Jump to content
Annons

Funky music


Betyg:  

8 röster

  1. 1. Betyg:

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      4
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Funky music

ARTIST/GRUPP: RKP = hans-erik

GENRE: Gitarrfunk

LÅTLÄNGD: 2.07

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

MEDVERKANDE: jag

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3MB

LÅTLÄNK: Funky music

Lägger ut en riff-idé jag gjort i helgen. Pinsam text men whatever, kom inte på nåt bättre...

Kanske kan kompensera min förra gallup med den pinsamma rnb-låten 😳

Jag är nog ute på hal is men jag kan bara inte låta bli att testa nya musikgenrer.

Får inte till mastringen riktigt. Rytmgitarren som ligger en aning utpanorerad vänster, klipper när jag försöker få upp volymen på hela paketet.

Måste nog läsa Studios mastringsskola en gång till 😉

Comentarios!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Jag vill ge dig en fyra eller så för innehållet; såna här single string-plockisar gillar jag som fan! Och i all sin enkelhet är riffet och harmonierna tilltalande. Bra gjort!

Sen tycker jag att spelet är lite för otajt; om det ska funka när det är så torrt så måste det vara ultratajt. Fuska lite kanske? I såna lägen kör jag in plocket i recycle och kvantiserar stenhårt.

Trummorna skulle må bra av att vara mer distinkta tycker jag, mindre sjung i virveln till exempel. Föreslår fusk även där.

Men det är finsliperi jag talar om; i stort sett bara trevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Coolt. Och jag gillar ttummljudet med den kaxiga virveltrumman, men slutet var för abrupt. Texten är klart godkänd. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Schysst. Får Brand New Heavies-vibbar här....mer närhet i sången efterlyses....men svänger gör det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Coolness!

nattvaktaren -> Bra tips där med Recycle. Det är ruggiggt svårt att spela plockgrejen när den måste ha sån attack. Tänkte inte på att man kan kvantisera gitarrer. Jag misstänker att det är en kompressor som får virveln att svälla. Den är helt torr som orginalsampling. Ska skruva lite där också!

Tack ni andra också! 😆

Redigerat av hans-erik
Link to comment
Dela på andra sajter

True, true

Jag är ny på sångmixning. Hur lyfter man fram den? EQ?

Link to comment
Dela på andra sajter

eq'a virveln lite, så blir den snyggare. Lyft fram sången, delvis med eq, men tycker även att den behöver ha mer volym. Prova lägg lite kompressor på den också, den låter lite flackande i volym, men det kan ju vara för att den har alldeles för låg volym...

Annars är det väl ett kool riff. Bygg lite mer så har du en ball låt snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju bra! Jag diggar ju Phoenix och det här lirar i samma skola.

Grymt bra grund till en riktig radio-hit. Lägg till ett stick ett par gånger bara och kör en refräng med lite körer på samma komp som versen.

Sången låter okej, men fila lite på innehållet kanske 😏 för att sticka ut lite mer.

Smaskens!

Link to comment
Dela på andra sajter

Schyssta!

Nu blev jag peppad på att jobba lite till och kanske tom få ihop en hel låt.

Börjar oftast spela in en idé och orkar sällan göra något klart.

Biss dann!

Link to comment
Dela på andra sajter

låt mig säga så här ...

det är inte helt omöjligt att jag finner ett intresse av att göra en house remix på din kreation funky music.

och finner jag intresse för det så måste det nog räknas som att du har hittat något som tar fram det vär...bästa i mig 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...