Jump to content
Annons

Gitarristisk Vallhagenmetal


Vallhagen

Recommended Posts

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 3 månader senare...
  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Jag älskar den här låten! Fy fasen vad grym den är, lyssnar på den hela tiden! Därför bumpar jag denna! 🙁

Öh jag missade din bump... Ett signal om att jag faktiskt tittar in i demohörnan för sällan nu ett tag...

Men heddbanggga på för bövelen 😄 ..å så sjunger vi alllllihoppa! UTKÄMPA FEEEIIIIIDDDDD...............

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Vallhagen! Har de tre svenska låtarna du lagt ut här på mp3-spelaren och börjar bli sugen på fler hits. Har ni gjort nån platta?

Tjena lundberg. Tackar som frågar, men här är det bara hempulad hobbyverksamhet än så länge. Om man inte räknar in några samlingsplattor från 80- o 90tal.

Men om nån vettig skivbolagsdirre läser detta så visst är jag öppen för förslag 😎 Om inte annat så kanske jag borde fixa till en hemsida... men det har inte blivit av än, så det är nog säkrast att inte lova nåt.

***

Hur som helst är det jeffligt sporrande att läsa att du gillar det du hör. Det lär väl dyka upp mer vad det lider 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt!!

Gillar att du skriver texten på svenska. Tycker för egen del att det är jättesvårt och att allt låter så dumt när man gör det själv, medans andra alltid lyckas få till det på ngt sätt.

Det är riktigt skönt med den här typen av rock och jag får alltid ett leende fastklistrat när jag hör den. Nu kommer jag vara på gott humör resten av dagen 🙂

Tycker inte riktigt att Djonas solo passar in i låten. Solot i sig är grymt, men det är soundet jag reagerar på. Tycker inte att det riktigt följer övriga soundet i låten.

Han har ju ett annat sound i sina låtar i helhet, så där låter det grymt, men det känns inte riktigt rätt här. (tycker jag iaf) Dock är det ju som jag sade innan grymt spelat. Som vanligt får jag väl tillägga.

Skulle även vilja höja kören ett litet snäpp i refrängerna.

ähh... nu tog den slut! Vi kör en gång till....

Link to comment
Dela på andra sajter

börja med en myspace-sida 🙂

Ja varför har du ingen sån?

Ren missriktad slöhet, eller omotiverat överdriven självkritik det är frågan.

Jag skall absolut kolla upp läget och försöka fixa ett konto. Äny jeer 😎

*****

KORNSAN! Kul att du gillar. Ja för bövelen en gång till! 😄

Det där med passande gitarrljud på djonas solo tar jag till mig. Gott att få lite konstrukiv kritik. Förmodligen så ligger problemet i mina mixkunskaper.

tjing!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Låten var bra, mixen satt inte riktigt i min smak. Det var mest separata instrument, men inte en tight mix. Men nu är jag kanske för kräsen också. Alltsomallt en fin produktion dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten var bra, mixen satt inte riktigt i min smak. Det var mest separata instrument, men inte en tight mix. Men nu är jag kanske för kräsen också. Alltsomallt en fin produktion dock.

Tack för omdömet tsmalmbe. Nja du är nog inte alls för kräsen; mixandet ÄR min svaga sida. Bockar o tackar för berömmet oxå🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Herredjävlar, tillbaka till högstadiet. Coolt som rackarns.

Grym sång. Nu har jag inte lusläst manualen till låten, men guldstjärna till alla gitarrer. Låter mycket bra. (Håret fladdrar som bäst nu, förresten....)

Man är grym på luftgitarr med sån här bakgrund alltså. Kliar inte så lite i fingrarna efter detta.

Den enda jag skulle kunna tänka mig är lite, lite negativt är väl ljudet rent allmänt. Sången låter lite burkig och trummorna är lite små i förhållande till alla feta gitarrer.

99 av 100 möjliga

// Steffo (headbangar och trummar i luften.....)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir helt galen av den 😆

Tycker breaket med trummorna innan sista refrängen sitter skönt! Äre Hea som sjunger?

Har helt seriöst lyssnat på den 50 gånger (eller 47 om man ska vara exakt) 😆🙁

EDIT: Stod ju i första posten att dte är Hea (eller BBB) som sjunger!

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

99 av 100 möjliga

Det var inte illa fan 🙁

Manualen har du i förstainlägget, så det är bara att hallelujah de som hallelujahs bör.

Fan, jag var tvungen att lyssna igen. Kanske är dags att äntligen göra en ny nu... lite ärtig metall som nyomväxling.

Och ja, (jag börjar nästan bli tjatig), jag är ingen stjärna på just mixbiten. Jag KAN oxå valt fel trumsamplingar. I brist på pengar så är det en gratisvariant av BFD som ligger o tuggar. Men det borde gå att mixa till bättre tror jag, det brister nog mer i mina fingrar än i själva trummorna:)

Hedddddbanga på! Mer luftgura fan!

/B1

Edit Overkill: Japp det är Hea som sjunger. Stina körar en skvätt.

Edit igen: Nu ser jag din edit...

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jag vet att jag är jävligt sent ute — två och ett halvt år, liksom... Men ändå:

1. Lysande initiativtagande av Vallhagen.

2. Härlig, medryckande låt — refrängen är klockren!

Det är så här riktiga musiker jobbar! Stor eloge till Vallhagen (Som jag misstänker också kallas "Valle"?) och medmusiker.

Detta har väckt ett litet intresse hos mig att eventuellt starta ett samarbetsprojekt i samma anda. Och jag har redan några musiker i åtanke — vad var det nu han hette, han med "Sick Fuck"-låten...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att jag är jävligt sent ute — två och ett halvt år, liksom... Men ändå:

1. Lysande initiativtagande av Vallhagen.

2. Härlig, medryckande låt — refrängen är klockren!

Det är så här riktiga musiker jobbar! Stor eloge till Vallhagen (Som jag misstänker också kallas "Valle"?) och medmusiker.

Detta har väckt ett litet intresse hos mig att eventuellt starta ett samarbetsprojekt i samma anda. Och jag har redan några musiker i åtanke — vad var det nu han hette, han med "Sick Fuck"-låten...

🙂

Hoppla som sagt 🙂 , två och ett halvt år ja... men det här va roligt... Kul att du gillar och t o m låter dig inspireras. Kollade lite på din hemsida, så det känns inte helt främmande att du gillar det här. Vi lirar väl i ungefär samma generation.

Kör igång ett samarbete för sjutton. Det är kul...

Ett tips på ett annat lite färskare projekt hittar du här: https://www.studio.se/index.php?showtopic...e+of+distortion ... ännu mer galet och ännu fler inblandade:)

Kör hårt!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...