Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hejsan!

Jag har under en period använt en zoom porta för att spela in och skapa musik med. Men nu har jag tröttnat på att inte kunna klippa och klistra och har tänkt satsa på en laptop. Men jag vet egentligen inte vad som krävs.

Jag vill köpa en begagnad, eftersom resurserna är begränsade. Så jag hörde mig för och blev tipsad om att köpa en acer. Jag hittade följande dator på blocket, kan den vara någonting att ha? Förutsatt att jag köper till extra RAM-minne (så att jag har 1gb)..

Specs: Acre travelmate 2,0 ghz, pentium 4 med 15'' skärm.

30gig hd (måste köpa en extern hd), 265 ram, dvd/cd/rw med windows XP, inkl. laddare och väska.. Allt detta för 5000:-

Eller skall jag bita i det sura äpplet och köpa en ny powerbook för en herrans massa mer pengar? 😠

Tack på förhand!

Mvh, Stefan.

Annons
Posted

Begagnat är naturligtvis en chansning, även om man kan ha osis med en helt ny dator oxå (vilket jag bittert har fått erfara). Dock tycker jag att det är mkt läskigare att köpa bärbart begagnat än stationärt eftersom det är svårare att byta delar i en bärbar, fast inte omöjligt.

Jag skulle i så fall satsa på att köpa begagnat från en affär som lämnar ngn form av garanti. Bor du i Sthlm finns tex. en butik i näriheten av Odenplan www.engboms.se (klicka på prislista för att hitta det som finns begagnat för tillfället). En kompis köpte en bärbar Dell Pentium 4, 3ghz med 512mb minne och 1½ års Dell-garanti kvar för 5900:- vilket jag anser vara ett fynd. En annan butik som säljer beggat är www.inrego.se

Hoppas det hjälper dig

petri