Jump to content
Annons

Vad gör du själv när du är 35?


En slaskdemo av ny låt, svänger det någe?  

26 röster

  1. 1. En slaskdemo av ny låt, svänger det någe?

    • 5 - Ookaballakonga!! Fortsätt i den här stilen!
      3
    • 4 - Hula hopp, okej gung i Värtahamnen
      4
    • 3 - Ställer mig positivt likgiltig men ändå rätt nöjd till detta
      10
    • 2 - Förbanne dig, gör bättre låtar, bättre ljud och bättre inuti!
      2
    • 1 - Det här bör malas ner, stampas på och glömmas genast!
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: 35

ARTIST/GRUPP: Hammagrella

GENRE: Pjopp-pop!

LÅTLÄNGD: 3:38

KOMPOSITÖR: Det är allt jag själv

PRODUCENT: Nämen det är nog jag med

EV. MEDVERKANDE: Jamen för tusan det är bara jag

INSPELNINGSÅR: 1 maj 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 4,27 MB

LÅTLÄNK: Trettifem

Här har ni en dagsfärsk slaskversion av en ny låt! Testar lite ny schangör här, får se vad ni tycker....... 😄

Edit: ny fräsch länk bara

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Andrew (oregistrerad)

Tja det blir en trean... Lite som när man slår på p3 en måndagförmiddag. Inte alls dumt... 😄 Skönt laidback på nåt sätt... Musiken känns ju helt ok fast sången spretar lite tycker jag... Lite dov...

Link to comment
Dela på andra sajter

..Det ända som känns lustifikt är flanger/phaser/ringmoduleringen du lagt på rösten.. hade du micklat till en otroligt mer närmickad röst på detta...typ så man fått "smäll-in-de-fejs" hade det blivit mer trolleripoäng från mig...

nu blev det fyra aktersnurrade casiokalorier...

Det låter bättre mixat nu..på någe vis... introt lovade riktigt gott faktiskt

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Allrajt.. go låt, men nej.. sångeffekten måste bort.. "...gammal Casio synt..." Genialt, men ta bort trumkompet där synten kommer och ändra till något som låter som kompet på en gammal Casio synt.. Sedan behöver pianot en gnutta mer diskant kan jag tycka.. I slutet skulle du kunna göra en överstämma på orgeln med typ nåt oboe, e-piano ljud eller dylikt mjukt.. Sen gillar jag inte utfejdningen riktigt, fade'a i såna fall något och ha något kvar.. ehh.. jaja eller ja, nåt sånt.. men go låt 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för synpunkter!!

Den där mekaniska rösten i bakgrunden ska bort helt tror jag, fyller egentligen ingen funktion, vete fan varför den ligger där. Det var en kör-grej från början som jag började sabba med effekter, så blev det som det blev.

Majken! tack för schyssta idéer, ska försöka hitta nån gammal Doktor Rythm eller nåt att slänga in i Casio-solot!

Demoniqus! tror jag ska direktkonsultera dig lite för att få till mitt sångljud generellt, känns som det är en återkommande svaghet i låtarna jag dumpar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Demoniqus! tror jag ska direktkonsultera dig lite för att få till mitt sångljud generellt, känns som det är en återkommande svaghet i låtarna jag dumpar här.

😎 ..det är ju bara mina öron, jag gillar i.o.f.s det du skriver för att det får mig på gott humör...knasiga vinklingar som gör att man sätter kaffet i halsen när man lyssnar på dom.. men jag tror att låtarna skulle bli ett snäpp vassare med lite tweak på sången.. gör du den lite torrare blir det ju lättare att fixera den mitt i låten, eller lägga på effekter för att flytta den runt i det virtuella rummet.. 🙂 hmmm..hur lät det där egentligen..

men set det inte som en svaghet, gillar du hur det låter är det ju okay...men tror du att jag kan hjälpa till..så visst kan jag försöka.

p.s jag kan ordna Boss Dr.Rythm 55 åt dig..eller varför inte Concertmade 300? 😆

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Svinbra textat och skaldat som alltid. Tycker det är bland det bästa jag hört från dig faktiskt! Schyssta vinklingar på det mesta, som alltid....flummigt solo!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

ohhh! Får stånd av alla maj- och 9-ackord. Eloge till trummorna, dessutom. Och det här är annars inte min grej för fem spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina texter är underbara! Man riktigt lyfts med in i handligen och ser sig själv i bilden som illustreras av texten... 🙂 fast de e kanske för att jag e just kring 35. 🙂

Musiken är som vanligt sådär mysigt trall- och visselvänlig, precis som man önskar sig, Men introt kändes lite klent första gången man hörde det... iaf tills kaggen o synthen kom in... kanske kortare med bara piano eller mer fyllighet på pianot eller nån annan ifyllnad... dock upplevde jag inte alls samma känsla i introt andra gången när jag visste vad som väntade... 🙂

Låten blir faktiskt mysigare och mysigare för varje omlyssning... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med all respons! Känns som att den kan bli rätt okej denna, men som sagt det är första slasken direkt från ritbordet så nu ska jag anamma lite tips här från bl a Majken och Demoniqus, lägga på ny sång etc så får vi se... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Så - nu är en ny version tillgänglig!

Ny sång, bättre mixning, spökrösten borta och borttoningen i slutet ändrad till ett 'riktigt slut'. Ingen gammal trummaskin där i solot dock, tyckte det sköna gunget gick förlorat då.

Tack Studio Forum Folks för som alltid goda synpunkter! 😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj..vilken skillnad..nu låter det svinbra!!!!!! lite fisgnäll bara..du har lite, lite proximitetsbas på sången..

Gadd demm..nu är det bara det jag hittar... 😆

så du får 5 Dubbeltrumtramp för det här Hammagrella 😆

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...