Jump to content
Annons

Halion2 i SX

Recommended Posts

Guest hygienteknikern
Posted

Tjena,

har stött på problem med Halion2 i SX.

Vet inte riktigt vad jag gör fel men det hela yttrar sig som så

att jag inte får nåt ljud överhuvudtaget.

Alltså, jag importerar ljud från en CD-med AKAI (SPectrasonics Symphonic Voices)

men sen då? Är jag tvungen att göra något mer? Blir idiot och manualen säger mig ingenting... 🙂 Alla andra VST-pluggar funkar som de ska så...

Kan någon skriva en liten checklista på vad som ska göras vore jag tacksam.

/hygienteknikern

-WHMG Studio - snart en realitet! -

Annons
Posted

..och här kommer RTFM-svaret som en fet vedergällning 🙂

Om du importerar från akai och sedan ser att dom ligger som program 1, 2, 3, 4 o,s,v ( i HALion ) kolla sedan i mapping/keyeditorn så samplingarna ligger rätt mappade på keyboardet i förhållande till ditt klaviatur... samplingarna kanske börjar på -2C eller nåt och om du då har ett pytte keyboard med 2 oktaver...tja...du kanske förstår.. 😆 .. den funktionen tänker jag inte gå in i detalj på..men det finns en funktion för att snabbt flytta flera samplingar om du klickar med högerknappen på musen över sample-programmen till höger.. set rootkey

Kolla sedan att du valt rätt utgångar från HALion som matchar kanalerna i Cubase...

/D