Jump to content
Annons

Nytt från Twilight Zound


Vad Tycks?  

18 röster

  1. 1. Vad Tycks?

    • 5p: Outstanding
      7
    • 4p: Kanon
      5
    • 3p: Helt Ok
      3
    • 2p: Mjaaaeee
      2
    • 1p: Nope
      0


Recommended Posts

Titel: Sorrow

Längd: 5:19

Komposition: M.Dhorner, M.Andersson

Text/Sång: M.Dohrner

Arr: M.Dohrner, M.Andersson

Format Mp3 (192)

Länk: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=1191668

UPDATE:

Titel: The Second Door

Längd: 7:56

Komposition: M.Andersson

Arr: M.Andersson

Format: Mp3 (128)

Länk: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=1110698

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ingen spam 🙂 bara ett vänligt meddelande.

Roffe fick ett oxå men sen vart det stopp på

KÄNDISAR 😉

Ahh, på så vis. Då tar jag det som en komplimang! 🙂

Men du... det här var riktigt bra... låter riktigt proffsigt.. speciellt sången.. är det din egen röst?? Ber att få gratulera dig isf, den passar pörfa till denna genren!

Gillar även solot som glider in vid 3:26... just att det glider lite porrigt sådär. 😎

Tror du har rätt i vad du själv skrev på soundclick... "the best yet". 🙂

PS. Du borde göra om din logga (edit: och namn)... den representerar inte alls din musik, utan ger istället intryck av att du är en technoproducerande tonåring... flames är t.o.m lite hörby-epa-traktor-aktigt... 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ingen spam 😎 bara ett vänligt meddelande.

Roffe fick ett oxå men sen vart det stopp på

KÄNDISAR 🙂

Ahh, på så vis. Då tar jag det som en komplimang! 😄

Men du... det här var riktigt bra... låter riktigt proffsigt.. speciellt sången.. är det din egen röst?? Ber att få gratulera dig isf, den passar pörfa till denna genren!

Gillar även solot som glider in vid 3:26... just att det glider lite porrigt sådär. 😎

Tror du har rätt i vad du själv skrev på soundclick... "the best yet". 🙂

PS. Du borde göra om din logga... den representerar inte alls din musik, utan ger istället intryck av att du är en technoproducerande tonåring... flames är t.o.m lite hörby-epa-traktor-aktigt... 🙂

Hehe, Hörby Epa 🙂 .

Faktum är att MIN personliga "Genre"(gillar för övrigt inte det ordet 😉 )

är Ambient Techno. Sen att jag gillar producera ALLT spelar mindre roll.

Min Sig är faktiskt en GÅVA av en Forumkändis.

Text och Sång är från Concubine här på forumet. Han får själv

göra sig hörd 🙂

Allt Inspelat/Mastrat i Twilight Zound Studio Kalmar

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att MIN personliga "Genre"(gillar för övrigt inte det ordet 😉 )

är Ambient Techno. Sen att jag gillar producera ALLT spelar mindre roll.

Min Sig är faktiskt en GÅVA av en Forumkändis.

På så vis. Men då mejkar loggan o namnet mer sense... 🙂 just ambient techno är ju vad loggan "utstrålar"... 🙂

Edit: jag gillar inte heller ordet genre egentligen, vet aldrig vad min egen musik tillhör för genre...

förresten var det kul o se att du inspirerats av Jarre och Art Of Noice... de tillhörde även mina favoriter när man som finnig tonåring sprang omkring med en synth under armen... 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Howdy! 🙂

Tack för mess. Har legat lite lågt ett tag på forumet, har så in i bomben att göra irl.

Skön låt tycker jag, killen har ganska cool röst som gör sig bra i låten.

Stråket låter lite tråkigt, lite för mycket tangent och för lite gnid tycker jag...(fattar'u ungefär vad jag menar?)

Trumkompet som kommer vid 4:00 skulle jag personligen vilja ha lite tidigare. Vid 4:00 skulle nå't annat adderas....kör? Stråkmatta? hm vet inte 😉

Detta var några spontana kommentarer. Det kan förändras efter några lyssningar.

Är dock inte lika lättflörtad som Grahn så det blir en fyra. En Stark dock 🙂

Hörby-epatraktor var ju nästan lite kultigt sådär....Jag hade nog oxå gjort flames om jag kunnat men jag är ju tokglad över att ha klämt in ett foto 🙂

Det blir också en extra poäng utanför protokollet för samarbetet inom forumet med Concubine tycker jag.

Ett gott hantverk.

/Eder ödmjuke ®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh,

"Sorrow" Härlig !!

(början ger mig en vision av introt till Hexen (pcspel))

"The Second Door" Mustig bas !! 😛

lite seg inledning kanske, men den är ju rätt lång,

så det är vällan Ok.

( har jag inte hört den här förut ? )

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorrow: Gillar kombinationen av en lägerelds-plinkande ballad och lite spejskänslig atmosfär omkring (kyrkklockan = mäktig). Tycker om att låten tar gott om tid på sig, känns nästan som en bonusefterrätt när elguran kommer in vid 3:25 sådär och följs av bysmeden som smaskar med släggan på en hästsko i ömsom högra ömsom vänstra högtalar'n.

Stämningsfullt! Bra! 4,5 väldresserade getter i betyg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara tacka för de positiva vibbarna...det är min första låt jag har lyckats fullända och har inte tänkt egentligen sjunga den själv men tjejen som den skrevs till insisterade att jag fixade den bättre..(vi är fortfarande inte riktigt överense där 😛 ). Har satt ihop den hemma med allmänn vilja och noll data kunskap. Hade en tanke i huvudet av hur det skulle låta hellhets mässigt och som tur va så träffade man Twilight som la in sina förslag och den blev fan bättre än vad jag hade kunnat hoppas på. Stråkarnas enkelhet beror mycket på min tycke samt när trummorna skulle göra intro så jag får väll ta kritiken men jag har insisterat i en enkelhet genom låten samt den uppbygnade....så den smällen kan man ta 😕 ....

Låten handlar annars om en vän till mig som forlorade sin sambo i en Mc-olycka och hur hon kände sig efter. Kyrklockarna symbolisera "själaringningen" de har söndagen efter dödsdagen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bra kan det bli. Jag gillar djupet i både musik och text. Ni verkar vara noggranna killar. Hurhar ni fått så bra gitarrljud? Vilken "synt" använder ni? om ni har lust kan ni väl berätta

Superbra låtar. Man blir glad 🙂😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bra kan det bli. Jag gillar djupet i både musik och text. Ni verkar vara noggranna killar. Hurhar ni fått så bra gitarrljud? Vilken "synt" använder ni? om ni har lust kan ni väl berätta

Superbra låtar. Man blir glad 😄😄😄😄

Hehehe synth, nu blir Concubine lessen.

Det är en TVÄTTÄKTA GIBSONplanka 😄

med en äldre modell av ZOOM till.

Noggranhet kommer nog med åldern 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockarn, kan bara hålla med.

The Second Door fipplar lite med regelverket 🙂

Jag försöker desperat att fixa problemet. Det

verkar som att när jag uppdaterar filén på SoundClick

blir det något som messar upp Mp3 versionen. HIFI och

LOFI versionerna funkar, men inte MP3an. Är på G med

en lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Gillande Sorrow som fan. Skön ljudbild på nåt sätt... Meditativ röst. Det är coolt med långa enformiga låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...