Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

hej! Jag undrar om det är nån som har koll på egnater förstärkare? eller om nån vet vart man kan få tag på lite ljudklipp? de vore suvveränt har surfat runt lite men utan ressultat! tack

Annons
Posted

Jag provade en combo för ca 3 år sen, kommer inte ihåg exakt vilken modell det var dock. Vad jag kommer ihåg hade den ett ganska trevligt ljud, men lite väl klent (inte tillräckligt med överstyrning) för hårdrock/heavy metal. Så jag slutade där, och redde aldrig ut vad man annars skulle kunna ha den till.

Det var dock combon, Musikbörsen sålde en fyrkanalig topp för några år sen som nog var mer lämpad för hårdrock.

Kuriosa i sammanhanget är väl annars att jag samtidigt provade Marshall JCM2000, Engl Rtichie Blackmore Signature och Vox Valvetronix AD120VT. Blev Voxen, eftersom den lät minst lika bra som de andra, har alla de vanliga effekterna inbyggda (vilka dessutom låter alldeles utomordentligt bra) samt inte kräver någon extra högtalarlåda. Och den var dessutom billigast. Tyvärr, får jag väl säga att det inte är speciellt pålitlig, vissa veckor går den utan problem, vissa veckor så uppför den sig underligt, volymhopp, "knarr" på rena ljud, bytar själv patchar och lite annat. Alltid en chanstagning att gigga med den! 😄

Posted

okej! tack för infon! ahaa ..jag har inte så stor erfarenhet av vox men jag har hört att de ska låta crisp...okok ja tror jag ska ge mig ut på stan o provköra lite då!