Jump to content
Annons

Sångtävling.... Lite halvseriöst.


Eternal

Recommended Posts

Annons
  • Svar 122
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

muahahahhhhh .... hemladdat nu. Ska den vara så kort? Passar ju bra iofs. Det blir en tvåminuterstagning. Jag kommer faktiskt inte ihåg riktigt hur den går, så det blir att halvchansa lite. Lajban fan.

Nej egentligen skall det vara stick och sedan "höjd"refräng. Men desvärre hade jag inte knåpat ihop detta när min bas var hel. Den är jättetrasig nu så den blev lite kortare 😆

Och visst funkar det bra ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fixade just klart ett förvirrat bidrag! Förstatagningen försvann tyvärr i ett hav av digitaldist 😳 , så jag kan inte skylla ifrån mig på att det är ett oneshot.

Synd att den var så kort; jag började komma igång lagom till slutrefrängen.

***

Kul med generationsskillnader förresten; sonen - snart 15 - tycker att jag är skitlarvig när jag ylar omkring i mohikanperuk och stridsyxa.

***

Förresten! Jag har ett förslag på titel till låten: "När vindarna viskar mitt namn"! Vad tror ni om det?

***

Etörnäll! Hur gör jag nu?! Jag borde kunna mejla den till dig? Det blev ju bara 2.5+MB Eller ska jag lägga upp den på demosidorna direkt? 😳

tjong

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fixade just klart ett förvirrat bidrag! Förstatagningen försvann tyvärr i ett hav av digitaldist 😆 , så jag kan inte skylla ifrån mig på att det är ett oneshot.

Synd att den var så kort; jag började komma igång lagom till slutrefrängen.

***

Kul med generationsskillnader förresten; sonen - snart 15 - tycker att jag är skitlarvig när jag ylar omkring i mohikanperuk och stridsyxa.

***

Förresten! Jag har ett förslag på titel till låten: "När vindarna viskar mitt namn"! Vad tror ni om det?

***

Etörnäll! Hur gör jag nu?! Jag borde kunna mejla den till dig? Det blev ju bara 2.5+MB Eller ska jag lägga upp den på demosidorna direkt? 🙂

tjong

Bengan

Tycker också att den är för kort!! (nåväl det tänker jag fuska med 😏 )

En idé:

Vi behöver ju inte alla belasta Eternals server. En del av oss har ju egna domäner/hemsidor etc, då borde det räcka med en länk som skickas till Eternal.

Samla alla länkar (antingen till Eternals server eller andras) i EN tråd på demoforumet eller här (Samarbeten) som Eternal håller i, och kan komplettera efter hand som bidragen kommer in. Själva tävlingstråden alltså!! 😛

Bye the way Vallhagen; min 13 årige son trodde att Pontare hade börjat sjunga på göteboska.....bara som en förvaning om va som kömma skall 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fixade just klart ett förvirrat bidrag! Förstatagningen försvann tyvärr i ett hav av digitaldist 😛 , så jag kan inte skylla ifrån mig på att det är ett oneshot.

Synd att den var så kort; jag började komma igång lagom till slutrefrängen.

***

Kul med generationsskillnader förresten; sonen - snart 15 - tycker att jag är skitlarvig när jag ylar omkring i mohikanperuk och stridsyxa.

***

Förresten! Jag har ett förslag på titel till låten: "När vindarna viskar mitt namn"! Vad tror ni om det?

***

Etörnäll! Hur gör jag nu?! Jag borde kunna mejla den till dig? Det blev ju bara 2.5+MB Eller ska jag lägga upp den på demosidorna direkt? 😄

tjong

Bengan

Tycker också att den är för kort!! (nåväl det tänker jag fuska med 😳 )

En idé:

Vi behöver ju inte alla belasta Eternals server. En del av oss har ju egna domäner/hemsidor etc, då borde det räcka med en länk som skickas till Eternal.

Samla alla länkar (antingen till Eternals server eller andras) i EN tråd på demoforumet eller här (Samarbeten) som Eternal håller i, och kan komplettera efter hand som bidragen kommer in. Själva tävlingstråden alltså!! 😄

Bye the way Vallhagen; min 13 årige son trodde att Pontare hade börjat sjunga på göteboska.....bara som en förvaning om va som kömma skall 😆

Ja. En länk går också bra... Men jag vill kunna lägga in allt i en zip-fil och döpa om bidragen så att andra kan få rösta... Ungefär som en studiofestival. Fast inte lika seriöst. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte det behöver vara anonymt den här gången. Eftersom det ändå inte är speciellt jätteseriöst så kan vi väl få argumentera för våra egna bidrag oxå? Eller ställa oss vid skampålen direkt. Eller lobba o så där. Om man skäms nåt väldigt så kommer ju ändå sanningen fram så småningom liksom.

Detta alltså seriöst menat. Lite som schlager-SM, där är det ju liksom inte anonymt. Dessutom har jag ju - som antytts ovan - funnit en bra TITEL till mitt bidrag 😠

tjong

Bengan

PS Jag kan PMa mitt msn till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl pirata orginalet och se om det går att lalla lite 😏

Nej för sjutton rainydays! Chansa melodi istället, det blir roligare då! Och SÅ stor skillnad kan det väl inte bli mot "rätt" melodi? Tänk Nordman liksom, så är du hemma.

***

Bra Viktor; då är vi två😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Viktor; då är vi två🙁

😕😉:rolleyes: ....tre alltså!

Jag har en självklar idé till! Naturligtvis ska Eternal klippa ihop en acapella av samtliga bidrag sen! Årets hit!

Lysande idé Vallhagen! 🙁 Den ser vi fram emot! En dialekt-battle??

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Viktor; då är vi två🙂

😆😄😆 ....tre alltså!

Jag har en självklar idé till! Naturligtvis ska Eternal klippa ihop en acapella av samtliga bidrag sen! Årets hit!

Lysande idé Vallhagen! 🙂 Den ser vi fram emot! En dialekt-battle??

Javisst! Forumets etiska mångfald! jag vet att BaldByChoice är värmlänning! Vad mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Biorno (oregistrerad)
Nej vi behöver inte vara anonyma. Spelar ingen roll för mig, kan som sagt vara roligare så.

Är det ingen som lagt upp nåt än? Det är väl inte anonymt..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej vi behöver inte vara anonyma. Spelar ingen roll för mig, kan som sagt vara roligare så.

Är det ingen som lagt upp nåt än? Det är väl inte anonymt..?

Är det ingen som läser första inlägget där information finns? 😄

Fan...

Hehe nä men läs det så får du svar på din fråga. Det kommer inte att vara anonymt nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Biorno (oregistrerad)
Nej vi behöver inte vara anonyma. Spelar ingen roll för mig, kan som sagt vara roligare så.

Är det ingen som lagt upp nåt än? Det är väl inte anonymt..?

Är det ingen som läser första inlägget där information finns? 😆

Fan...

Hehe nä men läs det så får du svar på din fråga. Det kommer inte att vara anonymt nej.

hehe, läste men fattade inte 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var hemma på lunchen idag och spelade in tre väldigt seriösa versioner av denna låt 😳

-Dansband

-Munkavel

-Törstig

Detta är versionsnamnen på mina alster 😆

Ja, men då får du skicka det till mig. Kom igen! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

var vill du ha dom?

Msn helst. Sedan får du ta ställning till om du vill delta i tävlingen.

Jag använder inte msn.

Men jag kan lägga mitt bidrag på min domän och pm:a dig länken så kan du dra ner den dit du vill ha den eller använda länken i tävlingen.

Är det OK? Är deadline söndag eller?

...och när får vi höra alla spännande bidrag?

Link to comment
Dela på andra sajter

var vill du ha dom?

Msn helst. Sedan får du ta ställning till om du vill delta i tävlingen.

Jag använder inte msn.

Men jag kan lägga mitt bidrag på min domän och pm:a dig länken så kan du dra ner den dit du vill ha den eller använda länken i tävlingen.

Är det OK? Är deadline söndag eller?

...och när får vi höra alla spännande bidrag?

Ja det går utmärkt att pm:a länken till mig. Deadline är söndag ja. Ni får höra alla spännande bidrag samma dag (alltså söndag).

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...