BaldByChoice Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Nu har jag fått nog av min gamla dator och har tänkt köpa nytt! Det jag funderar på är väl egentligen om det är något idé att köpa en färdig burk eller om jag ska bygga själv. Det lutar åt att jag bygger en dator själv men kom gärna med åsikter, för- och nackdelar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 (edited) Jag bygger alltid mina maskiner själv - men om man vill ha någon annan som backup när det gäller supporten och garanti för att den ska fungera perfekt med musikapplikationer, så är det förstås alltid säkrast att köpa beprövade lösningar från någon som sysslar med att bygga musikdatorer yrkesmässigt. Numera blir det nog allt mindre nödvändigt, eftersom de flesta burkar fungerar helt ok - men det finns ju alltid fallgropar... Du kan hitta några fungerande konfigurationer på mitt recensionsforum (det hade varit trevligt om fler orkade masa sig dit och skriva om sina prylar... 😕 ) - och ännu fler om du letar lite i detta forumet. Edited January 23, 2006 by Claes Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldByChoice Posted January 23, 2006 Author Share Posted January 23, 2006 Tack, Claes! Jag ska ta och kolla in din recensionssida på momangen. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldByChoice Posted January 23, 2006 Author Share Posted January 23, 2006 @Claes Var brukar du handla delarna till de datorer du bygger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Det stället är inte tillgängligt för privatpersoner - men det är inte billigare än nätbutikerna, bara bekvämare... 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldByChoice Posted January 23, 2006 Author Share Posted January 23, 2006 Hmmm, okej. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts