Guest Fatherjawn Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 tjena, letar alternativ till frost och musicxpc. jag bor i tyskland och sprang på denna maksin. http://www.musicstorekoeln.de/en/PC-Equipm...musicstore.html -svart Chieftec Mid-Tower-hus -535 Watt Enermax Netzteil -Intel Pentium 4 D Prozessor mit 2 x 3,2 GHz, 2 MB 2nd Level Cache -2 GB DDR2 RAM -2x300 GB SATA Harddisk -16x DVD-RW DL Brännare -nVidia GForce 6600 Grafikkort lüfterlos -Windows XP Home förinstallerat -24 monater garanti på hårdvaran -tangentbord, mus PRIS: 1799€ eller 16 639,85 SEK kan det vara något att ha? musicstore i köln är ju ingen liten circus så det är ju säkert någon som har lite erfarenhet av deras grejor. vad för info i produktlistan ovan saknas. vad måste jag absolut fråga när jag ringer dem. /h ps. mac är inte längre något alternativ för mig så inga inlägg om det så är ni snälla... 🙁 ds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fatherjawn Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 mer från tyskland... någon som känner till denna maskin. PEPPERBOX A705/10 PC-System finns i neubrandenburg på http://www.music-town.de/ FEATURES: [ Arbeitsspeicher DDR-RAM 2x 1024 MB PC400 Corsair/Kingston/Infineon (original) [ Eingabegerät Maus Logitech od. Microsoft Optical Wheel Mouse [ Eingabegerät Tastatur Logitech od. Microsoft Basic Keyboard dt. [ Gehäuse Computer Chieftec MIDI-Tower DX-01WD, weiß, gedämmt [ Gehäuse Zubehör be quiet! Blackline 1.3 370W, E-ATX [ Gehäuse Zubehör Papst-Lüfter 8412NGML (Gehäuse) [ Grafikkarte PCIe, Matrox Millennium P650/PCIe DH, 128MB [ Laufwerk DVD-Writer NEC ND-4550A + Nero 6.0, ATAPI [ Laufwerk Festplatte, SATA 2x Seagate Barracuda 250GB/8MB [ Mainboard Athlon64 (939) Asus A8N SLI Deluxe (nForce4 Ultra-Chipsatz, 3x PCI, 1x PCIe x1, 2x PCIe x16, max. 4GB RAM, 2x Gigabit-LAN, Firewire, 2x IDE, 2 Stk. je 4x SATA (RAID 0, 1 und 0+1 konfigurierbar), 8x USB2.0) [ Prozessor AMD Sockel 939 Athlon 64 X2 3800+ (Dual-Core/1MB/Manchester) [ Prozessor Zubehör Arctic Cooling Freezer 64 [ Standardsoftware Betriebssystem Microsoft Windows XP Home Edition SB dt. PRIS: 1.769 € Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 P4an verkar ju fin, men ta reda på vilket moderkort som följer med och vilka minnen som sitter i. Kan dock ge mig fasen på att man skramlar ihop precis samma dator på t ex datorbutiken.com för avsevärt mindre pengar. En kompis köpte exakt samma komponenter som en viss frost dator för något år sen och klarade sig under 10000:- (frostburken gick på dryga 20 papp). Är du händig med datorer (eller känner någon som är) så kolla upp specarna noga och jämför med nån billig försäljare i sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fatherjawn Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Kan dock ge mig fasen på att man skramlar ihop precis samma dator på t ex datorbutiken.com för avsevärt mindre pengar. Är du händig med datorer (eller känner någon som är) så kolla upp specarna noga och jämför med nån billig försäljare i sverige. inte händig med datorer. tro fasen det blir billigare om man plockar ihop den själv MEN ett krav från mig är att någon tar på sig ansvaret om det strular. frågorna från ovan består alltså. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 (edited) ps. mac är inte längre något alternativ för mig så inga inlägg om det så är ni snälla... 🙂 ds. 😄 Nämen, det ser väl trevligt ut i spec. även om jag själv inte hört något om Music stores burkar förut... Är de verkligen "musikoptimerade" på samma sätt som Frost? Annars kan du kanske få samma maskin byggd hos din lokala datorbutik i Sverige för samma pengar? Lokal support kan vara guld värt - oavsett om man inte vill bygga dator själv eller om man är en jag-bygger-datorn-själv-för-jag-är-1337-kille 😄 EDIT: Du är inte händig? Då skulle jag verkligen rekommendera en SVENSK dator ala Frost så du kan få snabb hjälp utan lång frakt/transport. Edited January 4, 2006 by Linus Link to comment Share on other sites More sharing options...
syntelman Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Som sagt, plocka ihop komponenterna själv. Jag tror Datorbutiken tar 1000:- för att sätta ihop det åt dig, och då antar jag att de också tar på sig ansvaret och ger garanti. Det blir i princip exakt samma dator och man sparar ett antal tusenlappar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Nejmen herre min dag pojkar, ni får ju läsa igenom inlägget. 😮 Karln bor ju i tyskland, det är ju därför han frågar om musicstore då det är hans "lokala affär runt hörnet". Eller nåt i den stilen. Vad gäller Frost och deras priser. Har ni räknat in operativsystemet som kostar en tusenlapp, backupprogram och installation? Dessutom vill jag minnas att många av musikdatortillverkarna har egna bios'ar där de trixar lite med irq tilldelning och annat. /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fatherjawn Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Nejmen herre min dag pojkar, ni får ju läsa igenom inlägget. 😮 Karln bor ju i tyskland, det är ju därför han frågar om musicstore då det är hans "lokala affär runt hörnet". bra majken. du verkar va en kille med huvet på skaft. bra att du förtydligar lite. music store kanske man aldrig kan kalla "lokala affären runt hörnet" då den är förbannat stor, men visst ligger den nära. så frågan består. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 bor ju i tyskland, det är ju därför han frågar om musicstore då det är hans "lokala affär runt hörnet". Eller nåt i den stilen. DOH! 😮 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neosus Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 😮 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Men Majken. Läser du igenom trådarna innan du svarar? Det tycker jag är fusk... 😮 Sorry, missade det helt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Men Majken. Läser du igenom trådarna innan du svarar? Det tycker jag är fusk... 🙂 Sorry, missade det helt. Ledsen VacUm, ska aldrig hända igen 😆 /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 (edited) Men Majken. Läser du igenom trådarna innan du svarar? Det tycker jag är fusk... Det är fusk, reglerna är följande: Alltså först besvarar man frågan! Sedan några timmar/dagar senare kontroll-läser man och blev det då helt fel svar till fel fråga får man korrigera! Jag brukar göra så i alla fall! Edited January 4, 2006 by Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts