antikartellmusikern Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 (edited) Skall få en ny dator på garantin ifrån onoff butiken och de skall vara en bärbar historia Denna modellen verkar ju trevlig , men är den kompatibel med Cubase prg + en massa pluggar , och hur dyrt blir de att köpa till 512 megabits minne , till den här rackarn ? har inte gjort nån research ännu , utan hittade denna på deras hemsida nu men va tror du , kan de vara lämplig ? dom har ju annars en del HP-datorer , men ja vill ha en tyst och bra . men denna modell nedanför , va tror du ? SONY VGN-FS395VP Intel Pentium M740, 512 mb ram, 80 GB hårddisk, DVD+-RW, NVIDIA GeForce 6400 128 MB, 15.4" WXGA, WLan, Lan Processor: Intel Pentium M740 Internminne: 512 MB Hårddisk: 80 GB Optisk enhet: DVD+-RW Grafik: NVIDIA GeForce Go 6400 128 MB Skärm: 15.4" WXGA, 1280x800 med X-Black Övrigt: PC card, Memorystick Pro slott, 3 x USB 2.0 ,VGA, modem, Lan 10/100, Wlan 802.11b/g, Windows XP Pro annars en riktig God Jul alla merry christmas mvh Antikartellmusikern Edited December 19, 2005 by antikartellmusikern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Hej! HP är nog lika bra! Att köpa till 512 MB minne är ej säkert att det går då antagligen sitter det 2 st 256 MB-moduler i Sony´n! Och i sån fall måste man ta ut dessa (och slänga) för att sen sätta i 2 st 512 MB! Ska du köra mjukvausamplers med ex Piano och stråkar rekommenderas 2 GB! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 (edited) Jag skulle definitivt köpa en laptop med firewire-port. Min USB-hårddisk har krånglat så pass mycket att jag känner mig tvungen att köpa en firewire-dito. Visserligen kan man göra en hel del musik med den interna hårddisken som i de flesta fall är på 4200-5400 rpm i bärbara datorer men en snabb extern hårddisk rekommenderas väldigt ofta i musiksamanhang. Edited December 22, 2005 by Giannis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts