Jump to content
Annons

[LÖST] Musikprogram


Buppah (oregistrerad)

Recommended Posts

Buppah (oregistrerad)

Tjenare!

Jag har länge varit intreserad av musik-tillvärkning, eller vad man nu kallar det.

Har gjort lite trance låtar men även hiphop musik i rappat till det, har då använd dom olika ejay programmen, såsom hiphop ejay, trance ejay osv..

Men jag vill gå in på lite mer avanserade program, men vet inte vad jag skall ha för något.. har läst lite bland forumtrådarna här.. och det värkar som att många här spelar in med instrument, vilket inte jag har.. Jag vill alltså ha ett program där jag kan göra alla olika ljud i programmet utan att behöva någon hårdvara.

Så kan någon tipsa om något/några program/trials att tanka ner och sedan eventuelt då köpa?.. Är tacksam för svar

Jag hoppas ni har överseende för stavfel och dyligt..

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skulle rekommendera Reason.

Gå till www.propellerheads.se och tanka ner demon, installera och prova.

Med tanke på vad du skriver ovan, så kommer detta troligen passa fint. Rekommenderar även jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett gratis inspelningsprogram som heter Kristal Audio Engine. Bara att ladda ner. Kristal stöder mjukvaruinstrument och mjukvarueffekter i VST-format. På KVR kan du ladda ner massor av helt gratis syntar och effekter i detta format.

Ett bra sätt att komma igång utan att behöva betala ett öre, och utan att tanka crackad mjukvara. Om du sedan fastnar för musikproduktion så finns det som sagt ett antal alternativ att byta upp sig till. Lycka till! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
  • CHAE ändrade titeln till [LÖST] Musikprogram

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...