Nanne Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Jag läste igår i Metro att Expert på hötorget i sthlm hade höjt priset på en viss digitalkamera innan mellandagsrean för att prissänkningen skulle verka större. Nu igår var jag inne på jam och köpte mig ett par nEar 05 ex och om jag inte minns fel så kostade de 2995kr. Men nu var priset 3195 och med deras 25% mellandagsrabatt på monitorer så blev det 2396 spänn istället för 2246kr om de haft det lägre priset. Nu är en hundralapp hit eller hit kanske inte något att gräma sig över men det är irriterande. I övrigt var servicen god. Fick fina kablar för 100kr istället för 180 och adaptrar på köpet för att de inte var rätt i änden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Går det inte att kolla vad listpriset ligger på då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polardark Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Jam brukar ju ofta "fiffla" med det där med "rekommenderat pris", så när man sen kollar på distributörens hemsida så är det rekommenderade priset lägre än vad Jam anger. Men sålänge man kollar runt och skaffar sig en hyfsad bild av vad saker faktiskt är värda och kostar så är det ju säkert inget problem. Köper man dyra grejer över tusenlappen utan att kolla runt lite på hur prissituationen ser ut förtjänar man nästan att bli lurad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
v0peer Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Det var inget nytt. Så gör typ alla företag nuförtiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jejje Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Sådär får man ju verkligen inte göra...väl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rainydays Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Det är väl fullt lagligt. Men ack så sniket. Det företaget sjunker bara lägre och lägre i mina ögon. De är allmänt dryga i affären(gbg), de svarar aldrig på mina mail och nu detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polardark Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Tycker fortfarande att Jam (Stockholm) är rätt bra, sålänge man på förhand vet vad man vill ha, och vet vad det är värt. Är ju ingenting att bli upprörd över att man måste jämföra priser från olika ställen om man vill hitta något prisvärt. Har också hänt flera gånger att jag fått med extragrejer på köpet eller få köpa saker billigare när jag handlar nåt dyrare, osv. Oavsett om nu Jam smusslar lite med rekommenderat-priset, så är dom billiga på vissa grejer. Gäller bara att ta reda på vad 🙂 I vilket fall som helst tycker jag att Jam (Stockholm) är mycket trevligare än vissa musikaffärer där försäljare dyker på en så fort man kommer innanför dörren och frågar om dom kan hjälpa till. Sist jag var på Förstärkardoktorn så var det tre personer som frågade om dom kunde hjälpa mig. Kanske såg jag ut som nån felplacerad hemlös eller nåt, men det är en sån där grej som jag har svårt för. Samma sak med många andra musikaffärer i Stockholm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts