Jump to content
Annons

Sommarhit :)


Betyg då?  

14 röster

  1. 1. Betyg då?

    • 1. Råkallt, åska och hagelstorm
      2
    • 2. Regnigt och grått
      0
    • 3. Växlande
      3
    • 4. Soligt och gött
      5
    • 5. Hett som ***, strandparty och parasolldrinkar!!
      0


Recommended Posts

Här är lite sommarmusic från mig, den är inte speciellt seriös på något sätt.

Introt är lite udda, kanske inte hänger ihop med resten av låten riktigt.

Hur somrig är den här låten, sätt betyg.

TITEL: Party Summer Hit Volume 101

FILNAMN: PSHV101.mp3

ARTIST: Electroform

LÄNGD: 3:06

GENRE: Mysko

LÄNK: PSHV101

Ps. Låten innehåller även en liten slinga gjord med Knork0.4, blev ju tvungen testa den 🙂 Ds.

Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjosan 🙂 Här var det svängigt och kul. Rätt annorlunda låt, och det är välkommet. Mycket glad och trevligt måste jag säga!

En sak som jag tänkte på är att baskaggen som ligger i introt är rätt vänsterpanorerad, och det uppfattar i alla fall jag som lite störande, speciellt med lurar. Sen kanske låten är lite upprepad på något sätt, känns låte så.

Och sen är det ju alltid kul att höra att Knorken kommit till användning 🙂 Hoppas du har haft kul med den. Eftersom det ju är syftet med synthen. 🙂 Lajbans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Well...jag gillar xylofon fast då vill jag att den spelar någon form av melodi..så bilden av 40 parasolldrinkar i baren målar upp sig på näthinnan.. 😄 ..

Lite för mycket instrument som tävlade om fokus bara.. och lite för långt intro..

tror att låten skulle behöva lite kompressor här och var samt försöka få lite mer snärt i arrangemanget...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Svänger skönt o soligt!! 🙂 Så du har lyckats med att till en somrig feeling.. bra jobbat! 😄

Håller med om att xylofon eller kanske några steeldrums kunde få presentera en mer signifkant (hittar inget bättre ord 😄), trallvänlig och återkommande slinga... men det borde inte innebära så mycket jobb att få till....

Trummor o ljudeffekter sitter där de ska! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Bra sväng! Äntligen sommar. 😄 Lite lagom Brazil. En annorlunda och intressant struktur. Slutet är bara lite för abrupt. Ett outro hade suttit fint, kanske till och med en uttoning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt ifall den har nån marknad. Jag menar efter som du kalla den en sommar hit eller plåga eller va du nu sa. För det enda jag tänkte på va. Vem ska lyssna på den här på allvar? En sommar plåga är ju ändå till för att säljas... Mycket. Sorry 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...