Guest Rsk Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Vart ska man koppla kabeln som går från ljudkortet till mixerbordet vart ska han i en sån mixer bort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lefthand Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Jag skulle koppla kabeln FRÅN ljudkortets utgång TILL ingångarna (L & R)på kanal 5-6 på mixern. Sedan skulle jag koppla en kabel FRÅN Main (L & R) på mixern TILL ljudkortets ingång. Sedan skulle jag koppla in mina monitorer i mixern genom "CTRL RM" (L & R) och styra volymen i monitorerna med den röda knappen "CTRL RM/PHONES". Skulle tro att du även måste trycka ner knappen "TO CTRL RM" för att få ljud i monitorerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rsk Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 (edited) Jag skulle koppla kabeln FRÅN ljudkortets utgång TILL ingångarna (L & R)på kanal 5-6 på mixern. Sedan skulle jag koppla en kabel FRÅN Main (L & R) på mixern TILLljudkortets ingång. Sedan skulle jag koppla in mina monitorer i mixern genom "CTRL RM" (L & R) och styra volymen i monitorerna med den röda knappen "CTRL RM/PHONES". Skulle tro att du även måste trycka ner knappen "TO CTRL RM" för att få ljud i monitorerna. får inge ljud då jag koppla kablarna från ljudkortet( line in ) till 5-6 ingångar Edited December 27, 2005 by Rsk Link to comment Share on other sites More sharing options...
surikatmamma Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Du ska koppla från ljudkortets UTGÅNG till mixerns INGÅNG, och vice versa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Precis. Koppla monitorerna till control room out, rec/tape out till ingångarna på ljudkortet och tape in på mixern till out på ljudkortet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rsk Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 den där " mono " knappen ska han va intryckt? som är vid Main L & R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torwald Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 den där " mono " knappen ska han va intryckt? som är vid Main L & R Om du vill lyssna på din mix i mono. Annars - nej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts