Jump to content
Annons

Ny låt med djonas...:)


djonas

Recommended Posts

läckert !!  🙂  😎

det enda som "irriterar" mig är vid 1:04 efter tystnaden känns

det som allt ska braka loss, men det kommer ett litet tunt Tabla-ljud +stråkar.

släpp loss guran direkt istället

(jaja, så låter "alla" och du ville göra nå't avvikande  😎 ),

masstigt-fett ska det vara  😎

Tack TordA. 🙂

Jasså du tycker att det ska fortsätta där vid 01:04, hehe jag har faktiskt provat lite olika grejer där. Har faktiskt bollat introt fram och tebaks ganska mkt men jag tyckte att det här var det bästa jag kunde få fram. 🙂

Definiera "tunt tablas-ljud" så är du snäll. 🙂 :)

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Yeah!

Det låter ju svempabra detta!

Det enda jag tänkte på var precis det som Rockfarten påpekade, att efer uppbyggnaden med fiolen så tänker man "ja nu jävlar kommer det att bli åka av" men ändå blir det relativt lugnt.

Men vaffan onödigt att klaga på nåt sådär, du spelar som en gud och arrangerar grymt bra också!

Många tummar upp!

God fortsättning på dig!

Tack lavrell.

Hehe, det roliga med den här låten verkar ju vara att den är lite icke förutsägbar och då måste jag säga att jag har lyckats lite haha. 😄

Pluffo tror jag (eller om det var VacUm 🙂) påpekade nämligen på min näst senast postade låt att han tyckte att jag började bli lite väl förutsägbar. 😄🙂

God fortsättning på dig med!! 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Eyy. Vart to fu vägen. Full. 😎

Hehe, jag är fan fortfarande lite full, börjar så smått bli bakfull urk. 😄

Är på jobbet tyvärr. 🙂

Vi kom ju inte in på stortorget igår, det var helt knökat så vi gick till &bar istället. Sen hamnade vi av en slump på mejeriet haha där "damn" spelade.

Jag säger bara Damnit vad de sög!! 🙂 Hade hoppats lite på att de skulle svänga gött men de stod bara och dj:ade mest hela tiden. 150 spänn för 90 dj och 10% konsert med bandet...🙁 man skulle ju kunna säga att man blivit blåst haha.

Tror jag ska spendera resten av dagen i sängen när jag väl slutat jobba. 😄

Ha det gött Hacke och hoppas du är riktigt skamligt bakfull när du väl vaknar. 😄

Hörs på msn senare. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon djonas! Hela vägen!

Vill du ändå vässa det ett snäpp till; du ska ju ut och erövra universum nu med skivsläpp o allt; så tycker jag du ska ta fasta på Thimmies inlägg om "GM-känslan". Sikta mot ett mer "levande" framförande. Säkert inte enkelt, men du är ju rätt begåvad....

Kör hårt

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är skitbra som vanligt.

En ny känsla - jag får lite Schaffer/J:son Lindh-feeling över den här.

Lite mjukare sound och flöjtandet.

Ser fram emot en färdig produktion.

//nemo

Tackar nemo! 😳

Jasså Schaffer/J:son-Lindh känlsa....hmm...vet inte jag ska ta det som en komplimang eller vad...😉 Schaffer tillhör ju inte direkt till favoriterna. 😳

Ska jobba vidare. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Bra programmerat och spelat, men just nu känns det lite GM över soundet. Vore kul att höra den med ett band.

Känner du någon arab som kan göra en stand-in på sång?  🙁

Gött mos, som han sa frisören!

Tack för kritiken Thimmie. 😄

Yes känner en par arabsnubbar men ingen av dem är speciellt grym på att sjunga haha. 😄

Mvh / djonas

Be dem bara att "ahahaha" lite så blir det bra... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

har bara en sak och säga............strålande. gillar dom orientaliska grejerna grymt mycket.

mvh FlasH

Tack så mkt flash. 🙂

Yes me like them arabish/indish stuff too. 😲

Låter sjuttital; alltså mycket bra!!

Svänger skönt.

Ah 70-tal 🙂 haha den var ny men ack så välkommen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan. Om du kallar det här hårdrock är det kanske bud på att börja lyssna på hårdrock igen. Underbart pampigt, skrämmande proffsigt och skitsköna kontraster. 🙂

Ses vi ute ikväll? 🙂

Tack hacke! 🙂

Hehe, vad sägs smooth hårdrock då med en orientalisk stomme. 🙂

Mvh / djonas

Edit: Ses ute iförrgårkväll?...Klart vi inte gjorde. 🙂😎

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Bra arrangemang och dynamiken håller, tycker det är genomtänkt en bra bit in. Kanske att figuren på melodin runt 02:20 upprepar sig lite. Vore det idé att ändra det till något som sticker ut lite mer?

03:03 får du allt ta och fixa till sitaren eller skaffa en och jamma in på. GM, någon?

03:40 spolar jag förbi.

Smak undviker jag att kommentera. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju kalasbra...  😏

Tackar! 🙂

Låter ju nästan som en klassisk nylonsträngad gitarr. Jag tror de brukar bestränga instrumentet med nylonsträngar rätt ofta istället för sensträngar [allt i denna mening är tveklöst en upptakt till kommande fråga].

Du vill inte ha klassiskgitarr där istället?😉

Än en gång, skitbra låt.

Yes det är från min synt så ljudet är väl kanske inte perfekt men det var mest känslan jag ville få fram på introt. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Simpla pc-högtalare... 😉 Fastnar särskilt för: inledningen, mycket stiltroget och låter äkta. Flöjtpartiet runt 02:00, jättesnyggt med lite mer dur-inslag och kunde kanske fått utvecklats mer... Ak gitarrsolot fr 04:17! Höjdpunkten för mig. Suveränt spelat.

Kanske kan slingan kännas lite seg för över fem minuter men å andra sidan händer det så mycket med olika instrument att nerven och intresset hålls uppe.

Grattis igen till skivkontraktet! Mycket välförtjänt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon djonas! Hela vägen!

Vill du ändå vässa det ett snäpp till; du ska ju ut och erövra universum nu med skivsläpp o allt; så tycker jag du ska ta fasta på Thimmies inlägg om "GM-känslan". Sikta mot ett mer "levande" framförande. Säkert inte enkelt, men du är ju rätt begåvad....

Kör hårt

Bengan

Tackar bengan!

Hmm...först fattade jag inte vad folk menade med gm-soundet i låten. 😮

Jag har ju mer levande instrument i denna låten än någon annan tidigare låt som jag slängt upp här.

Nu tror jag dock att jag har en aning om vad kommentarerna grundar sig på. Det är ju inte direkt första låten jag slänger ut med stråkar. 😄 Dock första låten med sitar och andra låten med pluggen synful orchestra. 😱

Ska jobba vidare lite med ljuden, kanske skala lite....eller förresten det ska jag inte alls. 😛

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Fräsig låt!

😄

Bra arrangemang och dynamiken håller, tycker det är genomtänkt en bra bit in. Kanske att figuren på melodin runt 02:20 upprepar sig lite. Vore det idé att ändra det till något som sticker ut lite mer?

03:03 får du allt ta och fixa till sitaren eller skaffa en och jamma in på. GM, någon?

03:40 spolar jag förbi.

Smak undviker jag att kommentera. 🙂

Tack så mkt maxmaxmax för den konstruktiva kritiken. 🙂

Funderar på om temamelodin som du syftar på vid t.ex. 02:20 ska varieras lite mer. Det är mest nu så att den fungerar som en stomme i låten och därför har jag valt att samma melodi ska upprepa sig.

Hehe sitaren ja, den var mest ett försök att göra nåt roligt. 😄 Kanske ska köra gitarr där istället haha. 🙂

Jasså du spolar förbi 03:40 delen 🙂 jaja alla kan ju inte vara hårda killar. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det roliga med den här låten verkar ju vara att den är lite icke förutsägbar och då måste jag säga att jag har lyckats lite haha. 😄

Pluffo tror jag (eller om det var VacUm 😆) påpekade nämligen på min näst senast postade låt att han tyckte att jag började bli lite väl förutsägbar. 🙂😱

Det var jag som klagade på det sist, men det var inte uppbyggnaden av låtarna jag gick på utan hela din stil och jag måste säga att du har lyckats här. Detta lät ganska annorlunda jämfört dina tidigare verk men ändå Djonas. Bra jobbat...

Dock så är det första partiet i låten helt meningslöst, om jag tillåts ta till sådana kraftuttryck. Som det är nu skulle du kunna klippa bort den första delen och bara sätta igång låten vid trummorna. Det tillför helt enkelt ingenting speciellt eftersom man blir snuvad på den så förväntade konfekten när låten inte river igång.

Mitt tips är att klippa bort trumsolobiten och stoppa in den distade gitarren direkt efter fiolcressendot. Det tror jag kommer bli "fett" som kidsen säger 😱

Sedan tycker jag att låten saknar ett klimax. Det slutar rätt tvärt. Skulle vara skönt med ett mer kaosartat avslut men detta är inte lika akut som inledningen.

Men, förutom detta tycker jag att låten är ruggigt skön. Absolut i övre skiktet av vad du har presterat. Huvudtemat sitter som ett smäck och den lite mer "sitar/ackustisk"-inspirerade biten är klockren.

Bra jobbat!

Edit: Jag prövade att göra en egen liten klippning och kapade partiet mellan 1:04 och 1:34 och det lät snuskigt coolt. Jag ska inte komma här och säga hur du ska komponera din musik men testa det. Jag fick rysningar 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt Freak Kitchen.

Öh..🤪 tack för den mkt uttömmande kommentaren. 😆

Du kan inte försöka precisera dig lite mer varför du tycker det låter som Freak Kitchen? 😏

Senast jag lyssnade på dem har jag för mig att de inte ens har samma typ av orkestrering i sina låtar. 😛

mkt trevlig låt.

inte lika "galen" som 10 ackord/solo-låtarna kanske :rolleyes: , men riktigt bra var det!

Sparas på hårddisken intill "Tabla Rosa"!

Tack så mkt Brojd! 🙂

Hehe, intill "Tabla Rosa" yes tablas och darbouka trummorna har de ju gemensamt. 😉

Och "Djonas+Culloden.m3u" bara växer..

Kalasgott!

Hehe tack tack Bunga. 😄

mm, stråkarna var det ja... guran är bäst sen är det som sagt lite mycket gm över det hela... Snyggt arrat!

GM verkar ju vara den nya forumtrenden, typ som att alla fick ett varsitt GM-paket i julklapp och tycker nu helt plötsligt att alla ljud låter som GM-ljuden, haha. 😱

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh..😏 tack för den mkt uttömmande kommentaren. 🤪

Du kan inte försöka precisera dig lite mer varför du tycker det låter som Freak Kitchen? :rolleyes:

Senast jag lyssnade på dem har jag för mig att de inte ens har samma typ av orkestrering i sina låtar. 😱

Haha, jo nu kommer jag inte ihåg riktigt, men Ia har en förkärlek för såna här grejer, att ta "världsmusik" och blanda med riff, gitarrsolon och dylikt. Nu är kanske3 inte den här produktionen lika gitarrcentrerad som hans grejer, men när solona väl kommer, särskilt delen med acke, då kan jag inte låta bli att tänka lite på dem, lyssna t.ex. på "six dildo bob and the bluegrass samba from hell", hans sologitarrplatta (har bara hört en, men finns säkert flera.

Ia är för övrigt ute på turné med konstig indisk musik just nu hörde jag viskas om...

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Simpla pc-högtalare... 🙁  Fastnar särskilt för: inledningen, mycket stiltroget och låter äkta. Flöjtpartiet runt 02:00, jättesnyggt med lite mer dur-inslag och kunde kanske fått utvecklats mer... Ak gitarrsolot fr 04:17! Höjdpunkten för mig. Suveränt spelat.

Kanske kan slingan kännas lite seg för över fem minuter men å andra sidan händer det så mycket med olika instrument att nerven och intresset hålls uppe.

Grattis igen till skivkontraktet! Mycket välförtjänt!

Tack så mkt (e)qualitymusic. 😆

Ska kolla över samtliga melodier i låten, det är mest att man blir hemmablind efter ett tag så det kan bli svårt att utveckla dem mer kanske 🙂 den här låten har hängt med ett tag nu.

Ackesolot är höjdpunkten i låten för mig oxå. 😉 Tycker jag fick till en ganska sjungande melodin rätt igenom. Funderade ett tag på att lägga sång där oxå som en unison slinga genom hela solot. 😆

Ska jobba vidare, slänger upp en ny version snart.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, njutnings och stämningsfullt!

Gott nytt år!

Håkan

Tack Håkan. God fortsättning på dig! 🙁

denna rockar på rejält!  , hmm.. vad har du för inställningar på förstärkaren?

då syftar jag på elgurorna alltså.. '

bra låt;)

Tackar mars_volta! 🙂

Jag kör med lajnad gitarr fån min gamla effektbox, en G7 Guitar FX preamp/processor låda från digitech. :rolleyes:

Jag eq:ar dessutom gitarrerna ganska mkt i Cubase men rent generellt brukar jag har ganska mkt bas och mellanregister och ganska lite diskant för att få ett rent och tydligt grundljud.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...