furstan Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Hej! Letar lite möbler till min studio just nu, nån som vet någon bra hemsida där man kan köpa fina och praktiska sådana? 😛 Mvh kristoffer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 www.ikea.com Eller mycket bättre: leta rätt på en hederlig snickare. Du får kvalitet, personlighet, äkta fina saker & stolthet över att du stöder ett hantverksarv. Och ingen firmaboss får sin tionde extra räkmacka p.ga dig. + 2 handfullar respekt från mitt håll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Eller mycket bättre: leta rätt på en hederlig snickare. Du får kvalitet, personlighet, äkta fina saker & stolthet över att du stöder ett hantverksarv. Och ingen firmaboss får sin tionde extra räkmacka p.ga dig. + 2 handfullar respekt från mitt håll. Mkt bra idé 😄 Dock en betydligt dyrare idé än IKEA... 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
frelin Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Snickra själv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
furstan Posted December 10, 2005 Author Share Posted December 10, 2005 Det blir nog att jag snickrar ihop nån kul lösning själv faktiskt.. billigast så =)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Håller på att fixa en möbel jag också... har gjort en skiss PDF som du kan kolla på här. Måtten är för ett 61 tangenters keyboard/synt. Har du ett mindre kan man göra det smalare... http://www.pmers.net/studio/studiobord_skiss.pdf Material 22 mm MDF board 1220 x 2440 mm Expansionsbeslag från Biltema (Länk till produkten) Skruvar Trälim Nån snygg färg kostnad ca 700 spänn + jobbet /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrHans Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Grymmt seriöst att göra en PDF skiss. 🙂 Jag hade nog varit klar med möbeln fortare än med PDF skissen tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Jag hade nog varit klar med möbeln fortare än med PDF skissen tror jag. 😄 Måste ha nåt att visa för polarna när man ska fråga OM det funkar... 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
furstan Posted December 10, 2005 Author Share Posted December 10, 2005 grymmt snygg skiss.. men isf får jag nog ändra lite mått.. har nämnligen 2 analoga skärmar (djuuupaa). Mend et är ju asbra att man får halva jobbet gjort =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Har börjat bygga nu... eller snarare såga 😳 22 mm MDF väger skapligt Bitarna tillsågade... Sidostycket fixat fortsättning följer... 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
giggsy Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Coolt! Sånt där vill jag också göra när jag blir stor! Får lite Knutocastervibbar, bara http://www.gmf.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=69998 Link to comment Share on other sites More sharing options...
favino Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Du får inte tipsa om knutocastern här!! När jag såg tråden första gången blev jag häckandes i timmar o garvade o garvade..!! Grymt jobb nån la ner.. 😄 Ang. snickra själv, så brukar brädgårn kunna såga upp till en billig penning, Med MDF skivor o liknande blir det grymt mycket bättre än att pula själv om man inte har en bra såg. Det finns även ett nytt material som kallas velchromat, som är en genomfärgad MDF! så man slipper måla! den svarta är alltså lika svart i sågsnittet oxå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Sådär... då sitter det mesta på plats... Väntar på expansionsbeslagen men tänker nog spackla/måla innan jag skruvar dit hyllan till det nya MIDI-keyboardet (som jag för övrigt kommer att få i julklapp av min fru 😄 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
furstan Posted December 14, 2005 Author Share Posted December 14, 2005 blev ju riktigt bra det där 😄 var för övrigt och kände på ett UF6 och ett UF8 idag. Tyckte faktiskt UF8an tangenter va lite skumma, va lixom en "spärr" innan tangenten började röra på sig. Å andra sidan va det ju inte så bra känsla i UF6an men semivägda slår ändå vanliga keytangenter med såhär *visar ett stort avstånd mellan händerna* mycket. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
giggsy Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Du får inte tipsa om knutocastern här!! När jag såg tråden första gången blev jag häckandes i timmar o garvade o garvade..!! Grymt jobb nån la ner.. 😄 😛🙂🙂 Knutsson är en legend! Den överlägset skönaste tråden jag nånsin läst på ett forum!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
giggsy Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Sådär... då sitter det mesta på plats... Väntar på expansionsbeslagen men tänker nog spackla/måla innan jag skruvar dit hyllan till det nya MIDI-keyboardet (som jag för övrigt kommer att få i julklapp av min fru 😄 ) Tycker det ser riktigt bra ut! Funtar på att "låna" idén men höja avståndet till översta delen och bredda den så jag får in några HE höga rackskenor där. Pillade på en UF5 idag. Luktar potentiellt köp lång väg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Jösses, du var mig en snabb och seriös rackare. 😛 Gör du beställningsjobb oxå? 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Jaha... det har gått långsamt fram, vad ska man göra när det är -14 grader i garaget... känndes så i alla fall... Spackling och grundmålning klart... Säljaren på Färgtema lyckades sälja 1 liter färg, kommer nog att gå 1 dl... får väl börja med beställningsjobb, intresserad hackeman??? 🙂 Har i alla fall ställt in bordet i studiovärmen nu och grundat... första lagret riktig färg imorgon... stay tuned Link to comment Share on other sites More sharing options...
furstan Posted December 20, 2005 Author Share Posted December 20, 2005 Blir riktigt bra det där 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Sådär, nu har jag målat 2 lager färg... börjar närma sig invigning... skall få leverans av expansionsbeslagen i morgon... så då blir det slutspurt och invigning... Hoppas att det stora paketet verkligen är till mig .... UF6 come to daddy 😲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Mumma... det börjar likna nåt nu 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Sådär... expansionsbeslagen monterade... Ställde upp lite prylar på bordet för att se om jag hade gjort rätt 🙂 Bara att koppla in allt nu och hoppas att det håller 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 God Jul... det där blev ju helt okej 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrHans Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Vad tog längst tid? pdf:en eller möbeln? 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Vad tog längst tid? pdf:en eller möbeln? 😆 LOL 😆 det var möbeln... men det var delvis beroende av leveransen av expansionsbeslagen pga att Biltema inte finns i närheten och att Hasse (som köpte ut) inte skulle "hem" förrän på julafton. kan dock säga att utan PDF:en hade jag inte lyckats få ihop nåt... VIKTIGT med en skaplig ritning när man bygger nåt sånt här... resultatet är i alla fall ganska precis vad jag ville ha... kanske skulle tagit en rödare nyans till färgen för att matcha UF6:ans sidor men man kan alltid måla om sen 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Sådär... expansionsbeslagen monterade... Ställde upp lite prylar på bordet för att se om jag hade gjort rätt 😆 Bara att koppla in allt nu och hoppas att det håller 😱 Grymmmt! 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tronicom Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Snyggt var ordet Jakkz verkligen imponerade gjort bravo! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Snyggt var ordet Jakkz verkligen imponerade gjort bravo! 😳 Tackar! 😳 håller på att koppla in allt nu... och då vill man ju att allt ska bli rätt med midikablar till de olika syntmodulerna osv... Tar bara sån himla tid ... jag vill ju spela.nu ... 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ReFlux Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 😛 Men är det inte jobbig att ha skärmen så långt iväg och så högt upp? 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jakkz Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 😮 Men är det inte jobbig att ha skärmen så långt iväg och så högt upp? 😄 avståndet till skärmen är ca 80-100 cm beroende på hur långt ut man har keyboardet, 10 grader sänkt blickriktning .. skall egentligen vara 15 grader om man ska ska följa de synergonomiska riktlinjerna för arbete vid bildskärm. kör 1280x1024 och tycker det är helt ok... men jag är ju ung och ser bra så det funkar 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts