sig jag använder redrumen, matrixen eller sequenserspåret för att triga den. (LFO & LFO2 står på 0) Är det någon som upplevt samma problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Ingår det en brusgenerator i ljudet? /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Det är ett känt problem. Har för mig att SLC-Trax har en bra lösning på det där... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkera Posted January 23, 2006 Author Share Posted January 23, 2006 (edited) Majken; Nej Dumb Dan; Jasså, är det nån på forumet eller vad? Edit: Dumt o fråga när man kan kolla efter först. Skickade iväg ett PM o hoppas han dyker upp. Edited January 23, 2006 by Henkera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Får man ta en titt på Subtractorpatchen? 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkera Posted January 24, 2006 Author Share Posted January 24, 2006 Får man ta en titt på Subtractorpatchen? 😆 Skall skicka ett exempel senare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tome Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Har aldrig dett problemet, Henke... Kör med sinuskickar och distar dem med tape. Skitfätt. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkera Posted January 27, 2006 Author Share Posted January 27, 2006 Har aldrig dett problemet, Henke... Kör med sinuskickar och distar dem med tape. Skitfätt. 😆 Lo Bob! Uuum, jo... men nu existerar faktiskt problemet. Vill inte behöva sampla då det förstör lite av poängen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Får man ta en titt på Subtractorpatchen? 😆 Skall skicka ett exempel senare... Väntar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLC-trax Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Jag förstår inte riktigt hur du menar, men posta gärna ett exempel. Ta en titta på det här inlägget. Kickar i subtractorn (som inte har det problemet som du beskriver.. i mina öron i.a.f.. ) https://www.studio.se/index.php?showtopic...ndpost&p=145934 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spaceman Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Låter som dll-hell dilemma... 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts