Guest clavicl Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 LÅTNAMN: Pyroman på Söder ARTIST/GRUPP: clavicl/Seven Kool Kadds GENRE: dum garderobspop LÅTLÄNGD: 3-06 KOMPOSITÖR: clavicl PRODUCENT: clavicl EV. MEDVERKANDE: autotuner som fan hihi eeuuuaaaagzzaaa INSPELNINGSÅR: Förra sommaren borde det va. FORMAT: mp3 STORLEK: 4.63 megabyte LÅTLÄNK: http://www.clavicl.com/sevenkool/pop/
Guest clavicl Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 En liten visa gjord en sommar när det va så jäkla varmt att min kreativitet tog sig oanade vändningar och resulterade i en låt som handlar om en pyroman på Söder. Tilläggas bör att sångaren i låten har inget med nånting att göra. Dessutom är det så jäkla mycket Autotune (behövs!) att det nästan låter som ett munspel som sjunger. Men så blir det när det är varmt. Lättjefullt och hafsigt. Tyvärr hör man inte alls vad jag sjunger, så därför har jag bifogat sångtexten på sajten. Den kan vara bra att ha till hands om man är en sån som bryr sig om ord.
Pluffo Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Det här var härligt. Lät som en hybrid mellan 70-talsdisco och 90-talspop! Det blir en 4:a lätt. 🙂
Lundin Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Jag inbillade mig en kort stund att det var så här Eiffel 65 lät innan dom började skriva låtar på engelska och hade hittat rätt inställning på autotunern... 🙂 /D
hackeman Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Underbart!! Humoristiskt och trallvänligt på en gång - rajt app maj ällej!! Mer sånt här, mera dumt!! 😄
bassman Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Skitkul 😆 Svängigt och faktiskt en melodi som sätter sig. Sången låter helfräck, särskilt på "dom kan inte fånga mig" partierna när du går loss med lite sköna "walningar". 😆
hammagrella Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 Knäppt och bra! Sången är ju bara för skön! Balanserad humor, jag smälter som en uppeldad plastmöbel. 5 brandslangar! 😉🙂😄🙂
robotapan Posted May 13, 2004 Posted May 13, 2004 Haha, det här var ju kanon. "Dom kan inte fånga mig"-partierna känns ju redan klassiska!
MusicGene Posted May 13, 2004 Posted May 13, 2004 Den har spelats några gånger på stereon här hemma, och några gånger mer inuti mitt lilla huvud.
Recommended Posts