Jump to content
Annons

Majken - Clumsy Waterdrops


Betyg:  

16 röster

  1. 1. Betyg:

    • 5 - Tokbra!
      0
    • 4 - Bra
      10
    • 3 - Mjae
      4
    • 2 - Usch
      0
    • 1 - Tokusch!
      0


Recommended Posts

ARTIST/GRUPP: Majken

LÅTNAMN: Clumsy Waterdrops

GENRE: videospelsinfluerad lofi electronica

LÅTLÄNGD: 02:20

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3 192kbps

STORLEK: 3.2MB

LÅTLÄNK: Lyssna!

Hurm, jag har suttit och pillrat med lite musik senaste dagarna. Ingenting som är färdigt eller så och det är väl en musikstil som kanske är ganska smal. Men om det är nån som är sugen så kan de ju alltid ge det ett försök. Lite feedback på vad som är bra och vad som inte är det vore väldigt uppskattat.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Satt och konverterade loopar och "ambient-lyssnade"...jäkligt skön tune. .. o så helt plötsligt blev det tyst...hur blev slutet då? Kraschade datorn? Sladdade du av stolen i studion eller vad....

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske ska skippa in fade och ut. sänka melodion inte så vass.

Gör tydligare trummor, vet inte hur dock BREAKS

Gör inte electonika misstaget och ös på hela tiden

bristen på kontraster gör elektronisk musik all musik svår lyssna

Hoppas du kan få ut något av mitt svammel

Kolla in lite Dwayne sodaberk ligger på Tigerbeat6 just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Demoniqus: Heh, som jag skrev så är den inte färdig. Istället för att loopa saker i evighet och göra en fadeout så brukar jag bara stanna där det sista jag gjorde i låten var :rolleyes: - Nåja, det kommer mer.

Lars: Introt är jag liten kluven på hur det skall vara, med utfade menar du då när det blir tyst i introt? efter ca: 50s, skall prova fila lite på det och se vad jag kan få till. Tydligare trummor, menar du själva ljuden eller trumprogrammeringen? Ljuden behåller jag nog 😏 Det är liksom lite idéen med låten, men jag skall prova få in lite mer variation i trummorna och även göra lite off beat markeringar. Kanske kan göra det lite intressantare. Jag har planerat att göra ett break där låten slutar nu, tänkte mig någon lugnt med stråkar, blås och inga eller väldigt lite trummor. EQ'a melodin lite är inte heller någon dum idé, kanske jämna ut den med en kompressor. Tack för tipset 😛 - Vad är tigerbeat6? hemsida/skivbolag?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Majken, skön o lite orolig låt som passar till den där svensk/italiensk producerade långfilmen från '84 i svartvitt där han med kepsen känner sig lite ängslig för det där han säger till henne på åkern. Så han går tillbaka in i skjulet, stirrar ut genom fönstret, en enögd hund på golvet, en skitig trasa nertryckt i avloppet. Mannen glor, musiken börjar....

Snyggt med trummorna där efter typ 2:05 oxå...

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där lät ok tycker jag. Men fick en känsla av alldeles för mycket diskant rakt igenom... sneglade lite oroligt på min högtalare ibland 😳

Men skönt och soft. Lite mer fila å pula och en brummande bas och lite eq rätt över så blir det nog mkt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...