ChrioN Posted May 16, 2004 Posted May 16, 2004 Jag letar efter en plugg som kan få stråkar att låta som dom kommer ifrån en gammal band-spelare, ni vet de där "vajjet" man får. Nerskitning i övrigt får den också kunna göra 😎 Helst gratis.
Lindeberg Posted May 16, 2004 Posted May 16, 2004 Jag letar efter en plugg som kan få stråkar att låta som dom kommer ifrån en gammal band-spelare, ni vet de där "vajjet" man får. Nerskitning i övrigt får den också kunna göra 😆 Helst gratis. Det är Izotopes Vinyl du söker! DX, gratis, användbar! http://www.izotope.com/products/audio/vinyl/
ChrioN Posted May 16, 2004 Author Posted May 16, 2004 Nja. Det blir inte det där sköna vajjet i stråkar som man får om man använder gamla analoga reel-to-reel maskiner. 😆
Lindeberg Posted May 17, 2004 Posted May 17, 2004 Nja. Det blir inte det där sköna vajjet i stråkar som man får om man använder gamla analoga reel-to-reel maskiner. 😆 Jag kör själv ibland med Vinyl till just stråkar. Har du testat olika warps (bucklig skiva, s a s)?
ChrioN Posted May 17, 2004 Author Posted May 17, 2004 (edited) Jag tycker Vinyl känns lite som ett högpassfilter med friheten att applicera click, pops och vinylsprak. Detta är nice: Your browser does not support the HTML5 audio tag Edited May 17, 2004 by ChrioN
Lindeberg Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 Jag tycker Vinyl känns lite som ett högpassfilter med friheten att applicera click, pops och vinylsprak. Detta är nice: Your browser does not support the HTML5 audio tag Och svajj, glöm inte det. 😉
Guest nattvaktaren Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 Den där ljudfilen blev otroligt snygg i min spectrumanalysator.
ChrioN Posted May 27, 2004 Author Posted May 27, 2004 Det är introt till den 13e dagen eller vad den nu heter...en film om the cuba missilecrises
AndreasLindahl Posted June 10, 2004 Posted June 10, 2004 Thirteen Days. Mycket bra musik av Trevor Jones. 🙁
Recommended Posts