Jump to content
Annons

Tapco vs Behringer vs Tannoy


DrHans

Recommended Posts

Har mixat med Tannoy reveal Active. Har Lyssnat en gång på ett par Tapco S5. Blivit rekomenderad Behringer Behringer 2030A & Behringer 2031A över tapcona i en musikaffär. Blivit rekomderad Tapco före Phonic i en annan affär. Blivit rekomenderad Tapco S5 före S8 i samma affär.

Nån som har erfarenhet och åsikter om dom här monitorerna?

Strunta i priset dem emellan. Vill ha nått väldigt neutaralt som gör att det låter rätt i andra system utan att behöva kompensera så mycket.

Ska åka runt och lyssna men vill gärna höra andras åsikter.

Tacksam för svar

Redigerat av hansjohnny
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svarar på min egen tråd. Lyssnade på Behringer lådorna och Tapco S5:an idag.

En aning chockad. 😏 Ska man behöva släpa in Behringer grejer i studion igen?

Behringer lådorna lät bra mycket bättre en tapcon, ändå tyckte jag den lät bra förra gången jag hörde den. Fast då hade jag ju inget att jämföra med såklart.

Dom hade inte tannoyerna där tyvärr.

Så är det nån som har nå erfarenheter utav behringer lådorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tannoy Real Active spelar ju skiten ur både Tapco & Behringer...

.Viktor

Gör dom? Sisst jag lyssnade på ett par Tanoy så ljög dom för mig på ett förskjönande sätt. Är själv väldigt förtjust i Behringer 2031A (bättre än 2030A men bara lite dyrare)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blivit rekomenderad Behringer Behringer 2030A & Behringer 2031A över tapcona i en musikaffär. Blivit rekomderad Tapco före Phonic i en annan affär. Blivit rekomenderad Tapco S5 före S8 i samma affär.

Det där ska man dock ta med en nypa salt. Visserligen är jag en tidigare nöjd ägare av ett par 2031A innan jag bytte till mina Event 20/20 b.a.s. men faktum kvarstår att Behringerprodukterna nog genererar bra pengar (marginal) till butikerna? Vet inte detta från någon säker källa men märket är alltid det som promotas hårdast i reklam och på hemsidor för att kunna höja marginalen i butiken. Är väl ett typiskt knep tror jag iaf.

Så det kan finnas en och annan anledning varför många försäljare rekomenderar behringer men detta är ju bara spekulationer från min sida så ta det inte så allvarligt men det vore kul om någon kunde bekräfta ifall detta är sant eller inte (claaaaaes)

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Blivit rekomenderad Behringer Behringer 2030A & Behringer 2031A över tapcona i en musikaffär. Blivit rekomderad Tapco före Phonic i en annan affär. Blivit rekomenderad Tapco S5 före S8 i samma affär.

Det där ska man dock ta med en nypa salt. Visserligen är jag en tidigare nöjd ägare av ett par 2031A innan jag bytte till mina Event 20/20 b.a.s. men faktum kvarstår att Behringerprodukterna nog genererar bra pengar (marginal) till butikerna? Vet inte detta från någon säker källa men märket är alltid det som promotas hårdast i reklam och på hemsidor för att kunna höja marginalen i butiken. Är väl ett typiskt knep tror jag iaf.

Så det kan finnas en och annan anledning varför många försäljare rekomenderar behringer men detta är ju bara spekulationer från min sida så ta det inte så allvarligt men det vore kul om någon kunde bekräfta ifall detta är sant eller inte (claaaaaes)

🙂

🙁

Hur blev nu jag inblandad...? 😛

Nåja - sådan är faktiskt min personliga erfarenhet också. Eftersom jag har koll på delar av "insidan", så känner jag ju till de normala marginalerna - och visst är det så, att många framhäver det som de tjänar mest på. Det gäller säkert långt ifrån alla, eftersom det finns många som är seriösa och verkligen vill hjälpa kunderna på bästa sätt, så att kunderna blir nöjda - hellre än att tjäna några hundringar extra, men visst är det vanligt - både i musikbranschen, datorbranschen och hemelektronikbranschen - att framhålla det som drar in mest pengar och påstå att det är mycket bättre än konkurrenterna... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki.. Mina referenser är aningen gamla men.. I väggen sitter det ett par JBL 4430 som matas av varsitt Gaz ampzilla-steg. Och på mixbordets (SoundCraft TS24) VU-brygga

ligger ett par Yamaha NS-10M som närmonitorer (hatade jag vet.. Men jag kan dom.. Dom är djävulskt avslöjande). I min miljö så låter B2031A betydligt bättre än det flesta andra monitorer jag släpat hem för ev. A/B testning (jag söker mobila monitorer mest). de enda som spöat B2031A i min värld är Genelec 8050A men dom är betydligt dyrare. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...