Jump to content
Annons

Lhucid - Detection


Betyg  

16 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      3
    • 4
      9
    • 5
      0


Recommended Posts

OBS! 5 är bäst, 1 är sämst!

LÅTNAMN: Detection

ARTIST/GRUPP: Lhucid

GENRE: Psy trance

LÅTLÄNGD: 6:53

KOMPOSITÖR: Lhucid

PRODUCENT: Lhucid

EV. MEDVERKANDE: Nej

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 12,6 Mb

LÅTLÄNK: HÄR ÄR LÅTEN!

PLAY LOUD! 🙂

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

nu när jag enfaldigt har bestämt att 5 är bästa markeringen så ger jag dig en 4 för en väl genomförd produktion som flyter rakt och trivsamt i mina öron, ... alltså, det finns inga enerverandes ljud i låten som tar uppmärksamheten och stör mig 🙂

Redigerat av Kenny Klevenhaus
Link to comment
Dela på andra sajter

nu när jag enfaldigt har bestämt att 5 är bästa markeringen så ger jag dig en 4 för en väl gnomförd produktion som flyter rakt och trivsamt i mina öron, ... alltså, det finns inga enerverandes ljud i låten som tar uppmärksamheten och stör mig 🙂

Tack så mycket! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

...

alltså, det finns inga enerverandes ljud i låten som tar uppmärksamheten och stör mig 😆

Är det bra eller dåligt?

😆

Själv saknar jag nåt som står ut lite i mixen, annars bra, snyggt brejk vid fyra-nånting.

edit: fyra blev det.

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

...

alltså, det finns inga enerverandes ljud i låten som tar uppmärksamheten och stör mig 😆

Är det bra eller dåligt?

😆

Själv saknar jag nåt som står ut lite i mixen, annars bra, snyggt brejk vid fyra-nånting.

Tack 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

gadd demm...det här svänger, len .. den puttrande sequencerbasen är trevlig..men du skulle kanske filtrera bort liiite mellanregister på den öppna hatten.. 😄 Hihat Open..på utrikiska...den ligger lite uppepå allt annat ...annars var låten jeffla skön, visste inte att psytrance var så här svängigt..???

4 trumpinnar från mig

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är trycket?

skumt break vid fyra. Kändes rätt mesigt. Önskar att det ialla fall skulle fört oss vidare till ett klimax. ni borde feta på lite mer och variera er mera.. Diskant och högre mellan måste upp. Prova rak 16 dels bas och få mer tyngd i både bas och kick, kanske en oktav ner, ner i magen med dem.

Städat ljud räddar helhetsintrycket och ett plus för uppbyggnaden som är riktigt bra förutom när allt faller pladask med det tama breaket.. Det bästa med låten är utan tvekan de finska Astrofunkslingorna som glider in fint efter 2,56.

Kämpa på! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är trycket?

skumt break vid fyra. Kändes rätt mesigt. Önskar att det ialla fall skulle fört oss vidare till ett klimax. ni borde feta på lite mer och variera er mera.. Diskant och högre mellan måste upp. Prova rak 16 dels bas och få mer tyngd i både bas och kick, kanske en oktav ner, ner i magen med dem.

Städat ljud räddar helhetsintrycket och ett plus för uppbyggnaden som är riktigt bra förutom när allt faller pladask med det tama breaket.. Det bästa med låten är utan tvekan de finska Astrofunkslingorna som glider in fint efter 2,56.

Kämpa på! 😄

Är väl ungefär samma sak att säga "pröva 16-delsbas" till en trancekille som att ryta åt pop/rock-människan att "det borde fan gå i c-dur"?

Ska vi verkligen tipsa (läs "gnälla") om det artistiska eller är det produktionen vi bryr oss i?

Bara en stilla fundering...

Link to comment
Dela på andra sajter

...

alltså, det finns inga enerverandes ljud i låten som tar uppmärksamheten och stör mig 🙂

Är det bra eller dåligt?

😄

dåligt, det var därför jag gav låten en 4 och stolt påpekade att enerverandes ljud kan vara störandes ... men jag var förmodligen för otydlig i mitt påstående 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

gadd demm...det här svänger, len .. den puttrande sequencerbasen är trevlig..men du skulle kanske filtrera bort liiite mellanregister på den öppna hatten.. 🙂 Hihat Open..på utrikiska...den ligger lite uppepå allt annat ...annars var låten jeffla skön, visste inte att psytrance var så här svängigt..???

4 trumpinnar från mig

/D

Tack! Jorå psy trance kan svänga rätt rejält 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är trycket?

skumt break vid fyra. Kändes rätt mesigt. Önskar att det ialla fall skulle fört oss vidare till ett klimax. ni borde feta på lite mer och variera er mera.. Diskant och högre mellan måste upp. Prova rak 16 dels bas och få mer tyngd i både bas och kick, kanske en oktav ner, ner i magen med dem.

Städat ljud räddar helhetsintrycket och ett plus för uppbyggnaden som är riktigt bra förutom när allt faller pladask med det tama breaket.. Det bästa med låten är utan tvekan de finska Astrofunkslingorna som glider in fint efter 2,56.

Kämpa på! 🙂

Haha! "finska Astrofunkslingorna"

Tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

bra gung! melodisk psytrance, israeli vibbar över det hela! sånt e ju nice!

skulle vara intressant att höra hur din psykadeliska sida låter! 😏

du får en 4a av mig!

keep on working!

Link to comment
Dela på andra sajter

bra gung! melodisk psytrance, israeli vibbar över det hela! sånt e ju nice!

skulle vara intressant att höra hur din psykadeliska sida låter! 😏

du får en 4a av mig!

keep on working!

Thanks alot! 😉

Kanske kommer en mörk, hård psy trance låt någon gång.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Con-bah (oregistrerad)

låter verkligen israeliskt, typ Perplex fast lite mindre grejer igång 😠

schysst produktion, "skön beat" och enkla men effektiva melodier så den får en trea (3 är bra! 😉 ). Känns dock som om det fattas något, händer för lite ibland. Kanske slänga in ett skruvat/psykedeliskt ljud till att arbeta med ?

Märk väl att detta kommer från en obotlig goa-idiot så kommentaren och trean får du ta med en nypa salt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

låter verkligen israeliskt, typ Perplex fast lite mindre grejer igång 😠

schysst produktion, "skön beat" och enkla men effektiva melodier så den får en trea (3 är bra! 😉 ). Känns dock som om det fattas något, händer för lite ibland. Kanske slänga in ett skruvat/psykedeliskt ljud till att arbeta med ?

Märk väl att detta kommer från en obotlig goa-idiot så kommentaren och trean får du ta med en nypa salt 😄

Tack! Jag är ju också en goa-idiot 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det här måste jag säga var riktigt bra! En 4:a blir det här av mig, men det är bara för att jag aldrig har fastnat för Psy utan håller mig till Goa. Det finns en som jag gillar inom psy o det är "Astrix". Han lyckas svänga till det bra med lite psy sounds här o där. Allt du behöver göra är att sänka OH lite granna sen har du en sjysst låt. Vad har du för grejer när du gör dina psy:kiska låtar? 🙁

Mr. Goa-na

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det här måste jag säga var riktigt bra! En 4:a blir det här av mig, men det är bara för att jag aldrig har fastnat för Psy utan håller mig till Goa. Det finns en som jag gillar inom psy o det är "Astrix". Han lyckas svänga till det bra med lite psy sounds här o där. Allt du behöver göra är att sänka OH lite granna sen har du en sjysst låt. Vad har du för grejer när du gör dina psy:kiska låtar? 🙁

Mr. Goa-na

Hehe tack så mycket 😛

Du kan kolla min studio på lhucid.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna sound! Och du har rätt, det ska spelas HÖGT för att göra sin rätt... 😛

Ljudet som växer fram vid 3:45 skulle jag vilja he mer.. ehm... dynamik i, tror jag... eller dubblerat och utåtpanorerat... 🙂 kan inte förklara riktigt vad jag är ute efter, för jag är ingen höjdare på att mixa o mastra själv, men vissa ljud presenterar sig själva lite tamt.. om du förstår vad jag menar.. 🙁

Gillar brejk typ 04:53... en fyra får du! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade precis avslutat en lång mixsession idag, när jag dribblade igång detection ... (hade den på skrivbordet sen tidigare )... 0:30 när kicken kommer in+basgången..dök det upp en choppad skitig rådistad elgitarr i huvet...

vore asfräckt med en alternativ mix på det här...have you ever funderat på ovanstående? att ta låten i en helt annan riktning?

well..

Tja

Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna sound! Och du har rätt, det ska spelas HÖGT för att göra sin rätt... 😆

Ljudet som växer fram vid 3:45 skulle jag vilja he mer.. ehm... dynamik i, tror jag... eller dubblerat och utåtpanorerat... 😄 kan inte förklara riktigt vad jag är ute efter, för jag är ingen höjdare på att mixa o mastra själv, men vissa ljud presenterar sig själva lite tamt.. om du förstår vad jag menar.. 😆

Gillar brejk typ 04:53... en fyra får du! 😄

Tack! 🙂

Håller med dig, Ljudet vid 3:45 är aningen för lågt tror jag.. Alltid lika jobbigt att märka sånt när låten är mastrad och klar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...