Guest maxmaxmax Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 (edited) Hej, vänner. Det fanns en gammal låt på ett band som jag minns som kollosalt vacker, men jag har ingen aning om vad den heter. Lallade in en bit som jag tror att den är. Äldre generationen, kom och hjälp mig. En puss till den första som kan. ljudexempel EDIT: signert kunde Edited December 19, 2005 by maxmaxmax Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Fantastiskt ljudklipp, särskilt trombonandet i slutet Kan tyvärr ine hjälpa dig med vilken låt det är, jag känner igen det, men det är helt blankt i skallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Telstar. Grym låt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gote Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Det där är ju signaturmelodin till Birger Ballongen Bengtssons Bravader!! 😏 Nån som kommer ihåg den gamla radioserien med Stellan Sundahl, Gunnar Bernstrup och Bengt Grafström? Grymt kul! Och en väldig massa skön musik med The Shadows m.fl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Telstar. Grym låt. band eller låtnamn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Telstar. Grym låt. band eller låtnamn? Låt. Instrumental låt som gjorts av flera band, typ Ventures, Shadows eller nåt. Men jag blev plötsligt tveksam om jag verkligen satt rätt titel. Blandar lätt ihop instrumentallåtar. Måste kolla upp. Tillhör ju inte den äldre generationen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tordA Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 (edited) här är den: Http://www.billyfury.com/sounds/telstar.rm the Tornados 😏 btw: jag klarar mig utan puss Edited December 19, 2005 by TordA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 här är den:Http://www.billyfury.com/sounds/telstar.rm the Tornados Japp. Komponerad av ingen mindre än Joe Meek, som var medlem i the Tornados. Låten har spelats in av både Shadows, Ventures och Spotnicks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Ja! Åh! Den är i mina högtalare nu. Åh, tack signert. Puss Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinm Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Jag tycker det låter som en mix av Janne Loffe Carlssons "Är man glad ska man sjunga" ,"I´m dreaming of a white christmas" och introt till Stålmannen. Trummorna på slutet är inte riktigt tajta. De måste du lägga om ifall det ska bli en hit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 (edited) Jag kom på en till när jag hörde telstar! Vet inte alls om det här är den rätta texten eller hittepåengelska, kunde inte språket än då. ljudexempel 2 Edited December 19, 2005 by maxmaxmax Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Jag kom på en till när jag hörde telstar! Vet inte alls om det här är den rätta texten eller hittepåengelska, kunde inte språket än då. ljudexempel 2 Låter som "Greenback Dollar". Storslaget framförande! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Här har du text och ackord: http://www.guntheranderson.com/v/data/greenbac.htm Keep 'em coming! Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 😄 Du är obetalbar! Visst är det Greenback Dollar. Kingston Trio hade en jättehit med denna 1963. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 ja! den är det. Jesus, tack! Åh, tänk om man kunde få ihop hela blandbandet. Jag slarvade bort det på en klassfest i tvåan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Nu blir det djupt bak. Den kanske inte ens går så här? ljudexempel 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Let Me - Mark Lindsay! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 ...fast gruppen är ju "Paul Revere and the Raiders", som Mark Lindsay sjöng i! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Ja!!! åh! ni gör mig så lycklig! pusspusspusspusspuss Link to comment Share on other sites More sharing options...
giggsy Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 🙂 Du är obetalbar! Visst är det Greenback Dollar. Kingston Trio hade en jättehit med denna 1963. Mina två favoritversioner av Greenback Dollar är med: The Johnnys från plattan "Highlights of a Dangerous Life" och The Men They Couldn't Hang från plattan "Night of a 1000 candles". Underbar tråd, max3! Ser fram emot att få höra hela blandbandet nynnat! Mer tromboner, tack! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Hej, vänner. Det fanns en gammal låt på ett band som jag minns som kollosalt vacker, men jag har ingen aning om vad den heter. Lallade in en bit som jag tror att den är. Äldre generationen, kom och hjälp mig. En puss till den första som kan. ljudexempel EDIT: signert kunde Till nästa gång kan du kolla in den här sajten www.namemytune.com 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Till nästa gång kan du kolla in den här sajten www.namemytune.com 😄 He he! Riktigt kul. Hjälpte dem med en bunt låtar nyss... Grym mic- och inspelningsteknik som folk har, förresten 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Grym mic- och inspelningsteknik som folk har, förresten 😉 hehe... Verkligen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts