Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag var precis och köpte mej en liten söt gammal grundig mick på loppis (gdm 305 heter den).

Den har ju såklart en DIN-kontakt, som är 7-polig... Nu tänkte jag kolla om det är nån som vet vart ifrån man kan skaffa DIN-XLR adapters eller så (för det borde ju gå, eller hur?).

Alternativt skulle ju nån kunna berätta om man kanske skulle kunna löda på en xlr-kontakt kanske istället... Det som ör kruxet är ju förståss att det är 7 poler på DIN:en och tre på XLR, jag vet inte riktigt hur man ska få ihop det så att säga...

Annons
Posted

så det är bara att kapa av sladden och langa på en XLR med andra ord...? skulle förståss vara bra att veta till vilka pins dom olika trådarna går till så man vet vart man ska löda på jord och sånt...

Posted

Öppna den 7-poliga DIN-kontakten och se vilka som är inkopplade... 🙁

Var också noga med att inte koppla den till en preamp eller mixer där fantommatningen är igång. Sådana gamla micar brukar nämligen inte tåla fantommatning alls... 😏